• isoldelively

    Bf augusti 2022

    Hittar ingen tråd för oss med bf i augusti så skapar en här där vi kan samlas! :) Själv har jag bf 6 augusti om allt går vägen, vågar inte riktigt tro att det är sant ännu.

  • Svar på tråden Bf augusti 2022
  • Mangal
    Tino skrev 2021-12-13 15:07:38 följande:

    Jag skrev nog i fredags. Jag fick redan i vecka 4+ en liten blodblandad flytning. I fredags i vecka 6+ fick jag en större blödning. Det kom klart rött under kanske två -tre timmar samtidigt som jag hade ont långt ner i magen. 1177 trodde det var ett begynnande missfall. Men sedan avtog blödningen och jag fick lite missfärgade flytningar under helgen. Smärtan klingade bort när blödningen avtog. Håller tummarna att din graviditet fortlöper. Det är ju ändå positivt att du känner dig gravid. Jag beklagar ditt missfall. Missfall är fruktansvärt! Hur länge har din blödning pågått?


    Skönt att höra en solskenshistoria :)

    Tack snälla, ja missfall kan man vara utan.

    Jag har haft rosa flytningar lördag och söndag och idag klarrött blod. Även ont i magen idag. Men förra missfallet hade jag stora klumpar. Ingenting denna gången. Håller tummarna att min historia är som din :)
  • Emjol

    Fyfan idag efter lunch slog illamåendet till som en käftsmäll. Haft spyan i halsen sen dess men ingen spya hittills iallafall. Så tydligen mår jag mer illa efter mat nu än tvärtom som det var mer tidigare hehe.. Man känner att man lever ;)

  • Lövsångerska1991
    Tino skrev 2021-12-13 12:12:34 följande:

    Tack! Ja, jag fick göra ultraljud. Eftersom jag haft ett uteblivet missfall i v 13 för två år sedan så förstod läkaren min oro. Hen sa tom att det bara är att ringa igen om jag skulle börja blöda igen. Det syntes rester av en blödning i livmoderhalsen, så borde varit det denna gången. Så overkligt att kunna blöda så mycket men ändå att det är bra.


    Så hemskt med det uteblivna missfallet, men vilken lättnad att det gick bra idag! Har hört att man kan blöda mycket om det är något sår eller blodkärl som brister, just pga de sköra slemhinnorna.

    Min sambo och jag har glidmedel vid sex, det är nog bra just när man har mer känsliga slemhinnor.
  • Nilla6

    Okej jag har delade magmuskler och navelbråck men helvete kan inte ha på mej vanliga trosor eller byxor, kan inte sitta då det är så ömt och svullet. Är det pga att man har 3 ungar redan eller? Aldrig vart såhär svullen vecka 5.

  • laurajane

    Har varit toktrött de här veckorna och i natt när jag lite snabbt ställde mig upp och gick på toaletten så svimmade jag efteråt. Ringde barnmorskan och bokade in första besöket nu på morgonen och då sade hon att det var helt normalt. Men nu efter en hektisk morgon känner jag mig helt matt och är livrädd att svimma igen. Fy! Har aldrig varit med om det tidigare.

  • Lilant

    Jag har bf 20 augusti. Har två sedan tidigare en 1,5 åring och en 3 månaders. Detta är dock min 6te graviditet. Brukar få missfall emellan barnen men hoppas på annorlunda denna gången:)

  • Maymom
    laurajane skrev 2021-12-14 09:33:46 följande:

    Har varit toktrött de här veckorna och i natt när jag lite snabbt ställde mig upp och gick på toaletten så svimmade jag efteråt. Ringde barnmorskan och bokade in första besöket nu på morgonen och då sade hon att det var helt normalt. Men nu efter en hektisk morgon känner jag mig helt matt och är livrädd att svimma igen. Fy! Har aldrig varit med om det tidigare.


    Försök öka järnintaget redan nu om du inte gjort det. Och tänk på att inte resa dig för fort, både när du stiger upp ur sängen men även när du knutit skorna och dyl. Stödstrumpor kanske kan hjälpa, gör ju att blodet cirkulerar lättare.
  • laurajane
    Maymom skrev 2021-12-14 13:13:21 följande:

    Försök öka järnintaget redan nu om du inte gjort det. Och tänk på att inte resa dig för fort, både när du stiger upp ur sängen men även när du knutit skorna och dyl. Stödstrumpor kanske kan hjälpa, gör ju att blodet cirkulerar lättare.


    Tack för tipsen! Finns det vissa järntabletter som brukar rekommenderas att ta som gravid?
  • nomina
    laurajane skrev 2021-12-14 13:44:22 följande:

    Tack för tipsen! Finns det vissa järntabletter som brukar rekommenderas att ta som gravid?


    Det finns ju även tabletter avsedda för gravida som har många vitaminer och mineraler, inkl järn + folsyra!

    Jag hade inte inte köpt rena järntabletter utan konstaterad järnbrist.
  • Maymom
    laurajane skrev 2021-12-14 13:44:22 följande:

    Tack för tipsen! Finns det vissa järntabletter som brukar rekommenderas att ta som gravid?


    Niferex åt jag sist och börjar nu direkt igen. Tar en i veckan nu i början för att vänja mig, många blir hårda i magen av det. Och sen kan man ju äta leverpastej, steka mat i gjutjärnsgryta mm för att få i sig lite extra. :)
Svar på tråden Bf augusti 2022