• isoldelively

    Bf augusti 2022

    Hittar ingen tråd för oss med bf i augusti så skapar en här där vi kan samlas! :) Själv har jag bf 6 augusti om allt går vägen, vågar inte riktigt tro att det är sant ännu.

  • Svar på tråden Bf augusti 2022
  • JustLikeHoney
    Nilla6 skrev 2021-12-17 19:02:17 följande:

    Jaha vad ska man tro nu då,hade hoppats på att det skulle ökat mer men låg på 6527 nu vilket är lite mer än en dubbelt, då det låg på 3026 i tisdags, men gick nästan 70 timmar emellan, är det kört eller är det ändå en bra stegring?


    Det ser ut som en fin stegring! Det där med att fördubblas på 48h börjar ifrågasättas och en dryg fördubbling på 3 dygn är ett bra tecken!

    Det är lite det jag menar med att det skapar oro i onödan. Jag skulle kunna ta s-hcg och göra vul varje dag på jobbet men tänker att vad ska jag göra med svaret? Det kommer bara göra mig mer orolig så jag väntar ett tag och gör ul när jag vet att svaret faktiskt kan betyda nåt.

    Försök slappna av och ta helg, dina värden ser helt normala ut :)
  • Nilla6
    JustLikeHoney skrev 2021-12-17 23:03:15 följande:

    Det ser ut som en fin stegring! Det där med att fördubblas på 48h börjar ifrågasättas och en dryg fördubbling på 3 dygn är ett bra tecken!

    Det är lite det jag menar med att det skapar oro i onödan. Jag skulle kunna ta s-hcg och göra vul varje dag på jobbet men tänker att vad ska jag göra med svaret? Det kommer bara göra mig mer orolig så jag väntar ett tag och gör ul när jag vet att svaret faktiskt kan betyda nåt.

    Försök slappna av och ta helg, dina värden ser helt normala ut :)


    Näe jag vet, är väl mest att denna var imte planerad och sambon var helt emot det första 2 dagarna och sen började han planera med bil och allt så då vill man ju att det går vägen, är absolut sista då mannen knipsar sej sen och jag är redan kär i det lilla fröet????
  • Emjol

    Tips på vad man kan äta?

    Legat förkyld i flera dagar nu och lever inprincip på yoghurt och nudlar..

    Är vrålhungrig imellanåt men mår så illa också så har oerhört svårt att äta :(

    Har försökt få i mig vanlig mat men det vänder liksom i munnen. Smakar skit. Har dock inte spytt men har som en konstant illamående i bakgrunden.

    Vet inte om illamåendet är en blandning av graviditeten och dåligt intag av mat dom senaste dagarna hehe.

    Känner mig så orkeslös och så irriterande att känna hunger men inte lyckas få i sig nått :/

  • JustLikeHoney
    Nilla6 skrev 2021-12-18 10:20:51 följande:

    Näe jag vet, är väl mest att denna var imte planerad och sambon var helt emot det första 2 dagarna och sen började han planera med bil och allt så då vill man ju att det går vägen, är absolut sista då mannen knipsar sej sen och jag är redan kär i det lilla fröet????


    Jag fattar! Håller tummarna att allt går bra. Är också orolig, är ju 40 så större risk för både missfall och kromosomavvikelser. Och känns läskigt att börja om igen, mina kiddos är snart 8 och 11
  • Nilla6
    JustLikeHoney skrev 2021-12-18 12:59:02 följande:

    Jag fattar! Håller tummarna att allt går bra. Är också orolig, är ju 40 så större risk för både missfall och kromosomavvikelser. Och känns läskigt att börja om igen, mina kiddos är snart 8 och 11


    Jo samma här är 37 så man oroar sej såklart för allt haha, äldsta är 13, sen en 6 åring och en på 4.5 år så man glömmer fort allt som händer och saker man sen behöver. Behöver redan köpa mammatrosor och mammabyxor;)
  • Lövsångerska1991
    Emjol skrev 2021-12-18 10:51:53 följande:

    Tips på vad man kan äta?

    Legat förkyld i flera dagar nu och lever inprincip på yoghurt och nudlar..

    Är vrålhungrig imellanåt men mår så illa också så har oerhört svårt att äta :(

    Har försökt få i mig vanlig mat men det vänder liksom i munnen. Smakar skit. Har dock inte spytt men har som en konstant illamående i bakgrunden.

    Vet inte om illamåendet är en blandning av graviditeten och dåligt intag av mat dom senaste dagarna hehe.

    Känner mig så orkeslös och så irriterande att känna hunger men inte lyckas få i sig nått :/


    Åh det är låter jobbigt! Rostat bröd med smör och lite salt har jag kunnat äta när jag varit dålig i magen och mått illa, men inte så mycket näring i det heller. Vad känner du för tomatsoppa? Tycker det är svårt, det som någon tycker känns äckligt, tycker någon annan är gott. Som förkyld brukar jag må extra illa pga snor i halsen och sånt täppt näsa som gör att man blir så torr i svalget.

    Kan du äta någon typ av frukt? Det är ju vitaminer i det iaf.
  • isoldelively
    Emjol skrev 2021-12-18 10:51:53 följande:

    Tips på vad man kan äta?

    Legat förkyld i flera dagar nu och lever inprincip på yoghurt och nudlar..

    Är vrålhungrig imellanåt men mår så illa också så har oerhört svårt att äta :(

    Har försökt få i mig vanlig mat men det vänder liksom i munnen. Smakar skit. Har dock inte spytt men har som en konstant illamående i bakgrunden.

    Vet inte om illamåendet är en blandning av graviditeten och dåligt intag av mat dom senaste dagarna hehe.

    Känner mig så orkeslös och så irriterande att känna hunger men inte lyckas få i sig nått :/


    Åh det är så svårt när man mår sådär och ingen mat går ner. Jag dricker mycket smoothies. Mår skit konstant, extremt illamående och får kväljningar x antal gånger i timmen. Men inte kräkts än iaf.

    Krya på dig, hoppas du hittar ngt som du kan få i dig!
  • Emjol
    Lövsångerska1991 skrev 2021-12-18 13:51:51 följande:

    Åh det är låter jobbigt! Rostat bröd med smör och lite salt har jag kunnat äta när jag varit dålig i magen och mått illa, men inte så mycket näring i det heller. Vad känner du för tomatsoppa? Tycker det är svårt, det som någon tycker känns äckligt, tycker någon annan är gott. Som förkyld brukar jag må extra illa pga snor i halsen och sånt täppt näsa som gör att man blir så torr i svalget.

    Kan du äta någon typ av frukt? Det är ju vitaminer i det iaf.


    Har provat rostad bröd vilket jag annars älskar men det går inte heller ner tyvärr :(

    Tomatsoppa är gott :D kanske ska prova det då :) Frukt har jag inte heller provat.

    Tack för tips <3
  • Emjol
    isoldelively skrev 2021-12-18 14:23:53 följande:

    Åh det är så svårt när man mår sådär och ingen mat går ner. Jag dricker mycket smoothies. Mår skit konstant, extremt illamående och får kväljningar x antal gånger i timmen. Men inte kräkts än iaf.

    Krya på dig, hoppas du hittar ngt som du kan få i dig!


    Åh låter som mig :( Smoothies var en bra idé!

    Tack så mycket <3
Svar på tråden Bf augusti 2022