• isoldelively

    Bf augusti 2022

    Hittar ingen tråd för oss med bf i augusti så skapar en här där vi kan samlas! :) Själv har jag bf 6 augusti om allt går vägen, vågar inte riktigt tro att det är sant ännu.

  • Svar på tråden Bf augusti 2022
  • Nilla6
    Aerobt skrev 2022-01-30 10:49:36 följande:

     


    Gjorde KUB i vecka 12+5. Blir 37 år detta år. Vill dock minnas att vi fick ?sämre resultat? med förra barnet, och många gånger bättre med något av de innan.

    Tänker att de allra flesta barn föds friska! Den sannolikhet vi fick denna gång i praktiken skulle innebära att 1 barn på 1500 fått Downs-syndrom så 1499 barn beräknas ha normal uppsättning. 


    NIPIT finns som komplement och en lite säkrare bild. 


    Okej jo kommer inte ens ihåg vad vi fick med de andra men sist var jag 33 så inte lika gammal som nu. Hade jag haft råd med nipt hade jag verkligen gjort det men får se vad siffrorna säger. 
  • Aerobt
    Nilla6 skrev 2022-01-30 11:16:50 följande:
    Okej jo kommer inte ens ihåg vad vi fick med de andra men sist var jag 33 så inte lika gammal som nu. Hade jag haft råd med nipt hade jag verkligen gjort det men får se vad siffrorna säger. 

     


    Vi hoppas på att allt ser bra ut! När ska du göra Ul? 

  • Nilla6
    Aerobt skrev 2022-01-30 13:07:38 följande:

     


    Vi hoppas på att allt ser bra ut! När ska du göra Ul? 


    Ja inga fel på de andra vul jag gjort än iaf men ändå så nervös om det skulle visa sej att något är fel, asså kromosomavvikelse.
  • Nilla6
    Aerobt skrev 2022-01-30 13:07:38 följande:

     


    Vi hoppas på att allt ser bra ut! När ska du göra Ul? 


    Glömde skriva att jag ska göra kub den 8e feb.
  • Aerobt
    Nilla6 skrev 2022-01-30 22:46:04 följande:
    Glömde skriva att jag ska göra kub den 8e feb.

    :) inte så långt kvar.


    Ni alla, har ni berättat om bebis för storasyskon, familj eller vänner ännu?

  • Frida123123
    Nilla6 skrev 2022-01-30 22:46:04 följande:
    Glömde skriva att jag ska göra kub den 8e feb.
    Då gör du kub dagen innan mig :). Hoppas att det går bra för oss båda! 
  • nomina
    Aerobt skrev 2022-01-30 23:49:41 följande:

    :) inte så långt kvar.


    Ni alla, har ni berättat om bebis för storasyskon, familj eller vänner ännu?


    Vi berättade för våra föräldrar tidigt, när vi precis plussat. Pga tidigare miasfall kändes det skönt att berätta om något skulle hända.
    Våra syskon med familjer fick veta vid jul, berättat för de närmsta vännerna. 
    På fredag ska jag på ultraljud och efter det har vi tänkt berätta för alla. 
    Jag har en stor och nära släkt som jag verkligen ser fram emot att få berätta vår glada nyhet!
  • Nilla6
    Aerobt skrev 2022-01-30 23:49:41 följande:

    :) inte så långt kvar.


    Ni alla, har ni berättat om bebis för storasyskon, familj eller vänner ännu?


    Känns som en evighet men nu ligger vi hemma sjuka så skönt att den är om en vecka iaf.. men missar läkartid/barnmorsketid imorrn så det suger lite. 

    Vi har inte berättat för de 3 syskonen eller familj, jag har bara pratat med min syrra om det men inga andra vet för detta var inte planerat och tror inte dom kommer bli glada tyvärr.
  • Nilla6
    Frida123123 skrev 2022-01-31 06:24:54 följande:
    Då gör du kub dagen innan mig :). Hoppas att det går bra för oss båda! 
    Ja verkligen, blir lite sent kub tycker jag bara, kommer va 13+0 och har gjort o 12+ förut så om vi blir sjuka då kommer vi inte hinna göra kub vilket stör mej lite. Men hoppas på det bästa
  • Emjol

    Aerobt:

    Gick inte att citera.. Men änsålänge är det 2st vänner som vet men vi har inte berättat för familjen ännu Glad och jobbet har jag berättat för, sjukt nervöst men det gick bra Hjärta

Svar på tråden Bf augusti 2022