• Anonym (ingenglädje)

    Jag står fan inte ut i detta väder

    Alltså fy fan vad jag hatar November, det är kallt, sedan regnar det, blir ishalka, man kan knappt vara ute och så är det mörkt typ hela tiden.
    Hur fan ska man stå ut i den här skiten ?


    Det är likadant varje år, alltså jag vill ha antingen vinter eller värme, inget jävla mittemellan väder som pågår i 4-5 veckor.

    Jag blir psykiskt knäckt av det här vädret varje år, varför plågar jag mig själv och bor kvar här ?

    Skulle så gärna vilja dra till Kanarieöarna eller något hyfsat solsäkert ställe just den här årstiden.


    Sedan älskar jag vårvintern i Sverige, då är det mysigt med snö och sol men just den här årstiden vill jag bara lägga mig under täcket.

    Fy fan för November!
    Jag har dig!

  • Svar på tråden Jag står fan inte ut i detta väder
  • mari123

    Ja det är grått och trist i november MEN jag är kluven för ett av mitt livs lyckligaste ögonblick skedde i november. Jag fick en dotter 10/11-87. Hon är mitt novemberljus (det är också en blomma). 

  • Anonym (Anonym)

    Tidvis blir jag nog mer deppig av bristen på soljjus, men samtidigt trivs jag bra av mörker för att det gör att jag stressar ner bättre. Min ångest dämpas. Så mörker kan vara bra ibland. :) 

  • mari123
    Anonym (Anonym) skrev 2021-11-26 16:34:45 följande:

    Tidvis blir jag nog mer deppig av bristen på soljjus, men samtidigt trivs jag bra av mörker för att det gör att jag stressar ner bättre. Min ångest dämpas. Så mörker kan vara bra ibland. :) 


    Ja det är "konstigt" att man kan må bra av mörker när vi lärt oss att man ska bli deppig på hösten(!?) av alla "förståsigpåare". Mitt höstbarn älskar vinter, kyla, skidåkning m m och mår som sämst på våren! Så är det att vara människa
  • Anonym (November)

    Själv gillar jag mysiga november då man har julen att se fram emot, och oftast har jag så fullt upp i livet att jag inte hinner tänka på eller gnälla över vädret. Det hade varit så skönt om det vore mitt enda problem här i livet

  • Anonym (ingenglädje)
    Anonym (November) skrev 2021-11-27 15:45:31 följande:

    Själv gillar jag mysiga november då man har julen att se fram emot, och oftast har jag så fullt upp i livet att jag inte hinner tänka på eller gnälla över vädret. Det hade varit så skönt om det vore mitt enda problem här i livet


    Nu blir det precis den värsta sortens vinter där jag bor, ingen snö, bara kallt!

    Så man kan inte åka skidor eller så, utan bara ha broddarna på för att inte riskera att halka ihjäl sig.

    Det kom 2-3dm snö bara någon mil härifrån men här blev det hällregn och is och nu är det bara kyla i prognosen, fy fan för det här vädret
  • Anonym (Fy)

    Avskyr den torra luften inne och iskallt ute för det gör mitt hår hemskt! Mitt hår avskyr den här årstiden och då känner jag mig inte direkt bättre till mods.

  • Anonym (ingenglädje)
    Anonym (Fy) skrev 2021-11-29 20:00:25 följande:

    Avskyr den torra luften inne och iskallt ute för det gör mitt hår hemskt! Mitt hår avskyr den här årstiden och då känner jag mig inte direkt bättre till mods.


    Ja det är nog faktiskt inte så hälsosamt, -16 här nu och torrt, ingen snö.
    Man ser till och med gräset fortfarande.

  • Anonym (Vitaminer)

    Äh... många som känner så... Ta D-vitamin i tablett varje dag om du kan det...


    Jag njuter av denna period, så mysig, man kryper upp i soffan med en kopp te eller kaffe och en filt över sig...bra film.... Sommaren är svettig och man måste ha fläktar överallt hemma...smeta med solkräm varenda dag...nej detta är behagligare! För övrigt tycker jag maj månad är finast.

  • KKarate

    Jag hatar det också. Kallt som fan i bostaden. Brrrrrrrrrrrrrrrr.

  • Anonym (morot)

    Hatar ute och älskar inne- i november.

    Men med brasa i kakelugnen, filt om fötterna, tända ljus och en kaffe med nougat i soffan är det inte så jobbigt. 

    Enda problemet är att nougaten gör mig lätt överviktig. Men i vår tar jag igen det igen.

  • Anonym (ingenglädje)

    Ja och nu blev det mildväder istället suck. Det var fint med snö men den ligger inte länge numera. Hatar den globala uppvärmningen som förstör vintrarna.

Svar på tråden Jag står fan inte ut i detta väder