• Anonym (Nedst­ämd romant­iker)
    Wed 24 Nov 2021 22:14
    41290 visningar
    216 svar
    -1 +1
    216
    41290

    Hjärtekrossad av min dejt som nu vill vara vän. Hur ska jag bete mig mot henne nu?

    Jag har dejtat en tjej under en tid. Vi fick kontakt över Facebook där vi redan då utvecklade starka känslor för varann, och när vi väl sågs hemma hos henne så blev dom ännu starkare och vi började prata om att bli tillsammans. Men idag, under fjärde dejten, berättade hon helt plötsligt att känslorna svalnat för mig. Så nu känner jag mig inte på topp och har svårt att smälta det hela. Jag som trodde vi skulle ha en framtid tillsammans.

    Det jag funderar på är hur jag ska hantera detta, och hur jag ska bete mig mot henne. Hon har nyss skrivit och frågat hur jag mår, och jag vet inte vad jag ska svara på det. Vad tycker ni? För självklart mår jag kasst. Samtidigt finns det förstås hopp hos mig om att hon kanske ska ändra sig och vilja ge det ett försök till, och att då visa att man är nere och ledsen kanske bara gör det värre mot att visa att man har annat för sig och tar det inte så allvarligt. 

    Att fortsätta prata med henne och ses som vänner, som hon verkar vilja göra, är det egentligen en bra idé? Just nu känner jag ju att jag vill vara med henne så mycket som möjligt, men när hon inte är intresserad längre så blir jag kanske bara mer nedstämd av det. Jag kommer nog ha kvar mina känslor och mina förhoppningar. 

  • Svar på tråden Hjärtekrossad av min dejt som nu vill vara vän. Hur ska jag bete mig mot henne nu?
  • Anonym (Plutt­is)
    Thu 25 Nov 2021 18:19
    #51

    Börja prata om bli tsm efter 4 dejter känns väl sådär! Ni känner väl knappt varandra?

    Men förstår att du mår skit, antar att ni är rätt unga? Bara deppa ett tag, skit I henne. Ta bort hennes nummer och avfölj på insta etc.

    Du kommer hitta någon som gillar dig, lovar!

    Lycka till

  • Anonym (L)
    Thu 25 Nov 2021 18:22
    #52
    +1

    Gå vidare och glöm henne. Ingen vänskap.

  • Anonym (Kate)
    Thu 25 Nov 2021 18:36
    #53
    -3 +1

    Då vet du hur vi tjejer har det. Fåtal män som vill ha något seriöst trots att de är på i början men sen sticker så fort de fått ligga eller böjar träffa nån annan tjej. Kanske tror hon att du är en sån kille och vill dra innan hon kanske blir sårad.

  • Anonym (Mjo)
    Thu 25 Nov 2021 18:38
    #54
    Anonym (Kate) skrev 2021-11-25 18:36:15 följande:

    Då vet du hur vi tjejer har det. Fåtal män som vill ha något seriöst trots att de är på i början men sen sticker så fort de fått ligga eller böjar träffa nån annan tjej. Kanske tror hon att du är en sån kille och vill dra innan hon kanske blir sårad.


    OM det är så, så är det klassiskt exempel på anknytningsproblem. Då ska du vara jävligt glad att hon stack, TS, för det där emotionella bagaget vill du inte ha med att göra.
  • Thu 25 Nov 2021 18:41
    #55

    Det är väl ändå så mycket bättre att hon är ärlig med att hon inte känner samma sak och bara vill vara vänner? Känslor kan svalna fort ibland, kanske tycker hon ändå att ni klickar bra och hon gillar dig men inte är attraherad av dig på samma sätt. Att vara ett "mercy fuck" är värre än att få gå och tråna. Det är inget konstigt att känslor kommer och sedan går, det händer ibland. Ifrågasätt inte hennes motiv, för det är aldrig roligt att avsluta nåt heller när man vet att den andre vill fortsätta. 

    Ni har varit på fyra dejter och haft sex (dåligt sex, en gång). Ni har inte varit tillsammans, inte haft någon lång vänskap heller som jag förstår det. Så mycket enklare då att bara gå vidare när ni inte varit goda vänner innan. Då hade jag nog velat satsa på att försöka upprätthålla vänskapen.

    Vill du vara vän med henne för att du är attraherad av henne och hoppas på mer, eller för att du genuint vill ha henne i ditt liv med vänskap som bas? Om det senare så säg det till henne. Om det snarare är det förra så skulle jag svara henne att du inte mår särskilt bra för att det är en jobbig situation, och att du inte vill ha kontakt. Du behöver få hantera det. Kanske kan ni vara vänner i framtiden men just nu är det inte ett alternativ, utan bara plågsamt. 

  • Anonym (Kate)
    Thu 25 Nov 2021 18:44
    #56
    -2
    Anonym (Mjo) skrev 2021-11-25 18:38:32 följande:
    OM det är så, så är det klassiskt exempel på anknytningsproblem. Då ska du vara jävligt glad att hon stack, TS, för det där emotionella bagaget vill du inte ha med att göra.
    Hon har nog istället lärt sig av sina misstag och agerar utifrån det i den här situationen. 
  • Anonym (Nej)
    Thu 25 Nov 2021 18:57
    #57
    -1
    Anonym (Kate) skrev 2021-11-25 18:44:59 följande:
    Hon har nog istället lärt sig av sina misstag och agerar utifrån det i den här situationen. 
    Skulle snarare tro att problemet sitter nån annanstans, t ex att hon tycker att ts är för klängig.
  • Anonym (Nedst­ämd romant­iker) Trådstartaren
    Thu 25 Nov 2021 19:09
    #58
    Anonym (Kate) skrev 2021-11-25 18:36:15 följande:

    Då vet du hur vi tjejer har det. Fåtal män som vill ha något seriöst trots att de är på i början men sen sticker så fort de fått ligga eller böjar träffa nån annan tjej. Kanske tror hon att du är en sån kille och vill dra innan hon kanske blir sårad.


    Jag skrev till henne nu. Och hon skrev att hon varit orolig för att jag skulle dra efter hon sagt ordet vänskap, som nästan alla andra hon dejtat gjort. Ok så nu är jag kvar, har jag klarat hennes test då haha...
  • Anonym (Nedst­ämd romant­iker) Trådstartaren
    Thu 25 Nov 2021 19:13
    #59
    Anonym (Nej) skrev 2021-11-25 18:57:49 följande:
    Skulle snarare tro att problemet sitter nån annanstans, t ex att hon tycker att ts är för klängig.
    Nej det är inte problemet kan jag lova. Jag tror det är för vi är lite för olika. Men skumt att hon kommer med det så plötsligt.
  • Anonym (Nedst­ämd romant­iker) Trådstartaren
    Thu 25 Nov 2021 19:15
    #60
    Anonym (Mjo) skrev 2021-11-25 18:38:32 följande:
    OM det är så, så är det klassiskt exempel på anknytningsproblem. Då ska du vara jävligt glad att hon stack, TS, för det där emotionella bagaget vill du inte ha med att göra.
    vad innebär det att ha anknytningsproblem?
Svar på tråden Hjärtekrossad av min dejt som nu vill vara vän. Hur ska jag bete mig mot henne nu?