• Anonym (Ass)

    Kvinna, vad tänker du om klapp på rumpan?

    Läste att någon S-minister gjort ett övertramp och klappat kollega på rumpan, vilket inte togs väl emot.

    Hur tänker du kvinna om en kollega kommer fram och klappar på din stjärt när du står vid kopiatorn?

    "Hej tjejen" säger han och känner på din röv. "Fin rumpa du har", menar kollegan.

    Eller att en okänd kille klappar dig på rumpan när du står i baren?

    Hur tror du att du skulle göra i en sådan situation?

    Bli upprörd och skrika, gå vidare med saken. Bara strunta i det och inte bry sig eller något annat?

  • Svar på tråden Kvinna, vad tänker du om klapp på rumpan?
  • Anonym (anonym)

    Min pappa har klappat mig på rumpan, ej i aga-syfte.
    Då var jag 15. 

    Var det ett sexuellt övergrepp, eller var det inget?

    Har tänkt på detta länge nu. 

  • Anonym (Bob)
    Anonym (Ass) skrev 2021-12-07 18:12:57 följande:

    Hade sagt något ironiskt som "Skönt när du klappar mig på rumpan".


    Och om han då fortsatt?
  • Anonym (Ass)
    Anonym (Bob) skrev 2021-12-07 18:14:56 följande:
    Och om han då fortsatt?
    Kan inte veta hur jag skulle reagera i en klappa på rumpan-situation.

    Varje tillfälle är unikt. Det kan räcka med klappar på rumpan/tuttarna för att förstöra sin karriär och det är intressant att diskutera.
  • Anonym (S)
    Anonym (Ass) skrev 2021-12-07 18:19:09 följande:
    Kan inte veta hur jag skulle reagera i en klappa på rumpan-situation.

    Varje tillfälle är unikt. Det kan räcka med klappar på rumpan/tuttarna för att förstöra sin karriär och det är intressant att diskutera.
    Med mer makt kommer också mer ansvar. Om det hade varit nån okänd medelsvensson som gjort samma sak hade det inte skrivits om i tidningarna och blivit en stor mediasak, och han som gjorde det hade säkert fått fortsätta jobba som om inget hade hänt, förhoppningsvis nåt samtal med chefen och en officiell varning men ändå.
  • Guldnovan

    Jag skulle och har vrålat -Vad i helvete gör du? Det där gör du aldrig om!

    Jag jobbade på ett matställe i fjällen. En av kockarna daskade till mig och sa Tjenare tjejen! Hela kön och alla hörde mig. Han gjorde inte om det.

  • Anonym (Bob)
    Anonym (Ass) skrev 2021-12-07 18:19:09 följande:

    Kan inte veta hur jag skulle reagera i en klappa på rumpan-situation.

    Varje tillfälle är unikt. Det kan räcka med klappar på rumpan/tuttarna för att förstöra sin karriär och det är intressant att diskutera.


    Igen så låter du som att det inte är en stor grej.

    Vore det inte intressantare att fråga männen hur de tänker?
  • Anonym (anonym)

    Ingen som vill kommentera mitt inlägg nr #11? 

  • Anonym (Matilda)

    En ovälkommen klapp på rumpan handlar ju om att kränka en annan människas privata integritet.

  • cosinus

    Vid kopiatorn känns helt uteslutet. Så klumpiga kollegor har jag aldrig haft. Däremot har det hänt att någon överförfriskad kollega daskat till mig på rumpan på en aw och sen blivit förvånad över att jag inte reagerade och blev upprörd.

    Förklarade bara att mina skinkor inte är känsligare än min överarm och att hans val av att slå mig på rumpan säger betydligt mycket mer om honom än om mig och min rumpa. Vilket ledde till en aha-upplevelse för snubben i fråga som ägnade de närmaste 30 min till att rannsaka sig själv och det jag sagt och sen gav han mig rätt och bad om ursäkt.

    På krogen ser man sällan vem handen tillhör men gör jag det brukar jag bara tala om för vederbörande att låta bli.

  • Anonym (Fia)
    Anonym (Ass) skrev 2021-12-07 18:19:09 följande:
    Kan inte veta hur jag skulle reagera i en klappa på rumpan-situation.

    Varje tillfälle är unikt. Det kan räcka med klappar på rumpan/tuttarna för att förstöra sin karriär och det är intressant att diskutera.
    Nej det är inte "intressant att diskutera" - det är för alla normalbegåvade helt glasklart att man kan förstöra sin karriär om man är så gränslös att man gör det mot någon på jobbet. Finner man det inte självklart så är det mer så att man har problem och bör söka professionell hjälp för att förstå snarare än att det är något intressant att diskutera. 
Svar på tråden Kvinna, vad tänker du om klapp på rumpan?