• Anonym (Ass)

    Kvinna, vad tänker du om klapp på rumpan?

    Läste att någon S-minister gjort ett övertramp och klappat kollega på rumpan, vilket inte togs väl emot.

    Hur tänker du kvinna om en kollega kommer fram och klappar på din stjärt när du står vid kopiatorn?

    "Hej tjejen" säger han och känner på din röv. "Fin rumpa du har", menar kollegan.

    Eller att en okänd kille klappar dig på rumpan när du står i baren?

    Hur tror du att du skulle göra i en sådan situation?

    Bli upprörd och skrika, gå vidare med saken. Bara strunta i det och inte bry sig eller något annat?

  • Svar på tråden Kvinna, vad tänker du om klapp på rumpan?
  • Anonym (Ass)
    Anonym (W) skrev 2021-12-10 21:31:51 följande:

    Örfil på den.

    Det har jag gjort vid flera sådana tillfällen. Är det jobbigt att helt oförberett få en dask på kinden så ska man ge fan i att daska kvinnliga kollegor och kvinnor man inte känner på baken.

    Mannen jag har en relation med får förstås göra det och tvärtom men varför i hela friden skulle någon annan man få det?

    Fast nu var det väl inte det Eneroth gjorde?


    Han smekte kvinnan över rumpan, enligt kvällspressen.
    Kanske var en fin rumpa han smekte?
  • Anonym (hm)

    Jag har varit med om det här vid två tillfällen som jag minns tydligt. Den första gången var på gymnasiet när jag hade min APL på ett äldreboende. En manlig kollega i 25-årsåldern klappade mig på rumpan. Jag rapporterade till min handledare som rapporterade till chef. Killen blev uppsagd. Många år senare, när jag gjorde en polisanmälan kring ofredande från en annan människa, fick jag reda på att han dessutom hade blivit polisanmäld, eftersom polisen gick igenom de anmälningar jag hade gjort genom åren. Det var ingenting jag visste då, och jag vet inte vem som polisanmälde honom, men troligen var det chefen.


    Den andra gången, som jag minns tydligt, var för ca 5 år sedan. Jag stod upp på en fullpackad buss och plötsligt kände jag en hand på min bak. Jag vände mig om för att se vem som gjorde det, men eftersom det var så mycket folk, så vågade jag inte säga någonting. Precis när jag skulle gå av bussen, så kände jag en hand där igen. Jag vände mig om, men det var fortfarande omöjligt att veta vem det var. Jag ångrar så mycket att jag inte skrek och gapade kring det, eftersom det gör mig illa till mods fortfarande, när jag tänker på det.

  • Anonym (Ass)
    Anonym (hm) skrev 2021-12-11 00:21:13 följande:

    Jag har varit med om det här vid två tillfällen som jag minns tydligt. Den första gången var på gymnasiet när jag hade min APL på ett äldreboende. En manlig kollega i 25-årsåldern klappade mig på rumpan. Jag rapporterade till min handledare som rapporterade till chef. Killen blev uppsagd. Många år senare, när jag gjorde en polisanmälan kring ofredande från en annan människa, fick jag reda på att han dessutom hade blivit polisanmäld, eftersom polisen gick igenom de anmälningar jag hade gjort genom åren. Det var ingenting jag visste då, och jag vet inte vem som polisanmälde honom, men troligen var det chefen.


    Den andra gången, som jag minns tydligt, var för ca 5 år sedan. Jag stod upp på en fullpackad buss och plötsligt kände jag en hand på min bak. Jag vände mig om för att se vem som gjorde det, men eftersom det var så mycket folk, så vågade jag inte säga någonting. Precis när jag skulle gå av bussen, så kände jag en hand där igen. Jag vände mig om, men det var fortfarande omöjligt att veta vem det var. Jag ångrar så mycket att jag inte skrek och gapade kring det, eftersom det gör mig illa till mods fortfarande, när jag tänker på det.


    Hårt att bli avskedad för en klapp på rumpan. Är dock naturligtvis fel att spontant klappa på rumpor.
  • Anonym (W)
    Anonym (Ass) skrev 2021-12-10 23:52:10 följande:

    Han smekte kvinnan över rumpan, enligt kvällspressen.

    Kanske var en fin rumpa han smekte?


    Och? Det kan vara en perfekt rumpa men det ger inte Eneroth eller någon annan man rätt att kladda på kvinnor. Även om vissa män verkar tro det så existerar inte kvinnor för att behaga dem. Du vill sannolikt inte bli klappad på baken av en hårig läderbög (om det inte är din grej förstås) eller din mormors pilska väninna för att de gillar din rumpa.

    Män som hävdar att det inte är någon stor grej att bli kladdad på vet inte hur det är att leva med sådant ett helt liv. De förstår inte heller förnedringsmomentet i att andra tar sig rätten att kränka din personliga sfär i tid och otid bara för att de kan och för att det är så de ser dig - som ett sexualiserat objekt som finns till för deras lust.

    Om det fanns ett medborgargarde av kvinnor som överföll och spöade skiten ur kladdare och placerade en dildo på strategiskt ställe på alla våldtäktsmän så skulle det här problemet inte existera. Det forsätter eftersom män har mer makt och större våldskapital. Du kan försöka klä det i en illusion av lite mysig erotik mellan vuxna människor , den där härliga spänningen mellan män och kvinnor hö hö, men det är precis så skitigt och banalt.
  • Anonym (Ass)
    Anonym (W) skrev 2021-12-11 15:45:38 följande:
    Och? Det kan vara en perfekt rumpa men det ger inte Eneroth eller någon annan man rätt att kladda på kvinnor. Även om vissa män verkar tro det så existerar inte kvinnor för att behaga dem. Du vill sannolikt inte bli klappad på baken av en hårig läderbög (om det inte är din grej förstås) eller din mormors pilska väninna för att de gillar din rumpa.

    Män som hävdar att det inte är någon stor grej att bli kladdad på vet inte hur det är att leva med sådant ett helt liv. De förstår inte heller förnedringsmomentet i att andra tar sig rätten att kränka din personliga sfär i tid och otid bara för att de kan och för att det är så de ser dig - som ett sexualiserat objekt som finns till för deras lust.

    Om det fanns ett medborgargarde av kvinnor som överföll och spöade skiten ur kladdare och placerade en dildo på strategiskt ställe på alla våldtäktsmän så skulle det här problemet inte existera. Det forsätter eftersom män har mer makt och större våldskapital. Du kan försöka klä det i en illusion av lite mysig erotik mellan vuxna människor , den där härliga spänningen mellan män och kvinnor hö hö, men det är precis så skitigt och banalt.
    Men vem har påstått att det är ok att klappa rumpor?
  • Anonym (Sweet but a psycho)

    En reflexmässig örfil ända nerifrån tårna och med fullt genomförande har det blivit, två gånger hittills i livet, vid oönskat tafsande.

    Vem fan tror du att du är?

  • Anonym (...)
    Anonym (Sweet but a psycho) skrev 2021-12-11 17:23:55 följande:

    En reflexmässig örfil ända nerifrån tårna och med fullt genomförande har det blivit, två gånger hittills i livet, vid oönskat tafsande.

    Vem fan tror du att du är?


    Jag är fullt medveten att detta är en normal reaktion hos de flesta, och jag håller med.. De förtjänar stryk..

    Men var samtidigt försiktiga när ni örfilar, ni vet aldrig vad det är för psykopat som ni använder erat våld på.. En örfil kan betyda knytnävsslag tillbaka, misshandel utan dess like.

    Jag har sett detta hända, kvinnan i fråga hamnade på sjukhus.. Mannen fick lite dagsböter endast då han bara "försvarade" sig, så han åkte bara dit på övervåld. Hon slog ju trots allt första slaget. Sen att han tafsande på rumpan togs det ej hänsyn till då det ej fanns några bevis.

    Så med andra ord, jättebra att ni kvinnor står upp för er själva.. Men var mer försiktiga snälla så inte ni själva drabbas.

    Rent krasst så kan även erat slag klassas som misshandel och mannen kan anmäla, speciellt om det är ord mot ord ifall han tafsat eller ej.
  • EnAnonumius
    Anonym (Ass) skrev 2021-12-11 16:45:24 följande:
    Men vem har påstått att det är ok att klappa rumpor?
    Och då kan du förklara istället hur man skall tolka din korkade formulerade fråga.

    (citerar)
    Anonym (Ass) skrev 2021-12-10 23:52:10 följande:
    Kanske var en fin rumpa han smekte?
    (slut citat)

    Om du inte förstår reaktionen från Anonym(W), så kankse du skall be din mamma om hjälp så hon kan förklara för dig, hur fel den frågan är i sammanhanget, och att det kan tolkas som att det är okey att tafsa på rumpor så länge man tycker "den är fin".


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Ass) skrev 2021-12-11 14:43:40 följande:
    Hårt att bli avskedad för en klapp på rumpan. Är dock naturligtvis fel att spontant klappa på rumpor.
    Knappast hårt alls du. Att tycka det skulle vara hårt att bli sparkad för att man inte kan hålla fingrarna i styr visar på en viss omogenhet hos dig. Även om du slänger med brasklappen "...naturligtvis fel att spontan klappa rumpor".  

    Personen är där för att göra ett jobb som man sökte, inte att vara på arbetsplatsen för att tafsa på på andra sexuellt..
    Män/Kvinnor skall inte behöva riskera att bli tafsade på bara för att det finns idioter som är gränslösa.
    Helt rätt att sparka för en sådan sak.
    Det kan lära idioten (manliga/kvinnliga tafsaren) att hens beteende inte är okey och hen mognar upp och skärper till sig, när hen inser att det beteendet leder till att man förlorar sitt jobb.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Egon den stora
    Anonym (Ass) skrev 2021-12-11 14:43:40 följande:

    Hårt att bli avskedad för en klapp på rumpan. Är dock naturligtvis fel att spontant klappa på rumpor.


    Att bli avskedad från ett jobb där man jobbar med människor är väl inte alls hårt? Hur skulle man kunna lita på en sådan persons omdöme sedan? Däremot kanske man inte behöver gå till polisen.
Svar på tråden Kvinna, vad tänker du om klapp på rumpan?