• Fyrklöverns

    BIM Januari 2022

    Hej alla kämpar där ute!

    Nu när det värsta av deppigheten lagt sig tar vi nya tag och laddar för försök nr 7.

    Startar därmed den nya BIM-tråden, första för 2022.

    Önskar babylycka till oss alla <3

    BIM-lista januari

    5/1 Fyrklöverns (sjunde försöket, första barnet)

  • Svar på tråden BIM Januari 2022
  • Glittergatan
    LJM91 skrev 2022-01-02 11:09:24 följande:
    Förstår din nyfikenhet :) man kan ju ha olika lång stegring och du kanske har en lång, men jag har förstått det som att ägglossningen sker typ 12-48 timmar efter den första stegringen även om man fortsätter testa positivt. Säkraste tecknet på att ägglossning har skett är ju temphöjning och den har du ju :)
    Ja så kan det ju va :) Är bara att vänta och se nudå :) När brukar ni ta ett första graviditetstest? Jag måste av medicinska skäl upptäcka en ev graviditet så tidigt som möjligt. Så funderar när det är värt att börja testa :)
  • Butembobaby
    Glittergatan skrev 2022-01-02 11:25:20 följande:

    Ja så kan det ju va :) Är bara att vänta och se nudå :) När brukar ni ta ett första graviditetstest? Jag måste av medicinska skäl upptäcka en ev graviditet så tidigt som möjligt. Så funderar när det är värt att börja testa :)


    Ägget fäster i livmodern först 6-12 dagar efter ÄL, och innan dess är det ingen idé att testa eftersom det är först då kroppen börjar producera hcg (gravidhormonet som graviditetstesten läser av).

    Jag kommer nog börja testa på ÄL+10 tror jag då det var den dagen jag fick första svaga plusset med min dotter.

    Ett tipps är att beställa billiga teststickor på nätet så behöver man inte känna att man slösar dem för tidigt om man har svårt att hålla sig :) jag har beställt ett 20 pack på resultatet som borde komma i brevlådan i morgon :)
  • Tyrande
    Glittergatan skrev 2022-01-02 11:25:20 följande:
    Ja så kan det ju va :) Är bara att vänta och se nudå :) När brukar ni ta ett första graviditetstest? Jag måste av medicinska skäl upptäcka en ev graviditet så tidigt som möjligt. Så funderar när det är värt att börja testa :)
    Jag kommer börja testa på samma dag som BIM, men mest för att inte bli helt galen och testa 20 ggr per dag. Oskyldig ÄL var bara för några dagar sedan men vill ju veta nuuuuuuu!!!
  • LJM91
    Glittergatan skrev 2022-01-02 11:25:20 följande:

    Ja så kan det ju va :) Är bara att vänta och se nudå :) När brukar ni ta ett första graviditetstest? Jag måste av medicinska skäl upptäcka en ev graviditet så tidigt som möjligt. Så funderar när det är värt att börja testa :)


    Håller tummarna för dig :) jag brukar inte testa förrän på BIM eller dagen innan, mest för att jag blir så besviken av negativa resultat. Testar jag inte så får jag vara hoppfull längre :)
  • Glittergatan

    Det är ju såå spännande och jag vill veta nu men samtidigt inte för jag vill heller inte bli besviken vilket jag vet att jag kommer bli :( Förväntar mig absolut inte att jag kommer bli gravid på första försöket, är glad om jag ens kan bli gravid då det inte är något jag tar för givet. Men jag vill bara veta och samtidigt inte? Märklig känsla detta!? :)

  • Lillstrumpan123

    Min ägglossning kommer senare än beräknat! Så byter min BIM. Nu hoppas jag på plus :)

    2/1 Rilakkuma (andra försöket efter MF, andra barnet) PLUSSAT

    3/1 Pepsin

    3/1 Nótt (första försöket efter missfall, 5 totalt. första barnet)

    5/1 Fyrklöverns (sjunde försöket, första barnet)

    7/1 LJM91 (4e försöket, första barnet)

    8/1 Ellobi

    8/1 Kiiwii

    8/1 butembobaby

    10/1 evelinagra1 (12e försöket första barnet)

    10/1 Holy93 (andra försöket, andra barnet)

    10/1 Anile (andra försöket, andra barnet)

    10/1 JennyBomb (första försöket, andra barnet)

    11/1 Tyrande (andra försöket, första barnet)

    11/1 LillaGry (sjätte försöket, andra barnet)

    12/1 Spökplumpa (tredje försöket, andra barnet)

    13/1 Clina38 (tredje försök, första barnet)

    17/1 Lillstrumpan123 (fjärde försöket, tredje försöket efter ma, första barnet)

    18/1 Fagelfri 33år (fjärde försöket, andra barnet)

    20/1 Fyran4 37 år (11:e försöket, fjärde barnet)

    20/1 loppan483

    22/1 Tefat 26 år (sjunde försöket, första barnet)

    25/1 Sophiee92 (fjärde försöket, första barnet)

    25/1 z anonym z (6eförsöket, andra barnet)

    27/1 Sofian81 (femte försöket, tredje barnet)

    31/1 MariaNathalie 39 år (3:e försöket, tredje barnet

  • känslobomb

    Hej!

    Jag hoppar väl in här trots jag lovat mig själv att inte fokusera på graviditet denna månaden..

    hade äl i måndags (27), i lördags fick jag dock otroligt ont i tjejmagen. Kan dock varit äl smärtor kanske eller stora äggblåsor (har kollat upp liknande smärta innan och fick då de svaret)

    Tog inget test men kände av äl i måndags och enligt apparna som brukar vara punktliga sa de var då.

    Dessvärre låg vi knappt under ?liggveckan? förutom i söndags och kanske någon gång innan också.

    Nu har jag iallafall mycket stickningar i magen, mina fötter som alltid är som istappar känns kokande och jag är sååå otroligt trött. Vågar dock inte hoppas på något..

    har bim den 11/1 så nu är de bara att härda ut väntan..

  • Elliot1

    Igår kväll kom min mens så nu är det bara vänta in ägglossning. Mina cykler varierar lite men enligt kalendern är BIM 27/1. Dagen innan min födelsedag, vilken bra present det hade varit ;) Dock blir det här vårt första försök till ett syskon så förväntar mig verkligen inte att det ska ta sig på en gång.

    Lägger till mig i listan!

    2/1 Rilakkuma (andra försöket efter MF, andra barnet) PLUSSAT

    3/1 Pepsin

    3/1 Nótt (första försöket efter missfall, 5 totalt. första barnet)

    5/1 Fyrklöverns (sjunde försöket, första barnet)

    7/1 LJM91 (4e försöket, första barnet)

    8/1 Ellobi

    8/1 Kiiwii

    8/1 butembobaby

    10/1 evelinagra1 (12e försöket första barnet)

    10/1 Holy93 (andra försöket, andra barnet)

    10/1 Anile (andra försöket, andra barnet)

    10/1 JennyBomb (första försöket, andra barnet)

    11/1 Tyrande (andra försöket, första barnet)

    11/1 LillaGry (sjätte försöket, andra barnet)

    12/1 Spökplumpa (tredje försöket, andra barnet)

    13/1 Clina38 (tredje försök, första barnet)

    17/1 Lillstrumpan123 (fjärde försöket, tredje försöket efter ma, första barnet)

    18/1 Fagelfri 33år (fjärde försöket, andra barnet)

    20/1 Fyran4 37 år (11:e försöket, fjärde barnet)

    20/1 loppan483

    22/1 Tefat 26 år (sjunde försöket, första barnet)

    25/1 Sophiee92 (fjärde försöket, första barnet)

    25/1 z anonym z (6eförsöket, andra barnet)

    27/1 Sofian81 (femte försöket, tredje barnet)

    27/1 Elliot1 (första försöket, andra barnet)

    31/1 MariaNathalie 39 år (3:e försöket, tredje barnet

  • Sanlin90
    Glittergatan skrev 2022-01-02 10:34:09 följande:

    Hej!

    Jag använder mig av clearblue advanced ägglossningstest och fick en fast glad gubbe i måndags (hade inte testat innan i måndags heller så den kan ha vart innan). Vi började ju då i måndags med vårt första försök till ett barn. Beräknad ägglossning blev då i onsdags. Jag hade ägglossningssmärtor från måndag och framåt.

    Jag testade också i onsdags när gubben försvunnit från testet och då kom den igen, tänkte då att jag kanske inte hade haft ägglossning och kroppen försökte igen, så tog ett till test igår och då kom den glada gubben igen... NC har bekräftat att jag hade ägglossning i onsdags. Men varför fortsätter jag få positiva ägglossningstest? 

    Anledningen till att jag fortsatt testa är för att jag vill se ett negativt test och få bekräftat att LH toppen har varit :) 


    Du har inte haft någon temphöjning ännu så gissar att äl inte skett ännu
Svar på tråden BIM Januari 2022