• Amanda6747

    Bihåleinflammation och gravid

    Har varit förkyld en vecka och ganska snabbt kom ett tryck över pannan och ögat som jag kopplar till bihåleinflammation.

    Jag är gravid i vecka 17 så är väl extra känslig.

    Jag söker tips! Har många kuddar i sängen, tar Nässpray med kortison och Alvedon måste jag ha hela tiden för annars blir smärtan outhärdlig.

    Och när behöver man söka hjälp?

  • Svar på tråden Bihåleinflammation och gravid
  • BuoBä

    Kolla YouTube och videor för "sinus relief" eller "sinus trigger points". Det räddade mig när jag hade bihåleinflammation i en månad och höll på att bli galen av trycket.

    Jag var till läkaren två gånger, för första gången sa han "kom tillbaka om det inte går över", men de har igen annan behandling än nässpray så andra besöket var egentligen bortkastat.

  • Anonym (M)

    Har haft samma problem och Rinexin blev min räddning! Så försök få det utskrivet. Annars var det kuddar och nässpray som gällde för min del också! Lycka till!

  • Anonym (Snoken)

    Införskaffa en nässköljare, finns på Apoteket. Har en själv i form av en stor spruta med en silikon-kork och den är väldigt lätt att använda. Hade problem med återkommande bihåleinflammationer under flera år och nässköljaren var en skänk från ovan. Sköljde bara med natriumklorid som jag blandade själv. 

  • FruTe

    Hade bihåleinflammation från helvetet när jag var gravid också. Det gjorde så ont att jag satt hos läkaren och grät. De kunde inte göra så mycket tyvärr men andra gången fick jag citodon i allafall vilket hjälpte lite grann. På nätterna fick jag halvsitta i soffan för att kunna sova.

    Förutom det så hjälpte det en aning att stå i duschen och skölja varmt vatten i ansiktet, lägga en värmekudde över kinderna och pannan och att fylla en skål med kokhett vatten och andas in ånga.

  • nernu

    Böj huvudet över en kastrull med varmt vatten med något mentholaktigt i.

Svar på tråden Bihåleinflammation och gravid