• Anonym (Orolig)

    Kan detta givit mig klamydia?

    En kille sög på sina fingrar och stimulerade mitt kön?

    Har nu fått problem med mellanblödningar/oregelbunden mens?..sett att det kan vara ett symptom på just klamydia (och såklart på en del andra förklaringar)

  • Svar på tråden Kan detta givit mig klamydia?
  • Anonym (.)
    Anonym (Suck) skrev 2021-12-27 16:49:29 följande:

    Nej du har inte klamydia.


    Det kan du omöjligt veta.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (.) skrev 2021-12-27 16:55:16 följande:

    Testa dig? Hur gammal är du?


    Man får inte klamydia av att en kille slickat på sina fingrar och tar på ens kön!
  • Anonym (Suck)
    Anonym (.) skrev 2021-12-27 16:55:53 följande:
    Det kan du omöjligt veta.
    Jo det vet jag, men du kanske borde läsa på mer om hur kroppen och sexuella sjukdomar funkar.
  • Anonym (.)
    Anonym (Suck) skrev 2021-12-27 16:59:03 följande:

    Jo det vet jag, men du kanske borde läsa på mer om hur kroppen och sexuella sjukdomar funkar.


    Så du vet att ts har testat sig? Även om hon inte fått klamydia av honom så kan hon ha fått det av någon annan.

    Dessutom är det väl teoretiskt möjligt att få klamydia på det sättet, även om risken är liten. Han kan ha haft klamydia i munnen. Det smittar inte enbart via vaginalt sex utan kan även smitta via oralsex och analsex.
  • Anonym (.)
    Anonym (Suck) skrev 2021-12-27 16:58:36 följande:

    Man får inte klamydia av att en kille slickat på sina fingrar och tar på ens kön!


    Hört talas om att man kan ha klamydia i munnen?
  • Anonym (Suck)
    Anonym (.) skrev 2021-12-27 17:04:22 följande:
    Så du vet att ts har testat sig? Även om hon inte fått klamydia av honom så kan hon ha fått det av någon annan.

    Dessutom är det väl teoretiskt möjligt att få klamydia på det sättet, även om risken är liten. Han kan ha haft klamydia i munnen. Det smittar inte enbart via vaginalt sex utan kan även smitta via oralsex och analsex.
    Men sluta.... Ts har inte fått klamydia av den där killen, end of discussion. Läs på mer, det är pinsamt att du ens försöker påstå något annat.
  • Anonym (.)
    Anonym (Suck) skrev 2021-12-27 17:06:03 följande:

    Men sluta.... Ts har inte fått klamydia av den där killen, end of discussion. Läs på mer, det är pinsamt att du ens försöker påstå något annat.


    Det är DU som bör läsa på som inte vet att klamydia kan smitta via oralsex.

    Jisses så är du deasutom helt övertygad att du har rätt och alla andra fel. DET om något är pinsamt!
  • Anonym (Suck)
    Anonym (.) skrev 2021-12-27 17:08:40 följande:
    Det är DU som bör läsa på som inte vet att klamydia kan smitta via oralsex.

    Jisses så är du deasutom helt övertygad att du har rätt och alla andra fel. DET om något är pinsamt!
    Alltså dagens ungdom.... Man blir ju orolig för landets framtid när man ser såna här trådar där de mest grundläggande saker behöver frågas om.
  • Anonym (Orolig)

    Jag ska testa mig. Jag tycker det ger väldigt missvisande information (!) att läsa på nätet eftersom det står att oralsex smittar men kan inte läsa ut om det gör det just via saliv till kön osv . På någon sida står det att det kan smitta genom en toalett där någon m klamydia varit (vilket jag givetvis inte tror på!!) och på en annan sida står det att det är omöjligt?ville kolla om någon vet om jag kan ha blivit smittad på detta viset som jag beskrev i min tråd.

  • Anonym (.)
    Anonym (Suck) skrev 2021-12-27 17:16:36 följande:

    Alltså dagens ungdom.... Man blir ju orolig för landets framtid när man ser såna här trådar där de mest grundläggande saker behöver frågas om.


    Som sagt, LÄS PÅ. klamydia smittar även via oralsex! Man blir ju orolig över din okunskap att du inte kan de mest grundläggande faktan om könssjukdomar.
  • Anonym (.)
    Anonym (Orolig) skrev 2021-12-27 17:17:11 följande:

    Jag ska testa mig. Jag tycker det ger väldigt missvisande information (!) att läsa på nätet eftersom det står att oralsex smittar men kan inte läsa ut om det gör det just via saliv till kön osv . På någon sida står det att det kan smitta genom en toalett där någon m klamydia varit (vilket jag givetvis inte tror på!!) och på en annan sida står det att det är omöjligt?ville kolla om någon vet om jag kan ha blivit smittad på detta viset som jag beskrev i min tråd.


    Det är teoretiskt mögligt som sagt, men risken må vara liten. Det som menas med att det smittar via oralsex är om han skulle ge dig oralsex och samtidigt blivit smittad så han har klamydia i munnen.

    Hur som helst så kan du ju ha blivit smittad av någon annan. Är du säker på att du inte blivit smittad vid ett tidigare tillfälle?
  • Anonym (Räka med ansikte)
    Anonym (Suck) skrev 2021-12-27 16:49:29 följande:

    Nej du har inte klamydia.


    Anonym (Suck) skrev 2021-12-27 17:06:03 följande:
    Men sluta.... Ts har inte fått klamydia av den där killen, end of discussion. Läs på mer, det är pinsamt att du ens försöker påstå något annat.
    Skriv då inte helt kategoriskt att TS inte har klamydia, utan vad du menar. Det är väl klart att någon kommer med "det kan du inte veta" när du skriver det hela allmänt.

  • Anonym (.)

    Mellanblödningar kan också bero på ålder och/eller preventivmedel.

  • Anonym (Orolig)

    Jag är 23 år men jag har haft sex med kondom innan.

  • Anonym (.)
    Anonym (Orolig) skrev 2021-12-27 18:38:19 följande:

    Jag är 23 år men jag har haft sex med kondom innan.


    Du har inget preventivmedel? Har du några andra symtom?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (.) skrev 2021-12-27 18:41:16 följande:

    Du har inget preventivmedel? Har du några andra symtom?


    Använder p-piller?. Nej det är oregelbundna blödningar..känns som jag har blödningar mer än dagar utan.
  • Anonym (.)
    Anonym (Orolig) skrev 2021-12-27 19:57:41 följande:

    Använder p-piller?. Nej det är oregelbundna blödningar..känns som jag har blödningar mer än dagar utan.


    Det kan mycket väl vara en biverkning från p-piller. Det är ingen fara isåfall.
Svar på tråden Kan detta givit mig klamydia?