• Anonym (Vaccinerad)

    Varför tar ni inte vaccinet?

    Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

    Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

    Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

    Kram på er

  • Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • Anonym (H)
    EpicF skrev 2022-01-05 10:40:05 följande:
    Varför får inte vaccinerade gå dit? Har praktiskt stängt sin verksamhet?

    Lurad av vad? Du har ett skydd mot allvarlig sjukdom och död, och det är väl bra?!

    Rådet du är ju att man ska jobba hemma om man kan, då kan chefen säga att man inte får komma. Vid tidpunkten jag vaccinerade mig gällde att bara ovaccinerade skulle jobba hemma. Ändrades alltså efter jag vaccinerades.

    Nej. Jag har ingen nytta av vaccinet när jag ej får gå till praktiken. Jag har inget liv. Sitter bara isolerad hemma pga social fobi och allmän brist på vänner. Alltid beställt hem allt jag behöver så går inte ens till affären. Praktikplatsen var allt jag hade i mitt liv. Den skulle jag ha för att jobba på min sociala fobi. Men det skiter ju världen i. 


    dessutom är jag ung så om jag mot all förmodan skulle smittas när jag hämtar posten så skulle jag ha en extremt låg chans att bli allvarligt sjuk och dö. Och jag säger chans och inte risk för är redan död inombords från isoleringen ändå . 

  • Anonym (H)
    AndreaBD skrev 2022-01-05 14:26:08 följande:
    Du menar att du måste vänta 14 dagar? Det tar 14 dagar tills vaccinationen har effekt. Det får du ju räkna med.
    Nej. På min arbetsplats har chefen bestämt att varken ovaccinerade eller vaccinerade får komma. 
  • AndreaBD
    Anonym (H) skrev 2022-01-05 15:03:01 följande:
    Nej. På min arbetsplats har chefen bestämt att varken ovaccinerade eller vaccinerade får komma,
    Pga mycket hög smittspridning JUST NU? Sånt kan ju hända. Det tas såna akuta beslut hela tiden. Det är nog många nu som inte vet om de ska tillbaka till jobbet eller om det är specialupplägg som gäller. 
  • nattuw
    EpicF skrev 2022-01-05 09:12:51 följande:
    Vaccinpassen fyller egentligen inte funktion alls, ger mer en falsk trygghet enligt mig. Jag är personligen helt emot vaccinpass.
    Även från regeringshåll verkar det finnas en viss skepsis mot nyttan med vaccinpass. Från 28 december krävs det ett negativt test för att resa in i Sverige. Däremot finns det från samma datum inte längre något krav på Vaccinpass.

    "Regeringen har i dag beslutat om ändringar i inreseförbuden till Sverige. Ändringarna innebär att alla resenärer ska kunna visa upp ett negativt testsvar för pågående covid-19-infektion vid ankomst till Sverige, oavsett vilket land man reser ifrån. Skälen till beslutet är den ökande smittspridningen och en hemställan från Folkhälsomyndigheten. Ändringarna träder i kraft den 28 december.
    ---
    I samband med att krav på negativt covid-19-test införs för alla resenärer kommer det inte längre att krävas att EU:s digitala covidintyg, även kallat covidbevis, visas upp vid inresa till Sverige."
  • molly50
    EpicF skrev 2022-01-05 14:23:20 följande:
    Det är många som inte vill delge vad en läkare sagt till en, vilket är fullt normalt. Mam behöver inte ljuga men kan välja att inte säga någonting och så får mottagaren dra sina egna slutsatser.

    Eftersom inte grannen är här och kan om denne vill säga sanningen så vet varken du, jag eller klyban om vad denne grannen har för dialog med sin läkare angående vaccinet.
    Nej,men jag tror ändå det ligger närmare till hans att Klyban vet det än du och jag,då han känner grannen.
    Men nog om det nu. Det hör egentligen inte till trådens ämne.
  • klyban
    Anonym (Pwter) skrev 2022-01-05 08:26:07 följande:
    Jag skulle säga att vi redan varit där sen långt tillbaka. Sjukvården gick på knäna långt innan pandemin, sen har folk sagt upp sig pga att man tvingas jobba på övertid efter övertid, och två år efter skiten började har man fortfarande inte bevåg att höja varken löner eller statusen på yrket till rimlig nivå. Att få en julklapp på 500 kr känns inte i proportion till vad vi faktiskt gör för patienterna. Att sen andra patienter får lov stt stå åt sidan till förmån för covid patienter är inte heller bra.

    Nyligen gick nån chef ut på IVA och sa att vi klarar det här, det är vår plikt. Men kolleger har fått ställa in semestrar med kort varsel pga redan ansträngd situation, så såg det ut redan innan pandemin, ÄNDÅ tycks politiker ovilliga att göra något åt det.

    Inte som nu, inte ens nära.
    Räcker titta på vårdskulden så är det självbesvarat.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-05 09:12:51 följande:
    Vaccinpassen fyller egentligen inte funktion alls, ger mer en falsk trygghet enligt mig. Jag är personligen helt emot vaccinpass.

    Nu kan även ovaccinerade bli asymtomiska. Däremot blir vaccinerade det i större grad.

    Vaccinpass är till för att minska smittspridningen, och det gör den om alla är vaccinerade.
    Och den som inte kan få vaccinpass pga ingen dos, den har en extremt högre risk.
    Och det är vad vaccinpassen ska minska och risken för smitta, men om man bara ser svart och vitt, så kanske man kan lura sig att inbilla sig annat.


     


    Ja, vi vet att Omikron har mildare symntom, är detta din första dag i pandemin och inte hunnit ta in fakta än?


    EpicF skrev 2022-01-05 09:14:19 följande:
    Fler personer smittar och smittspridningen blir något högre pga vaccinerade. Det är det man sett just pga att de oftast inte har symtomer alls.

    Nope

    Det är ett antivaccerpropagana och du säger dig inte vara en sådan, men denna säger nått annat.


    EpicF skrev 2022-01-05 09:15:35 följande:
    Varför skulle man göra det? Alla har rätt till sjukhusvård i de tillfällen der krävs sjukhusvård. Och man behöver inte vara livshotande sjuk för att behöva sjukhusvård.

    Jag tror inte man gör det, men om man har valet mellan att sparka ut någon som inte är i behov av aktuvård, och man har en som står utanför som har ett behov av akutvård.


    Så kommer det bli ett alternativ, men tror inte det, menredan idag pysslar man med detta(alltså utanför pandemin då), och hur man hantera vissa patienter, du kan läsa om dessa i tidningar ofta och IVO är fulla av dom.)


    Bara en sådan sak.


    EpicF skrev 2022-01-05 09:17:40 följande:
    Nej, vaccinet skappar inte mindre virusmäng men viruset går ut ur kroppen fortare en för vaccinerade, man testar fortfarande negativt. Man kan fortfarande under den tiden smitta andra om man är asymptomatiskt och träffar folk, inte håller avstånd etc. Därför är det viktigt att även vaccinerade håller avstånd, har bra handhygien och min personliga åsikt använder munskydd där det inte går att hålla en meter från andra.

    Vaccin = mindre virus i kroppen bildas, och med mindre virus så är inte man lika benägen som en som är ovaccinerad.
    Jag vet inte nivån, AndreaBD hade för sig hon hade sett 5ggr mer, det är som du anser att det är hemskt att en vaccinerad som tillhör minoriteten som ens kan bli smittade och att dessa i sin tur inte är lika smittbenägna.
    VAD gör du som gör att du anser dig stå över forskningen, eller var detta en semantiklek och inget med saklighet och göra?


    Varför är det så upprörande att de som har inblick säger man som smittad inte är lika smittsam för och om man är vaccinerad.
    Mycket udda.

    Vad som är viktig annars och rekommendationer, varför skulle det vara en sak och ändra sig här


    AndreaBD skrev 2022-01-05 09:22:40 följande:
    Det kan du ha rätt i, att rädda människor kanske söker sig till sjukhusen i onödan. Det gjorde min man också när han hade covid. Under andra veckan mådde han ganska dåligt. Men de skickade hem honom igen, han behövde ändå inte vara på sjukhuset. Det kan dock även vara tvärtom, att folk inte vågar söka vård, så kanske jämnar det ut sig?

    Jo, det tror jag också, att väldigt få av dessa 350 kommer att vara kvar när man tittar närmare. När det gäller den där mensfrågan - det räcker ju att en kvinna är lite nervös, har någon slags mindre kris, för att mensen ska bli oregelbundet. Det vet alla kvinnor som nånsin varit rädda för en oönskat graviditet - det är just då som den då verkligen kommer senare. Psyket påverkar mycket. Varför skulle det alltså bero på vaccinet? 

    Sjukt bra fråga, jag har inget svar på den nu i alla fall, och känns som det blir svårt att göra annat än spekulera svårt.
    Den första delen vet jag är ett faktum, och även din som du tog med, men vad är rotationen kan man undra.


     


    Jag vet ju lite själv hur man resonerar (Du gör dig icke till besvär epic här, för vad än du svarar här, så har jag mer och mer  och mer bakom som jag inte tagit med Solig som med grannen & antivaccers )
    Det är för det första, är inte rädd för viruset, vill inte ha viruset........osv...
    Men eftersom jag är även pragmatisk och extremt förutseende för framtida scenarion, gäller allt som jag intresserar mig för och har en viss vikt för mig.
    Så tänker man hur man ska agera, och visst känner man visst en rädsla/oro i botten, och just för det är ett lotto för oss lite yngre än de äldsta.
    Men när jag gått igenom den, så inser jag istället jag gör över till verkligheten istället och se vad man kan göra i de olika scenariona.(Tänker inte gå in på dessa, då jag inte orkar gå igen allt, skulle ta för lång tid.
    Dock är just när ska man ta sig till testningen(aldrig skett), när man ska ta sig till sjukvården(både COVID-19 och annat(varit där med annat och de kastade sen ut mig, och det gjorde min läkare arg som attan och med mina problem, vet inte om han ringde dom.), släktingar, närstående och annat som kan vara idé att ha gått igenom.
    Detta låter som jag tänkt i åratal på detta, men vi pratar nog om 2h totalt kanske, har mer intressanta saker och tänka på, tex vad man ska "uppfinna" för mat Flört
    Eller titta på en just serie istället, tex The Expanse nu, som måste vara en av de absolut bästa scifi som finns.(Och om man glömmer av 4:e säsongen lite.)


     


    Och för komma tillbaka till pudlens kärna, har en del ens gjort detta undrar jag och om de rationellt gått igen om vad man ska göra och när.(Det är inte lätt heller.)
    Orelaterat, men detta påminner lite om en egen erfarenhet jag hade i köket nyss, och en smörkastrull som jag glömde av och börja brinna, och fast än man vet att vatten är kasst på den elden, så jag stod med armen där och ryckte och sätta på kranen, det var inte ens nära att ens göra det, men jag fann den känslan otroligt udda, och kopplingen med rädslan då, det är väl att man över5tygar sig själv att man är mer sjuk än vad man är och pga detta lotteriet med få "vinstlotter".
    Jag gissar på att den som är rädd är mer benägen att gå till sjukvården än den som inte är, frågan är bara med hur mycket.

    Tyvärr så kommer vi nog aldrig få ett svar här, men om någon ser ett någonstans, kom genast tillbaka och posta länk.
    För detta är intressanta saker, kanske inte för pandemin i sig.


    EpicF skrev 2022-01-05 09:23:11 följande:
    Oregelbunden mens gör att det blir svårare att få barn då man inte vet när ägglossningen sker. Och om du vet så måste mam ja ägglossning, sex på/runt ägglossningen för att spermier ska kunna fästa på ägget.

    Och ja, man kan som kvinna vara steril om man har mensrubbningar och oregelbunden mens. Det behöver dock inte ha en sammankoppling med vaccinet men för endel kom mensrubbningen efter vaccinet (behöver dock inte betyda sterilitet).

    Har inte en susning om hur andra gör barn, men är man lika fertil ändå, så spelar inte mensen någon större roll.


    Men såklart vill man bara ha sex när sin partner har mens, då har du en poäng, vi andra som har sex hela tiden när vi skaffade barn, detta är inget problem.
    Du verkar vilja tillskriva ett problem där man inte funnit mer problem än mer riklig mens.
    Återkom gärna när man löst frågan, för då kan vi i alla fall prata om nått.


     


    Lustigt nog är även detta ett argument som frodas ur antivaccerprogandan, hur är det ens möjligt att du träffar alla dessa och inte är en antivaccer.


    Anonym (H) skrev 2022-01-05 10:28:44 följande:
    Fick inte gå till min praktik för jag inte var vaccinerad. Vaccinerade mig. (Praktiken är det enda stället jag går till annars är jag totalt isolerad. Vaccinerade mig för att få gå dit. När precis var vaccinerad kom beskedet att inte heller vaccinerade får gå dit.
    UNDERBART liv man har. Känner mig inte alls lurad

    Din stackare, du är ett offer av situationen och den ökade smittspridningen.
    Men om några veckor kan du bli fullvaccinerad får vi hoppas och då får komma till praktik.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-05 10:40:05 följande:
    Varför får inte vaccinerade gå dit? Har praktiskt stängt sin verksamhet?

    Lurad av vad? Du har ett skydd mot allvarlig sjukdom och död, och det är väl bra?!

    Det borde vara för det är bara en dos tagen, och inte fullvaccinerad enligt de parametrar man har för att vara fullvaccinerad.
    Det borde väl även du kunnat räkna ut?


     


    Men som du säger, ingen är lurad, utan användaren är ett offer för en pandemi, men känslan är säker denna.


    Anonym (Eliiin) skrev 2022-01-05 12:02:50 följande:
    Finns massor anledningar till att inte vilja ta vaccinet.
    1.Vaccintillverkarna är befriade från ansvar.
    2. Ingen tillgång till rådata från vaccinstudierna.
    3. Ingen säkerhetsutrustning under lång tid.
    4.ofullständig rapportering av negativa effekter och dödsfall
    5. Vaccinerna hindrar inte spridning eller infektion
    6. Människor drabbas av covid även efter full vaccinering
    7. Uppblåsta covid dödsantal
    8 fauci och andra vid NIAID äger patent relaterade till modernavaccinet
    9 censur och ingen vetenskaplig debatt
    Här inne censureras man också om man har en annan åsikt än den rätta.

    1 Sverige har lagt undan pengar redan.
    2 Studierna finns för den samlade forskningskåren att kolla på, men finns inte, kommer säkert om det inte redan finns.
    3 ett kort problem som varit borta länge nu.
    4 Hur tänker du där, varje dag ett tag berättade man live i TV om detta, och sen har man rapporterat om postcovid och alla dom man diagnostiserat(är nog 60k kanske, var ett tag sedan jag såg en uppdaterad siffra, 300k som fått lukt/smak-skador, så vad är det som är ofullständigt?(man uppdaterar ju såna här saker rätt ofta, men så klart dom komemr inte hem till en och berättar detta, utan man får faktiskt engagera sig lite själv också.)
    5 Det är inkorrekt av dig där, vi vet redan om procentsatsen som berättar att så många kan inte ens bli smittade, hur kan du missat det?(65-90% på Alpha, sen för du justera för var mutation och eventuella uppdateringar av vaccin.), du skrev alltså något som inte ens var sant, varför?
    6 JA, det är vad procentsatsen innebär.
    7 Vad uppblåsta innebär vet jag inte ens, vad vi vet att normala influensa år, så pratar vi om 2500-5000 döda, och det är tveklöst att detta är en pandemi, så vad är uppblåst, för ens sekunden säger du att de inte berättar nått, och sen nästa säger du att de blåser upp det, du vet om att detta två helt motsatta påståenden?, det berättar du inte tänkt till när du skrivit denna lista.
    8 jaha
    9 jaha, utan exempel och sakliga såna, så kan ingen ens bedöma om du har nått där eller inte.


    Samhällsfarlig desinformation har FL berättat de kommer radera, och det får du ta med FL,för det är inget sakligt argument för ämnet.


    Anonym (H) skrev 2022-01-05 15:02:05 följande:

    Rådet du är ju att man ska jobba hemma om man kan, då kan chefen säga att man inte får komma. Vid tidpunkten jag vaccinerade mig gällde att bara ovaccinerade skulle jobba hemma. Ändrades alltså efter jag vaccinerades.

    Nej. Jag har ingen nytta av vaccinet när jag ej får gå till praktiken. Jag har inget liv. Sitter bara isolerad hemma pga social fobi och allmän brist på vänner. Alltid beställt hem allt jag behöver så går inte ens till affären. Praktikplatsen var allt jag hade i mitt liv. Den skulle jag ha för att jobba på min sociala fobi. Men det skiter ju världen i. 


    dessutom är jag ung så om jag mot all förmodan skulle smittas när jag hämtar posten så skulle jag ha en extremt låg chans att bli allvarligt sjuk och dö. Och jag säger chans och inte risk för är redan död inombords från isoleringen ändå . 


    Vi förstår att det är tråkigt för dig, men detta har med att det har ökat såpass kraftigt, och att man vill bromsa smittspridningen.
    Du kommer kläm helt klart.

    Bind lite flugor istället, så har du nått och göra tills du kan ta andra och vara fullvaccinerad och ta ut vaccinpass om så krävs.
    Så kan du sen praktisera.


     


    Lycka till!


    nattuw skrev 2022-01-05 16:07:28 följande:
    Även från regeringshåll verkar det finnas en viss skepsis mot nyttan med vaccinpass. Från 28 december krävs det ett negativt test för att resa in i Sverige. Däremot finns det från samma datum inte längre något krav på Vaccinpass.

    "Regeringen har i dag beslutat om ändringar i inreseförbuden till Sverige. Ändringarna innebär att alla resenärer ska kunna visa upp ett negativt testsvar för pågående covid-19-infektion vid ankomst till Sverige, oavsett vilket land man reser ifrån. Skälen till beslutet är den ökande smittspridningen och en hemställan från Folkhälsomyndigheten. Ändringarna träder i kraft den 28 december.
    ---
    I samband med att krav på negativt covid-19-test införs för alla resenärer kommer det inte längre att krävas att EU:s digitala covidintyg, även kallat covidbevis, visas upp vid inresa till Sverige."

    Det är så att ett vaccinpass vet vi redan om att detta inte kommer stoppa en smitta, men de som är fullvaccinerade smittas i extremt lägre gran än en ovaccinerad.


    Och detta vet vi redan i före vaccinen kom att det var så, varför förvånad?


    molly50 skrev 2022-01-05 13:11:48 följande:
    Ok. Du menar så. Då hänger jag med.

    Blir konstigt när man ska prata om en sak, så måste man börja förklara hela jordens skapelse för en del som inte vill delta, före man kommer till poängen.


    EnAnonumius skrev 2022-01-05 13:15:05 följande:
    Om det är så jävla viktigt för dig att EpicF skall svara på en viss sak så kan du faktiskt sluta att tramsa och ge henne inläggs numret istället och vad du vill ha svar på.

    Just nu beter du dig som en tjurig treåring i trotsåldern när du håller på så som du gör emot henne, genom att skrika och gapa på att hon skall "trycka på visa endast" och kräva att hon själv lista ut vilket inlägg du menar.
    Hur svårt skall det vara när EpicF har frågat dig vänligt nu flera gånger efter vilket inlägg det rör sig om.

    Eller kan du inte egentligen svara på det själv, är det därför du håller på som du gör emot henne? Beter din som en trotsig 3-åring emot henne?


    Det är nog säkert tusende gången som epic inte står för vad hon skriver.
    Och hon säger detta till varje användare, AndreaBD utsatt med, och där epic berätta om och om igen för alla att JAG HAR SVARAT, och det var samma svar som här = "Det är ingen idé att förklara , du fattar ändå inte.".
    Och det spelar ingen roll om du ger vad som ska svaras på, inte ens upprepade ggr, epci bara struntar i det och säger igen samma sak....
    Detta har skett många många ggr, och sker lustigt nog alltid med faktafel av epic, är det ett sammanträffande tror du?


    Jag tror du får läsa lite mer på där, så kommer du inse nått, innan du gjort detta kan jag inte hjälpa dig mer.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Eliiin)
    Anonym (Propaganda) skrev 2022-01-05 12:41:50 följande:

    Ska försöka svara på dessa punkter.

    1. Vet du varför det är så? Om inte friskrivning fanns skulle bolagen behöva ännu större marginal för eventuella stämningar. Klart dyrare vaccinkostnad för staterna isåfall. Istället tar staten eventuella kostnader på grund av biverkningar. Detta har varit principen sedan 1980-talet.

    2. Rådata finns tillgänglig för forskare. Det är bara att begära ut den från bolagen. Men självklart ska man veta hur sådan data hanteras, därför måste den begäras ut och syftet med forskningen beskrivas.

    3. Vad menar du med säkerhetsutrustning?

    4. Nej, det är det verkligen inte. Aldrig förr har så många misstänkta biverkningar rapporterats och analyserats. Det rapporteras av media, även när det enbart är misstankarom biverkningar. Poängen är just att bara för att något sker i anslutning till vaccinering behöver det inte bero på vaccineringen.

    5. Jo, det gör de, även om det inte är 100% effektivt. Här finns ett till problem. Det är skillnad på hur effektivt ett vaccin är och den effekt det har i samhället. För att ett vaccin ska ha största möjliga effekt i samhället krävs att flockimmunitet uppnås annars kommer genombrottsinfektioner ske rätt så ofta. Ta bara Italiens utbrott av mässling. Senaste större utbrottet var 12% av de smittade vaccinerade, detta trots att mässlingsvaccinet är ett av de absolut bästa vaccin vi har. Anledningen är just att eftersom det finns så många icke-immuna kommer även vaccinerade att drabbas. Så att bara vaccinera "svaga" grupper räcker inte, vi måste uppnå flockimmunitet. För att inte överbelastad vården med sjuka person görs detta med vaccinering av alla.

    6. Ja, se punkt 5 ovan. Men även om de blir sjuka i covid-19 blir sjukdomen oftast mild.

    7. Nej. Däremot rapporterar olika länder på olika sätt. Det finns snarare troligen en underrapportering i stora delar av världen där man inte har speciellt god koll på hur många som ens föds eller dör.

    8. Nej. Detta är en myt som sprids av antivaxxers. Det finns forskare, t.ex. vid NIH som sägs ha bidragit till utvecklingen av vaccinet. Enligt amerikansk patentlag ska alla som bidragit vara med på patentet, men faktum är att dessa inte ens listades på pantetet. Moderna bestrider att deras forskning finns med i det Moderna sökte patent för. Kommer säkert att avgöras av domstol inom en snar framtid.

    9. Nej, ingen censur. Däremot finns ingen rättighet att fritt få använda privata företags plattformar. Du censureras inte här heller eftersom censur är något som utövas av en stat. Du har fortfarande all rätt att t.ex. demonstrera och därigenom nå ut med ditt budskap.

    Eller är det censur när jag får mina inlägg raderade och blir blockad av olika "hälsogurus" när jag påpekar felaktigheter? Självklart inte. De har rätt att välja vilka som får använda deras plattform.


    Typsikt svar från någon som försöker trycka bort faktan så som det ser ut.

    Fortfarande är det på det viset och det var det jag ville få sagt. Denna regel infördes 1986 med national childhood vaccine injury act det är den enda industrin i världen som inte bär något ansvar för skador eller dödsfall orsakade av deras produkter.

    Som påpekats i The BMJ är de något konstigt med Pfizers å modernas effektivitetssiffror. Och deras data är fullt med överstrukna meningar som vi inte får se.

    Som jag skrev under skrev jag fel ord.

    Det finns ingen långtidsdata så hur får du det till att detta är gjort? Vi vet inte vad dessa produkter komma göra med kroppen efter tid.

    Aldrig någonsin? Studier visar att bara 1-10procent av alla potentiella biverkningar rapporteras in till ansvariga myndigheter .

    Enligt en studie som gjorts av vår regering rapporteras mindre än 1 procent av alla negativa reaktioner på vacciner till VAERS. Detta är en Harvard studie som låtit görs av vår regering

    Dessa vacciner skulle göra att vi skulle kunna återgå till det normala. Vi ska fortfarande bära munskydd hålla distans osv.

    Du låter dig vaccineras men får ändå covid

    Varför rapporteras det att vissa som dör med covid dör av covid och inte med covid? Istället för sjukdomen som tog personens liv.

    Fauci äger mer än 1000 patenter relaterade till modernas vaccin..hälsogurus? Är det en sån du är menar du? Hackar på andra som kommer med fakta som man kan leta upp om man är intresserad.
  • Anonym (Eliiin)
    klyban skrev 2022-01-05 17:44:54 följande:

    Det borde vara för det är bara en dos tagen, och inte fullvaccinerad enligt de parametrar man har för att vara fullvaccinerad.

    Det borde väl även du kunnat räkna ut?

     

    Men som du säger, ingen är lurad, utan användaren är ett offer för en pandemi, men känslan är säker denna.

    1 Sverige har lagt undan pengar redan.

    2 Studierna finns för den samlade forskningskåren att kolla på, men finns inte, kommer säkert om det inte redan finns.

    3 ett kort problem som varit borta länge nu.

    4 Hur tänker du där, varje dag ett tag berättade man live i TV om detta, och sen har man rapporterat om postcovid och alla dom man diagnostiserat(är nog 60k kanske, var ett tag sedan jag såg en uppdaterad siffra, 300k som fått lukt/smak-skador, så vad är det som är ofullständigt?(man uppdaterar ju såna här saker rätt ofta, men så klart dom komemr inte hem till en och berättar detta, utan man får faktiskt engagera sig lite själv också.)

    5 Det är inkorrekt av dig där, vi vet redan om procentsatsen som berättar att så många kan inte ens bli smittade, hur kan du missat det?(65-90% på Alpha, sen för du justera för var mutation och eventuella uppdateringar av vaccin.), du skrev alltså något som inte ens var sant, varför?

    6 JA, det är vad procentsatsen innebär.

    7 Vad uppblåsta innebär vet jag inte ens, vad vi vet att normala influensa år, så pratar vi om 2500-5000 döda, och det är tveklöst att detta är en pandemi, så vad är uppblåst, för ens sekunden säger du att de inte berättar nått, och sen nästa säger du att de blåser upp det, du vet om att detta två helt motsatta påståenden?, det berättar du inte tänkt till när du skrivit denna lista.

    8 jaha

    9 jaha, utan exempel och sakliga såna, så kan ingen ens bedöma om du har nått där eller inte.

    Samhällsfarlig desinformation har FL berättat de kommer radera, och det får du ta med FL,för det är inget sakligt argument för ämnet.

    Vi förstår att det är tråkigt för dig, men detta har med att det har ökat såpass kraftigt, och att man vill bromsa smittspridningen.

    Du kommer kläm helt klart.

    Bind lite flugor istället, så har du nått och göra tills du kan ta andra och vara fullvaccinerad och ta ut vaccinpass om så krävs.

    Så kan du sen praktisera.

     

    Lycka till!

    Det är så att ett vaccinpass vet vi redan om att detta inte kommer stoppa en smitta, men de som är fullvaccinerade smittas i extremt lägre gran än en ovaccinerad.

    Och detta vet vi redan i före vaccinen kom att det var så, varför förvånad?

    Blir konstigt när man ska prata om en sak, så måste man börja förklara hela jordens skapelse för en del som inte vill delta, före man kommer till poängen.

    Det är nog säkert tusende gången som epic inte står för vad hon skriver.Och hon säger detta till varje användare, AndreaBD utsatt med, och där epic berätta om och om igen för alla att JAG HAR SVARAT, och det var samma svar som här = "Det är ingen idé att förklara , du fattar ändå inte.".

    Och det spelar ingen roll om du ger vad som ska svaras på, inte ens upprepade ggr, epci bara struntar i det och säger igen samma sak....

    Detta har skett många många ggr, och sker lustigt nog alltid med faktafel av epic, är det ett sammanträffande tror du?

    Jag tror du får läsa lite mer på där, så kommer du inse nått, innan du gjort detta kan jag inte hjälpa dig mer.


    Så vaccinerade smittar i extremt lägre grad? skicka länk på detta tack. Det där är desinformation om något
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?