• Anonym (Vaccinerad)

    Varför tar ni inte vaccinet?

    Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

    Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

    Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

    Kram på er

  • Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • EpicF
    klyban skrev 2023-04-20 16:06:50 följande:

    Försöker du berätta du vet så lite och samtidigt vi fick reda på R0-talet på vattkoppor var x10 mot COVID-19´s R0-tal OCH på detta så informera vi dig också om detta.
    DU måste hört fel, eller så drev dom med dig, eller så hittade du på denna helt själv, för tror inte på en läkare skulle säga något så tokigt då det skulle innebära den läkaren var rejält inkompetent.
    Och nummer två där, detta är första gången vi hört talas om denna berättelse och där du skyller på andra för det GIGANTISKA felet om vattkoppor vs. COVID-19 och R0-tal.

    Det är det du svarar på och att jag säger det är ett värdelöst argument, och du har tjatat emot långe.


    DU berättar igen att du inte förstår vad BBC är, antar det är för att dina magiska skador inte existerar pga denna faktaåtergivning av BBC, för som du förstår, de har inte fantiserat ihop detta själv, utan de har alltid källor även om de inte är med i artikeln.


     


    Två, det har aldrig hänt innan någonsin, och argumentet är ett antivaccer argument och för skrämma den som ska vaccinera sig att inte vaccinera sig.
    Och det är denna desinformationen du har spridit och när du tror skador uppstår 10år senare och utan ens synts innan.
    Läs är mitt råd, och försök inte berätta en gång till att du inte har en aning om vad BBC är.
    www.bbc.com/news/health-60468900.amp


    Nej, jag hörde inte fel. Möjligen läkaren tog fel. Du vet läkare, de är människor de också. 

    Och här berättar du igen att du inte har någon aning om vad BBC är. Varför gör du det? Ta till dig det vi andra berättar för dig om vad BBC är. En nyhetskanal. Eller så kan du googla. 

    Magiska skador? Jaha, du kanske ska ta och berätta vad du menar med magiska skador. Enda person som tar upp magiska skador är du. 

    Till och med i din länk till BBC så står det vad BBC är. Men du tar inte in det. Märkligt. 
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2023-04-18 16:54:26 följande:
    BBC är en nyhetskanal som säger det ägarna vill. Vet inte varför du berättar att du inte vet vad BBC är. 
    BBC är ändå Storbritanniens största och äldsta kanal som har stora krav på sig själv. Varje gång det är någon mindre skandal (inga osanningar eller så), så har chefen fått avgå. Så, det är ändå en av de relativt pålitliga källor. Om vi säger så: Om inte BBC är pålitliga, så är nog ingen det. 
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2023-04-20 17:10:27 följande:
    BBC är ändå Storbritanniens största och äldsta kanal som har stora krav på sig själv. Varje gång det är någon mindre skandal (inga osanningar eller så), så har chefen fått avgå. Så, det är ändå en av de relativt pålitliga källor. Om vi säger så: Om inte BBC är pålitliga, så är nog ingen det. 
    Varför skriver du det till mig? Jag vet vad BBC är, dvs en nyhetskanal. Det är klyban som inte förstår och höjer dem till skyarna. 
  • Tow2Mater
    AndreaBD skrev 2023-04-20 17:10:27 följande:
    BBC är ändå Storbritanniens största och äldsta kanal som har stora krav på sig själv. Varje gång det är någon mindre skandal (inga osanningar eller så), så har chefen fått avgå. Så, det är ändå en av de relativt pålitliga källor. Om vi säger så: Om inte BBC är pålitliga, så är nog ingen det. 
    Ingen är pålitlig nej. Därfor gäller det att ta till sig från olika kanaler, både från hoger och vänster - sanningen ligger oftast någonstans mittemellan alla kanalers vinklingar.
  • klyban
    EpicF skrev 2023-04-20 16:10:25 följande:
    Nej, jag hörde inte fel. Möjligen läkaren tog fel. Du vet läkare, de är människor de också. 

    Och här berättar du igen att du inte har någon aning om vad BBC är. Varför gör du det? Ta till dig det vi andra berättar för dig om vad BBC är. En nyhetskanal. Eller så kan du googla. 

    Magiska skador? Jaha, du kanske ska ta och berätta vad du menar med magiska skador. Enda person som tar upp magiska skador är du. 

    Till och med i din länk till BBC så står det vad BBC är. Men du tar inte in det. Märkligt. 

    Nej, dessa stora skillnader mellan R0-talen på vattkoppor och COVID-19 viruset, är inget man ta fel på.


     


    Igen berättar du inte förstår vad BBC är, och upprepa den meningen jag säger och samtidigt du inte ens förstår vad BBC är, vad ska vi göra med det nonsenset?
    BBC är faktadrivna, sakliga och dubbel och trippel kollar det dom ger.

    Ja, det blir magiska om de inte ens går se innan 10år efter, och när ingen har sett detta ske innan och inte sett det rätt tidigt.
    Som tex med narkolepsi och barn på panderix.

    BBC berättar för dig att du har fel, och de gör det av en saklig grund och detta verkar reta dig svårt att de  berättar för dig att du har fel om de magiska skador som ska uppstå 10år senare som ingen sett före.


     


    Och frågan är vad ska vi göra med den enda personen som kanske gör, och hur kan man kolla det till vaccinen?
    Vi är redan uppe på en på miljonen med den BBC sakligheten, och idag kanske 1 på10miljoner, och om tio år, så kanske du har en på 25 miljarder.


     


    Förstår du hatar denna BBC sakligheten som kommer ifrån såna som kan vad de pratar om.


    AndreaBD skrev 2023-04-20 17:10:27 följande:
    BBC är ändå Storbritanniens största och äldsta kanal som har stora krav på sig själv. Varje gång det är någon mindre skandal (inga osanningar eller så), så har chefen fått avgå. Så, det är ändå en av de relativt pålitliga källor. Om vi säger så: Om inte BBC är pålitliga, så är nog ingen det. 

    BBC är en klippa på sakligt återge saker och ting.
    Vi vet ju att epic inte ens har ett enda exempel det skett innan och efter 10år, INTE ETT ENDA EXEMPEL.


    Och när BBC berättar vad som gäller sakligt, så gillas ju inte detta av epic, då antivaccer argumentet att magiska skador ska uppstå efter 10år som ingen sett alls innan dessa.
    Så blir det igelkott och vägra ta in fakta.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2023-04-22 16:29:34 följande:

    Nej, dessa stora skillnader mellan R0-talen på vattkoppor och COVID-19 viruset, är inget man ta fel på.


     


    Igen berättar du inte förstår vad BBC är, och upprepa den meningen jag säger och samtidigt du inte ens förstår vad BBC är, vad ska vi göra med det nonsenset?
    BBC är faktadrivna, sakliga och dubbel och trippel kollar det dom ger.

    Ja, det blir magiska om de inte ens går se innan 10år efter, och när ingen har sett detta ske innan och inte sett det rätt tidigt.
    Som tex med narkolepsi och barn på panderix.

    BBC berättar för dig att du har fel, och de gör det av en saklig grund och detta verkar reta dig svårt att de  berättar för dig att du har fel om de magiska skador som ska uppstå 10år senare som ingen sett före.


     


    Och frågan är vad ska vi göra med den enda personen som kanske gör, och hur kan man kolla det till vaccinen?
    Vi är redan uppe på en på miljonen med den BBC sakligheten, och idag kanske 1 på10miljoner, och om tio år, så kanske du har en på 25 miljarder.


     


    Förstår du hatar denna BBC sakligheten som kommer ifrån såna som kan vad de pratar om.


    AndreaBD skrev 2023-04-20 17:10:27 följande:
    BBC är ändå Storbritanniens största och äldsta kanal som har stora krav på sig själv. Varje gång det är någon mindre skandal (inga osanningar eller så), så har chefen fått avgå. Så, det är ändå en av de relativt pålitliga källor. Om vi säger så: Om inte BBC är pålitliga, så är nog ingen det. 

    BBC är en klippa på sakligt återge saker och ting.
    Vi vet ju att epic inte ens har ett enda exempel det skett innan och efter 10år, INTE ETT ENDA EXEMPEL.


    Och när BBC berättar vad som gäller sakligt, så gillas ju inte detta av epic, då antivaccer argumentet att magiska skador ska uppstå efter 10år som ingen sett alls innan dessa.
    Så blir det igelkott och vägra ta in fakta.


    Och ändå tog en infektionsläkare fel under första månaderna av pandemin. Vilket inte alla är ovanligt. Det var många forskare och läkare som tog fel i början av pandemin. 

    Jodå,  jag både vet och förstår vad BBC är. Du däremot berättar i varenda inlägg att du inte gör det. Varför? 

    Och vad det för magiska skador du pratar om? Känns som att du borde berätta det för oss nu. Jag är iallfall väldigt nyfiken. 

    BBC berättar inget för mig eftersom jag inte följer den nyhetskanalen eftersom tycker de är skit. 

    Vilket saklighet har BBC? Samma du? Dvs noll saklighet o varenda inlägg. 

    Och nu pratar du igen om magiska skador. Vad är det? Magiska skador? Aldrig hörtalas om "magiska skadro" och då har jobbat länge inom vården. 
  • klyban
    EpicF skrev 2023-04-22 17:51:12 följande:
    Och ändå tog en infektionsläkare fel under första månaderna av pandemin. Vilket inte alla är ovanligt. Det var många forskare och läkare som tog fel i början av pandemin. 

    Jodå,  jag både vet och förstår vad BBC är. Du däremot berättar i varenda inlägg att du inte gör det. Varför? 

    Och vad det för magiska skador du pratar om? Känns som att du borde berätta det för oss nu. Jag är iallfall väldigt nyfiken. 

    BBC berättar inget för mig eftersom jag inte följer den nyhetskanalen eftersom tycker de är skit. 

    Vilket saklighet har BBC? Samma du? Dvs noll saklighet o varenda inlägg. 

    Och nu pratar du igen om magiska skador. Vad är det? Magiska skador? Aldrig hörtalas om "magiska skadro" och då har jobbat länge inom vården. 

    DU upprepade felet om vattkoppor skulle vara mindre smittsamt LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT efter att vi visste om COVID-19 R0-tal som var en tiodel av vattkoppors.
    SÅ den utflykten var till ingen hjälp för dig, utan bara berättar din oförmåga ta in fakta som gör att du har fel, det är vanligt med dig.


     


    Nej, du förstår inte vad BBC är det minsta, och när du inbillar dig att artiklen är fel pga du säger det är nyheter.
    För det enda du berättar är att du IGEN har det EXTREMT jobbigt när du har fel om dessa magiska skador som inte existerat på 10år, men först kommer då.


    Och magin har du fått förklarat för dig säkert 30-40 ggr av MULTIPLA användare, och ändå inbillar du dig vi har glömt detta?


    Det är magi om skador först uppstår 10år senare, och att man ALDRIG NÅGONSIN  sett det innan.
    Men upp till bevis, ge exempel på när detta skett och man inte sett skada först efter 10år?
    Varför jag frågar, det är för jag vet du är chanslös på att svara och att det enda du gör är upprepar antivaccer propaganda, som detta är.


     


    Jag är extremt tveksam till du läst denna ens, för hade du gjort, så skulle du bara låtsas om detta aldrig existerat och vägra prata om det, du vet som det GIGANTISKA felet om vattkoppor, som komiskt nog när du sade det, så visste vi redan COVID-19´s låga R0-tal mot vattkoppor :lol:
    www.bbc.com/news/health-60468900.amp
    Och kom inte berätta igen att du inte förstår vad BBC är och det arbetet de alltid har bakom sina publiceringar och med saklighet.


    Men lugnt, jag förstår detta är jobbigt att ditt upprepande av antivaccer propagandan är inte fel utan totalt fel, men att du ger dig på BBC, så blir det bara ett enda stort fail av dig och med tanke på du inte förstår riktigt vad BBC är.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2023-04-23 15:01:45 följande:

    DU upprepade felet om vattkoppor skulle vara mindre smittsamt LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT efter att vi visste om COVID-19 R0-tal som var en tiodel av vattkoppors.
    SÅ den utflykten var till ingen hjälp för dig, utan bara berättar din oförmåga ta in fakta som gör att du har fel, det är vanligt med dig.


     


    Nej, du förstår inte vad BBC är det minsta, och när du inbillar dig att artiklen är fel pga du säger det är nyheter.
    För det enda du berättar är att du IGEN har det EXTREMT jobbigt när du har fel om dessa magiska skador som inte existerat på 10år, men först kommer då.


    Och magin har du fått förklarat för dig säkert 30-40 ggr av MULTIPLA användare, och ändå inbillar du dig vi har glömt detta?


    Det är magi om skador först uppstår 10år senare, och att man ALDRIG NÅGONSIN  sett det innan.
    Men upp till bevis, ge exempel på när detta skett och man inte sett skada först efter 10år?
    Varför jag frågar, det är för jag vet du är chanslös på att svara och att det enda du gör är upprepar antivaccer propaganda, som detta är.


     


    Jag är extremt tveksam till du läst denna ens, för hade du gjort, så skulle du bara låtsas om detta aldrig existerat och vägra prata om det, du vet som det GIGANTISKA felet om vattkoppor, som komiskt nog när du sade det, så visste vi redan COVID-19´s låga R0-tal mot vattkoppor :lol:www.bbc.com/news/health-60468900.amp
    Och kom inte berätta igen att du inte förstår vad BBC är och det arbetet de alltid har bakom sina publiceringar och med saklighet.


    Men lugnt, jag förstår detta är jobbigt att ditt upprepande av antivaccer propagandan är inte fel utan totalt fel, men att du ger dig på BBC, så blir det bara ett enda stort fail av dig och med tanke på du inte förstår riktigt vad BBC är.


    Jag förstår utmärkt vad BBC är. Har till och med berättat för dig x flera vad det är. Ändå så berättar du gång på gång art du inte ved vad BBC är. Hur kommer detta sig? 

    Och magiska skador, som återigen tar upp. Vad är det? Vad är de magiska skadorna? 

    Återigen, jag kan inte se in i framtiden och vet inte vad för biverkningarna som ev kan uppstå av covid-vaccinet om 10 år. Vi har inga studier på långtidseffekterna ännu, eftersom det gått för kort tid

    Till och länken du har lagt in berättar för dig att BBC är.en nyhetskanal. Och ändå så berättar du återigen att du inte vet vad BBC är. 

    Antivaccer är jag inte och kommer aldrig att bli. 
  • klyban
    EpicF skrev 2023-04-24 01:03:59 följande:
    Jag förstår utmärkt vad BBC är. Har till och med berättat för dig x flera vad det är. Ändå så berättar du gång på gång art du inte ved vad BBC är. Hur kommer detta sig? 

    Och magiska skador, som återigen tar upp. Vad är det? Vad är de magiska skadorna? 

    Återigen, jag kan inte se in i framtiden och vet inte vad för biverkningarna som ev kan uppstå av covid-vaccinet om 10 år. Vi har inga studier på långtidseffekterna ännu, eftersom det gått för kort tid. 

    Till och länken du har lagt in berättar för dig att BBC är.en nyhetskanal. Och ändå så berättar du återigen att du inte vet vad BBC är. 

    Antivaccer är jag inte och kommer aldrig att bli. 

    Nej, du vet inte vad BBC är och när du tror denna itne berättar du har fel om dina magiska skador som ska uppstå först efter tio år och som ingen sett röken av före.
    Vi vet det påståendet du gör är ren nonsens.


     


    Jag vet inte vilka magiska skador, då det  är du som upprepar antivaccer påståendet att de ska ur inget skapas efter 10år och alltid synts innan, det är vad som är magin med det, och där du har inget och säger helt plötsligt ska existera.
    = Magiskt Solig


     


    Men för all del, har du ett exempel detta skett innan, och man inte sett några skador alls, och sen poff-poff så uppstår de efter 10år?
    Det är lugnt, vi vet redan du inte har, vilket man bara undrar mer varför du så frenetiskt försvarar något som aldrig skett innan.
    Kanske du ska läsa en gång åtminstone?(För det berättar du har helt fel.)
    www.bbc.com/news/health-60468900.amp


     


    Om du inte är antivaccer, varför upprepar du deras propaganda om nått som ingen har sett innan???? Skål
    Hur känns det att föra deras propaganda och försvara det så svårt?


    Är ditt syfte att skrämma folk med något som aldrig existerat, vad är ditt syfte med skrämmas med något som inte ens existerar historiskt?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?