• Vinnie83

    Går in på 6de försöket nu och hoppas verkligen på ett plus

    Tänkte starta en tråd här och få prata av mig med andra som sitter i samma sits. Jag och min sambo har försökt skaffa barn och vi är inne på 6de försöket nu. Jag har en son som är 13 år min sambo har inga barn sen tidigare och jag vill inget hellre än att ge honom ett litet barn. Men jag känner mig så otroligt stressad blir 39 nu i april.

    Ringde i tisdags till gyn och bokade in oss så 4-5 månader innan vi får komma dit. Sen ligger mitt BMI högt så i onsdags började jag med viktminskning.

    Det är ju så otroligt mycket runt omkring. Mycket tankar och man grubblar och är rädd.

    Läser inlägg med 38+ som blivit gravida och det tog på första försöket eller vissa som det tog flera försök på innan plusset så jag försöker tänka på att det kan ta sig och hoppas verkligen. Håller på med ägglossningstest och det visar ägglossning så det känns alla fall skönt.

    Är det någon som användt sig av spermievänligt glidmedel? Som hjälper spermierna på traven lite. Jag har köpt en men har inte testat ännu. Funderar på att använda det nu denna gång. Borde ha ägglossning nu till helgen om jag räknat rätt och det brukar stämma.

    Någon mer som vill prata av sig och som sitter i samma sits som jag och är 38+?

  • Svar på tråden Går in på 6de försöket nu och hoppas verkligen på ett plus
  • Vinnie83
    LillaGry skrev 2022-02-16 17:37:20 följande:

    Vad trist! 
    jag tycker man borde bli van vid att få mens nu, men varje gång efter äl så blir jag liksom mer och mer naiv med dagarna som går och läser in allt och tror att jag är gravid men sen bli man lika besviken varje gång. Tiden jag mår bäst är egentligen dagen efter mensen kommit, då den värsta besvikelsen lagt sig, till äl. Då finns det inte så mycket jag kan göra gällande bebisverkstaden, men efter äl så är jag som en gradient och jag blir mer och mer besatt. Jag ska ha äl söndag/måndag så några dagar till utan stress. 


    Hoppas du kan känna samma lugn som jag dessa dagar då man i alla fall inte kan göra så mycket för att bli gravid. Har ni kommit tillrätta i nya lägenheten än? 


    Ja jag vet det är väl lite så jag tänker också. Sa det till min sambo det ör bättre mensen kommer igång så vet man liksom än att man ska få lite rosa på pappret och undra om det är nidis eller mensen. Men man blir ju så besviken när den kommer Men ändå skönt när den kommer för ska den komma så kan den lika gärna göra det med en gång och så får man ladda upp sig inför nästa försök. 
    Denna gång har jag faktiskt köpt conceive Plus glidmedel till sambon också. Läste på mina att wo  rekommenderade att man skulle köra med båda qå tänkte jag köper det också och så testar vi detta nu. Funderar starkt på att köpa bisolvon vid nästa mens om det inte tar sig. Har läst att man ska dricka 15 ml bisolvon från mensens första dag till ägglossningen.(man vet ju aldrig, det kanske funkar) men hann inte köpa det nu så får bli nästa gång om det blir aktuellt. Det ska tydligen hjälpa till att få tunnare sekret och spermierna ska kunna nå fram lättare. Det är ju inget skadligt så värt att testa tänker jag.

    Ja vi trivs jättebra i lägenheten. Så skönt med en lägenhet med egen ingång och liten trädgård. Vi har bott i hus innan och sen flyttade vi till en lägenhet på 3dje våningen med balkong så vi kände oss så instängda så detta är helt underbart och 2 toaletter också. Så ett litet radhus med 2 våningar helt perfekt. Känns som vårat lilla egna hus.
  • LillaGry

    Hej, hur går det för dig? Jag läste i en annan tråd att din ÄL kom lite senare vad trott? För mig blev det tvärt om, jag förväntade mig ÄL på måndagen för två veckor sedan. Testade med äl test på torsdagen och då var det ganska starkt, men inte starkare än kontrollsträcke, på fredag var det samma sak och då fick vi även till lite mys. På lördagen var testet jättesvagt och tempen gick upp så jag höll verkligen på att missa det. men vi fick till det både på fredag och lördag som tur va. Jag har bim imorgon, men testade negativt idag orkar inte ens känna mig besviken längre. hoppas det går bättre för dig

  • Vinnie83
    LillaGry skrev 2022-03-04 08:40:28 följande:

    Hej, hur går det för dig? Jag läste i en annan tråd att din ÄL kom lite senare vad trott? För mig blev det tvärt om, jag förväntade mig ÄL på måndagen för två veckor sedan. Testade med äl test på torsdagen och då var det ganska starkt, men inte starkare än kontrollsträcke, på fredag var det samma sak och då fick vi även till lite mys. På lördagen var testet jättesvagt och tempen gick upp så jag höll verkligen på att missa det. men vi fick till det både på fredag och lördag som tur va. Jag har bim imorgon, men testade negativt idag orkar inte ens känna mig besviken längre. hoppas det går bättre för dig


    Hej jadu 5 dagar kvar till bim får se. Vi fick till det vad vi tro alla fall. Ja denna gång visade det jättekonstigt. Först en blinkande gubbe 1 dag sen dagen efter var det en tom ring i flera dagar sen helt plötsligt en glad fast gubbe så det va bara att mysa på så vi får se hu rådet blir denna gång. Nä jag känner också att jag inte orkar bli besviken längre. 
  • Vinnie83
    LillaGry skrev 2022-03-04 08:40:28 följande:

    Hej, hur går det för dig? Jag läste i en annan tråd att din ÄL kom lite senare vad trott? För mig blev det tvärt om, jag förväntade mig ÄL på måndagen för två veckor sedan. Testade med äl test på torsdagen och då var det ganska starkt, men inte starkare än kontrollsträcke, på fredag var det samma sak och då fick vi även till lite mys. På lördagen var testet jättesvagt och tempen gick upp så jag höll verkligen på att missa det. men vi fick till det både på fredag och lördag som tur va. Jag har bim imorgon, men testade negativt idag orkar inte ens känna mig besviken längre. hoppas det går bättre för dig


    1 dag kvar till bim. Haft väldigt lite mensvärk denna gång. Det har inte varit som det brukar. Haft lite lite rosa på toalettpappret vid toalettbesök den 8de och 9de sen ingenting. Vet att när jag plussade förra gången fick jag också rosa på pappret sen plussade jag 2 dagar efter. Så vi får se. Väntar med spänning här nu. 
    Hur gick det för dig? Blev det negativt denna gång också? Håller tummarna för att du och jag ska få vårat plus snart.Glad
  • LillaGry
    Vinnie83 skrev 2022-03-11 03:04:37 följande:
    1 dag kvar till bim. Haft väldigt lite mensvärk denna gång. Det har inte varit som det brukar. Haft lite lite rosa på toalettpappret vid toalettbesök den 8de och 9de sen ingenting. Vet att när jag plussade förra gången fick jag också rosa på pappret sen plussade jag 2 dagar efter. Så vi får se. Väntar med spänning här nu. 
    Hur gick det för dig? Blev det negativt denna gång också? Håller tummarna för att du och jag ska få vårat plus snart.Glad

    Oj vad spännande :) jag håller tummarna för er. Vad starkt av dig att inte testa tidigare, men ska du våga testa imorgon eller väntar du tills du gått över bim? När jag försökte bli gravid med mitt första barn hade jag inte en tanka på att testa innan bim, men den här gången blir jag sugen redan på äl +10-11. Superdumt då jag inte kan ta ett negativt resultat för vad det är, jag tänker att jag testade för tidigt eller att urinen var för utspädd, så bara dubbel besvikelse med negativ test och sen mens och dyrt är det också. 


    Det blev inget för oss sist, istället blev hela familjen sjuka, men nästa äl är om ca en vecka så förhoppningsvis är vi friska då och har lite lust på varandra igen. 


    du får uppfattar hur det går, hoppas, hoppas, hoppas! 

  • Vinnie83
    LillaGry skrev 2022-03-11 22:23:57 följande:

    Oj vad spännande :) jag håller tummarna för er. Vad starkt av dig att inte testa tidigare, men ska du våga testa imorgon eller väntar du tills du gått över bim? När jag försökte bli gravid med mitt första barn hade jag inte en tanka på att testa innan bim, men den här gången blir jag sugen redan på äl +10-11. Superdumt då jag inte kan ta ett negativt resultat för vad det är, jag tänker att jag testade för tidigt eller att urinen var för utspädd, så bara dubbel besvikelse med negativ test och sen mens och dyrt är det också. 


    Det blev inget för oss sist, istället blev hela familjen sjuka, men nästa äl är om ca en vecka så förhoppningsvis är vi friska då och har lite lust på varandra igen. 


    du får uppfattar hur det går, hoppas, hoppas, hoppas! 


    Jag kunde inte hålla mig så jag testade både igår och idag. Negativt såklart. Mensen lyser med sin frånvaro. Lite molande mensvärk och lätt illamående varm känner jag mig lite då och då också. Får testa imorgon igen har några test så jag klarar mig några dagar. Men man blir ju nervös eftersom det visar negativt och mensen inte kommer om det är ngt fel men tänker samtidigt att varför skulle det vara ngt fel just nu precis när det inte varit det innan så jag försöker se positivt åt detta så får vi ta itu med det sen om det visar sig att det berodde på ngt annat eller så. 
    Jag kanske är en låg hormonare så det inte syns så tidigt. Vet att när jag väntade sonen för 13 år sedan så visade testerna sig väldigt svaga länge. Så det kanske blir svagt nu snart vilket jag hoppas på.

    Håller tummarna för er att det blir ngt nu nästa gång. Denna gång använde vi conceive Plus och conceive gel 4 dagar i rad så får vi se om det gav ngt.
  • LillaGry
    Vinnie83 skrev 2022-03-12 17:18:32 följande:
    Jag kunde inte hålla mig så jag testade både igår och idag. Negativt såklart. Mensen lyser med sin frånvaro. Lite molande mensvärk och lätt illamående varm känner jag mig lite då och då också. Får testa imorgon igen har några test så jag klarar mig några dagar. Men man blir ju nervös eftersom det visar negativt och mensen inte kommer om det är ngt fel men tänker samtidigt att varför skulle det vara ngt fel just nu precis när det inte varit det innan så jag försöker se positivt åt detta så får vi ta itu med det sen om det visar sig att det berodde på ngt annat eller så. 
    Jag kanske är en låg hormonare så det inte syns så tidigt. Vet att när jag väntade sonen för 13 år sedan så visade testerna sig väldigt svaga länge. Så det kanske blir svagt nu snart vilket jag hoppas på.

    Håller tummarna för er att det blir ngt nu nästa gång. Denna gång använde vi conceive Plus och conceive gel 4 dagar i rad så får vi se om det gav ngt.

    Hej, 

    hur har det gått för dig? 


    jag ska börja med äl tester imorgon eller på onsdag tänkte jag sen får vi hoppas på att det finns tid och lust för massa mys i helgen. Man kan ju inte göra mer än att försöka få till det på de mest fertila dagarna. Om det inte är något fel på en så borde man ju enligt statistiken plussa snart, nu är det ju 9 försöket och jag har sån regelbunden cykel att jag borde prickat rätt i 8 månader nu men ännu inget plus :( 

  • Vinnie83
    LillaGry skrev 2022-03-14 19:48:42 följande:

    Hej, 

    hur har det gått för dig? 


    jag ska börja med äl tester imorgon eller på onsdag tänkte jag sen får vi hoppas på att det finns tid och lust för massa mys i helgen. Man kan ju inte göra mer än att försöka få till det på de mest fertila dagarna. Om det inte är något fel på en så borde man ju enligt statistiken plussa snart, nu är det ju 9 försöket och jag har sån regelbunden cykel att jag borde prickat rätt i 8 månader nu men ännu inget plus :( 


    Ja jag känner också så mensen är regelbunden + -ngn dag. Ägglossningstesterna visar positivt så ägglossning har jag alla fall. dagen efter kom mensen som den var tänkt så nu har vi börjat med bisolvon min första mensdag så ska vi ta det tills ägglossning så får man se om det kanske gör ngn nytta. 
    Ja jag tänker också att 9de försöket då får det banne mig ta. Blir tokig på det här. Vill så gärna plussa på egen hand än att behöva hjälp. Tiden hår ju så snart får jag den där kallelsen. -7.8 kg har jag lyckats gå ner dock 15 kvar för att dom ska godkänna bmi för att jag ska få ngn hjälp överhuvudtaget. Bara det gör mig ju så otroligt stressad. Så jag har väl låst mig totalt med all oro skulle jag tro.Obestämd
  • LillaGry
    Vinnie83 skrev 2022-03-15 01:34:25 följande:
    Ja jag känner också så mensen är regelbunden + -ngn dag. Ägglossningstesterna visar positivt så ägglossning har jag alla fall. dagen efter kom mensen som den var tänkt så nu har vi börjat med bisolvon min första mensdag så ska vi ta det tills ägglossning så får man se om det kanske gör ngn nytta. 
    Ja jag tänker också att 9de försöket då får det banne mig ta. Blir tokig på det här. Vill så gärna plussa på egen hand än att behöva hjälp. Tiden hår ju så snart får jag den där kallelsen. -7.8 kg har jag lyckats gå ner dock 15 kvar för att dom ska godkänna bmi för att jag ska få ngn hjälp överhuvudtaget. Bara det gör mig ju så otroligt stressad. Så jag har väl låst mig totalt med all oro skulle jag tro.Obestämd

    Men bra jobbat! -7.8 kg är ju jättebra. När jag blev gravid förra gången hade jag precis börjat äta bättre och gått ner 3-4kg. Jag vet ju inte om det var det som gjorde att jag blev gravid då, men jag vill gärna tro att det hjälpte till. Nu försöker jag att hitta motivationen, men när kvällen kommer då kommer sötsuget fram. jag hoppas att våren ska hjälpa mig, då kan jag promenera lite mer och hålla mig sysselsatt och inte äta så fort det blir lite tråkigt. 


    jag håller tummarna för våra 9e försök och att få en liten bebis i julklapp. jag tror min nästa bim är ca 3 april så äl blir i helgen. 

  • Vinnie83
    LillaGry skrev 2022-03-16 20:03:45 följande:

    Men bra jobbat! -7.8 kg är ju jättebra. När jag blev gravid förra gången hade jag precis börjat äta bättre och gått ner 3-4kg. Jag vet ju inte om det var det som gjorde att jag blev gravid då, men jag vill gärna tro att det hjälpte till. Nu försöker jag att hitta motivationen, men när kvällen kommer då kommer sötsuget fram. jag hoppas att våren ska hjälpa mig, då kan jag promenera lite mer och hålla mig sysselsatt och inte äta så fort det blir lite tråkigt. 


    jag håller tummarna för våra 9e försök och att få en liten bebis i julklapp. jag tror min nästa bim är ca 3 april så äl blir i helgen. 


    Tack ja -7, 8 är bra dock är det typ 15 kg kvar för att jag ska ha rätt bmi för sjukvården ska hjälpa oss.Obestämd är ju ändå många kilon kvar. Suck. Ja jag kör med weelobe så jag väger allt jag äter. Annars fungerar det inte på mig. Då äter jag mer än jag ska. Det fungerar bra för mig att se vad jag stoppar i mig och räkna så jag hoppas det håller i sig för mig. Men jag vill ju verkligen det här så jag måste kämpa.

    Ja jag hoppas också att vi båda kan få en liten bebos i julklapp. Jag har precis avslutat mensen så enligt appen är äl omkring den 24de.  Långt kvar känns det som. Det går ju så sakta mellan veckorna. Håller verkligen tummarna! 
Svar på tråden Går in på 6de försöket nu och hoppas verkligen på ett plus