• TaleOfBrokenEggs

    Äggdonation 2022

    Jag och min man har efter flera år av egna försök och 6x IVF bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. Redan nu I januari planeras insättningen. Jag är både otåligt exalterad och nervös. Finns det någon medsyster här I forumet som vill dela tankar, tårar och glädje med mig så får du gärna hoppa in här.

    Sagan

  • Svar på tråden Äggdonation 2022
  • AndraSladdis

    Nu börjar jag en naturlig cykel för att se om slemhinnan växer bättre för att kunna göra FET. Någon annan som också håller på med en behandling eller planerar? Skulle vara roligt att få lite aktivitet i tråden igen. 

  • Kronärtskocka
    AndraSladdis skrev 2022-05-17 14:50:07 följande:

    Nu börjar jag en naturlig cykel för att se om slemhinnan växer bättre för att kunna göra FET. Någon annan som också håller på med en behandling eller planerar? Skulle vara roligt att få lite aktivitet i tråden igen. 


    Jag är ju kvar som du vet. Planerad insättning i början av juli. Först behöver jag göra en hysteroskopi och bli av med polypen de hittat. Hoppas det klaffar sedan så jag får försöka. Har bara en blastocyst från donatorn så efter det försöket måste jag vänta på nytt ägguttag isf. Så mer paus kommer det bli. Men ska försöka ha hopp till denna blastocyst och första försöket med donerade ägg.

    Hoppas också det dyker upp några fler som fortfarande försöker!

  • AndraSladdis
    Kronärtskocka skrev 2022-05-21 10:16:28 följande:

    Jag är ju kvar som du vet. Planerad insättning i början av juli. Först behöver jag göra en hysteroskopi och bli av med polypen de hittat. Hoppas det klaffar sedan så jag får försöka. Har bara en blastocyst från donatorn så efter det försöket måste jag vänta på nytt ägguttag isf. Så mer paus kommer det bli. Men ska försöka ha hopp till denna blastocyst och första försöket med donerade ägg.

    Hoppas också det dyker upp några fler som fortfarande försöker!


    Men vad bra att du får komma och göra hysteroskopin snart (läste jag i den andra gruppen). Då kanske vi gör en insättning samtidigt? Om min tröga slemhinna vill och din cykel klaffar. Hoppas!
    Det finns ju många som blir gravida första gången med ÄD så det kan ju du också bli. Men det är klart att man inte behöver vara orolig om du inte skulle bli det direkt första gången heller. 
  • Kronärtskocka
    AndraSladdis skrev 2022-05-24 08:51:32 följande:
    Men vad bra att du får komma och göra hysteroskopin snart (läste jag i den andra gruppen). Då kanske vi gör en insättning samtidigt? Om min tröga slemhinna vill och din cykel klaffar. Hoppas!
    Det finns ju många som blir gravida första gången med ÄD så det kan ju du också bli. Men det är klart att man inte behöver vara orolig om du inte skulle bli det direkt första gången heller. 
    Hoppas på början av juli. ( Min svenska gyn tyckte att jag efter hyston skulle nedregleras med p-piller under några veckor. Det tycker dock inte min danska klinik. Så jag går på klinikens råd, även om det är jobbigt med olika besked. Jag har varit nedreglerad tre gånger de sista året pga IVF och är inte sugen på en omgång till. P-piller i kombo med min övervik locka inte heller. Så jag hoppas det funkar ändå. Jag har köpt ett 3-pack så jag hoppas det kan resultera i ett barn. Annars är det slutet på denna resa. Tids nog vet jag. Nu längtar jag mest efter att bli klar med alla försök. Och att öht få försöka! 

    Hoppas det kan få flyta på för oss nu så vi båda får ruva snart! :)
  • Kronärtskocka
    AndraSladdis skrev 2022-05-17 14:50:07 följande:

    Nu börjar jag en naturlig cykel för att se om slemhinnan växer bättre för att kunna göra FET. Någon annan som också håller på med en behandling eller planerar? Skulle vara roligt att få lite aktivitet i tråden igen. 


    Hur gick det med slemhinnan och hur ser det ut med planering för dig nu?

    Hyston gick ok och nu är jag på gång med östrogen inför insättning. Skönt att vara på gång igen även om det också är väldigt nervöst. Har bara tre försök men p andra sidan: inget av mina försök hittills har haft så goda procentuella chanser som dessa har. Så försöker hoppas ändå! 

    Är det några andra som är igång med försök nu?

    Hoppas ni som är gravida fortsatt mår bra.

  • AndraSladdis
    Kronärtskocka skrev 2022-06-19 20:36:41 följande:

    Hur gick det med slemhinnan och hur ser det ut med planering för dig nu?

    Hyston gick ok och nu är jag på gång med östrogen inför insättning. Skönt att vara på gång igen även om det också är väldigt nervöst. Har bara tre försök men p andra sidan: inget av mina försök hittills har haft så goda procentuella chanser som dessa har. Så försöker hoppas ändå! 

    Är det några andra som är igång med försök nu?

    Hoppas ni som är gravida fortsatt mår bra.


    Hej,

    Skönt att höra att hyston gick bra och spännande att vara igång med östrogen! Du får hålla oss uppdaterade. 

    Här ville slemhinnan ville fortfarande inte vara med i en naturlig cykel, så har precis påbörjat en stimulerad cykel med mer östrogen, plåster, tabletter och en vaginalt också. Har måttliga förhoppningar, de senaste cyklerna blev den ju bara 5.6mm så inte säkert att mer östrogen hjälper, men jag gör som läkaren säger. 
  • Kronärtskocka
    AndraSladdis skrev 2022-06-22 10:44:24 följande:
    Hej,

    Skönt att höra att hyston gick bra och spännande att vara igång med östrogen! Du får hålla oss uppdaterade. 

    Här ville slemhinnan ville fortfarande inte vara med i en naturlig cykel, så har precis påbörjat en stimulerad cykel med mer östrogen, plåster, tabletter och en vaginalt också. Har måttliga förhoppningar, de senaste cyklerna blev den ju bara 5.6mm så inte säkert att mer östrogen hjälper, men jag gör som läkaren säger. 
    Hej
    Typiskt att slemhinnan inte ville komma igång. Väntar de till mens för att starta med östrogen eller kunde du komma igång med det direkt då den naturligt inte tog sig? Nog klokt att lyssna på dem, vi hoppas ju att de vet vad som är rätt. Hoppas den växer till sig bra nu.
  • AndraSladdis
    Kronärtskocka skrev 2022-06-22 18:42:23 följande:
    Hej
    Typiskt att slemhinnan inte ville komma igång. Väntar de till mens för att starta med östrogen eller kunde du komma igång med det direkt då den naturligt inte tog sig? Nog klokt att lyssna på dem, vi hoppas ju att de vet vad som är rätt. Hoppas den växer till sig bra nu.
    De väntade till nästa mens, men det var inga problem eftersom jag hade ägglossat så jag fick min mens inom rimlig tid. Nu tar jag östrogen, men lite orolig att jag inte har tagit upp tabletterna då jag varit jättedålig i magen i en vecka. 
  • Mummy Shark

    Då hoppar jag också in! Vi har tre blastocyster som väntar på insättning (en i taget förstås Glad) om ca tre veckor.
    Jag är fortfarande väldigt rädd, för mina känslor kring att barnet inte är genetiskt mitt (har genetiska barn sedan tidigare). Hamnade här när jag letade info om epigenetik. Hittade mycket positivt, men också mycket som gör mig ännu mer rädd. Mest är jag rädd för anknytningsproblem. Jag tror inte att jag någonsin tittar på mina barn utan att fascineras över hur lika mig de är, och att det stärker bandet (på ett primitivt sätt). Nu blir det ju inte så. Hur tänker/känner ni?

Svar på tråden Äggdonation 2022