• Nandez

    Farmen 2022

    I morgon börjar Farmen, har samlas vi och pratar om stort och smått om programmet.

    Väl mött

  • Svar på tråden Farmen 2022
  • Johannus
    Nandez skrev 2022-01-17 17:55:30 följande:
    Vad har de äldre för kunskaper om livet på en bondgård om dom aldrig bott på någon
    Äldre har mer erfarenhet än vad det yngre har. Vad det hör 4 har för kunskaper har jag ingen aning om, men jag tror att det det är så att det äldre är erfarna i mångt och mycket.
  • Johannus
    Nandez skrev 2022-01-17 18:04:36 följande:
    Är 60+, har ingen kunskap om att driva en bondgård. Det yrke som jag har jobbat i, har inget att tillföra ett bondgårdsliv
    Jag med är 60 plus och jag har erfarenhet av bondgård från det jag var ett litet barn.

    Man tycker lite så att dem som söker sig till Farmen antingen kan nåt eller att dem i alla fall läst lite om hur det var att vara bonde på 1800-talet. Vad en gård kräver för kunskaper......Idag är det lätt att läsa om fakta då alla har internet.
  • Johannus
    FulFörDig skrev 2022-01-17 18:13:40 följande:
    Menade inte seniorernas ålder utan mer att det kan gnissla när nya deltagare blandas in.
    Håller med dig....Det heter väl i mångas mun sist in först ut, men tiden visar.
  • Johannus
    FulFörDig skrev 2022-01-17 19:51:40 följande:
    Tycker Beatrice känns bossig i köket.
    Antingen besserwisser eller svag självkänsla
    Ja jag håller med dig......Koka disktrasorna......städa för att det ser fördjävligt ut. Hon blir nog köksmora så dem andra slipper...
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-01-17 19:58:53 följande:
    Imorgon får vi tydligen se Torpet.

    Undrar när de börjar sända det på kvällarna.
    Jag har tittat på Torpet redan i kväll på tv 4 play.....
  • molly50
    Johannus skrev 2022-01-17 22:12:59 följande:
    Jag har tittat på Torpet redan i kväll på tv 4 play.....
    Ok. Men berätta inget om vad som hände där då jag inte har hunnit se det än.

    Undrar när det börjar sändas på tv 4 då.
  • Nandez
    FulFörDig skrev 2022-01-17 19:51:40 följande:
    Tycker Beatrice känns bossig i köket.
    Antingen besserwisser eller svag självkänsla
    Ja, lite så var hon
  • Nandez
    Johannus skrev 2022-01-17 22:04:50 följande:
    Äldre har mer erfarenhet än vad det yngre har. Vad det hör 4 har för kunskaper har jag ingen aning om, men jag tror att det det är så att det äldre är erfarna i mångt och mycket.
    Tycker inte Cissi är speciellt ung. Det är inte alltid att den erfarenheten hjälper på en bondgård.
Svar på tråden Farmen 2022