• Holy93

    BIM Februari 2022

    Jag hittade inte på någon tråd för oss som har BIM i Februari så jag startar en! Jag funderar nästan på att skippa försöka i mars om det inte tar sig, och prova i april och framåt istället så man eventuellt får ett 2023 barn, hur tänker ni?

    7/2 Holy93 (Tredje försöket, andra barnet)

  • Svar på tråden BIM Februari 2022
  • Kanelkringla
    Kiiwii skrev 2022-01-31 18:25:47 följande:
    Näää vad trist.. :/ Men jag säger som Cannano att kanske det blir positivt om någon dag. Ägglossningen kanske blev nån dag sen, det fäste sent i livmodern? Hoppas inte mensen dyker upp.
    Tack för peppen cannano och kiiwii <3 troligtvis blir det inte något men ska försöka hålla humöret uppe! kommer fler chanser :) 
  • Kiiwii
    Kanelkringla skrev 2022-01-31 18:29:19 följande:
    Tack för peppen cannano och kiiwii <3 troligtvis blir det inte något men ska försöka hålla humöret uppe! kommer fler chanser :) 
    Förr eller senare blir det. Du verkar ju ha rätt tänk, det kommer fler chanser :) Hur länge har ni försökt? 
  • Kanelkringla
    Kiiwii skrev 2022-01-31 18:35:05 följande:
    Förr eller senare blir det. Du verkar ju ha rätt tänk, det kommer fler chanser :) Hur länge har ni försökt? 
    Detta blev vårt tredje riktiga försök. Även om det känns som många försök så är det ju inte det! Så försöker tänka positivt även om jag också ibland funderar på vad som är fel/varför det inte blir något mm? har tre nära vänner som är gravida nu och för alla dem gick det på första försöket Förvånad så man kan inte låta bli att få oroliga tankar men man ska ju inte jämföra sig! :) 
  • evelinagra1

    Vet inte varför jag inte kan citera dig men svarar pepsin igen: om testet skulle vara positivt skulle jag nog ringa och rådfråga, vet inte hur tidigt missfall det var men det skulle ju kunna vara så att allt inte kommit ut. Har aldrig fått missfall själv men vet att det var så för en kompis 

  • Fyrklöverns

    Nu kom menshelvetet som vanligt..lagom bitter. Skriver upp mig på listan. Hoppas jag fick med alla nu, fick bläddra bakåt ganska långt för att hitta en lista. Lycka till alla som har BIM snart, jag håller tummarna för er :)


    2/2 Etaj (6:e försöket sjätte barnet)
    5/2 MariaNathalie ( 3:e försöket 3:e barnet) 
    5/2 Ellobi (6:e försöket efter mf, 2:a barnet) 
    5/2 Miisery (2:a försöket, första barnet) 
    6/2 986247391 (27 år, 5e försöket, första barnet) 
    6/2  Evelinagra1 (13e försöket? 1a barnet)
    7/2 Holy93 (Tredje försöket, andra barnet) 
    7/2 Tjillevippen (7:e försöket, 1:a barnet)
    8/2 Kiiwii (4:e försöket, tredje barnet)
    8/2 My871 (34 år, 2:a försöket efter MA, femte barnet)
    9/2 Sockerbulle1 (första försöket efter X, första barnet)
    10/2 Sofiaa90 (31år, sjunde försöker, första barnet) 
    11/2 Butembobaby (andra försöket andra barnet, mf förra cykeln) 
    11/2 Fagelfri 33 år (femte försöket, andra barnet)
    12/2 Annemarit123 (fjärde försöker, andra barnet) 
    12/2 Grodan90 (32 år, första försöket, tredje barnet)
    14/2 Caleido (29 år, andra försöket) 
    16/2 Fyran4 (38 år, 12:e försöket, fjärde barnet)
    18/2 Sophiee92 29 år (5:e försöket, första barnet)
    20/2 LJM91 (5:e försöket, första barnet) 
    20/2 Aducia (2a försöket, tredje barnet)
    23/2 Elliot1 (2a försöket, andra barnet) 
    28/2 Fyrklöverns (9:e försöket, första barnet)
  • Cannano
    Fyrklöverns skrev 2022-01-31 19:27:01 följande:

    Nu kom menshelvetet som vanligt..lagom bitter. Skriver upp mig på listan. Hoppas jag fick med alla nu, fick bläddra bakåt ganska långt för att hitta en lista. Lycka till alla som har BIM snart, jag håller tummarna för er :)


    2/2 Etaj (6:e försöket sjätte barnet)
    5/2 MariaNathalie ( 3:e försöket 3:e barnet) 
    5/2 Ellobi (6:e försöket efter mf, 2:a barnet) 
    5/2 Miisery (2:a försöket, första barnet) 
    6/2 986247391 (27 år, 5e försöket, första barnet) 
    6/2  Evelinagra1 (13e försöket? 1a barnet)
    7/2 Holy93 (Tredje försöket, andra barnet) 
    7/2 Tjillevippen (7:e försöket, 1:a barnet)
    8/2 Kiiwii (4:e försöket, tredje barnet)
    8/2 My871 (34 år, 2:a försöket efter MA, femte barnet)
    9/2 Sockerbulle1 (första försöket efter X, första barnet)
    10/2 Sofiaa90 (31år, sjunde försöker, första barnet) 
    11/2 Butembobaby (andra försöket andra barnet, mf förra cykeln) 
    11/2 Fagelfri 33 år (femte försöket, andra barnet)
    12/2 Annemarit123 (fjärde försöker, andra barnet) 
    12/2 Grodan90 (32 år, första försöket, tredje barnet)
    14/2 Caleido (29 år, andra försöket) 
    16/2 Fyran4 (38 år, 12:e försöket, fjärde barnet)
    18/2 Sophiee92 29 år (5:e försöket, första barnet)
    20/2 LJM91 (5:e försöket, första barnet) 
    20/2 Aducia (2a försöket, tredje barnet)
    23/2 Elliot1 (2a försöket, andra barnet) 
    28/2 Fyrklöverns (9:e försöket, första barnet)
    Beklagar.
    Hoppas på bättre lycka nästa omgång :) 
    *sending baby dust*
  • Kiiwii
    Kanelkringla skrev 2022-01-31 18:47:28 följande:
    Detta blev vårt tredje riktiga försök. Även om det känns som många försök så är det ju inte det! Så försöker tänka positivt även om jag också ibland funderar på vad som är fel/varför det inte blir något mm? har tre nära vänner som är gravida nu och för alla dem gick det på första försöket // Förvånad så man kan inte låta bli att få oroliga tankar men man ska ju inte jämföra sig! :) 

    Första barnet tog 1 år för mig. Då blev jag orolig och skulle söka hjälp med då blev hon till :)

    Andra barnet blev till på första försöket utan hjälp. Sedan blev jag gravid en tredje gång utan att försöka ens, den graviditeten avbröt vi, det var helt fel tajming :/

    Detta är mitt fjärde försök till ett sista barn. Vill bara berätta att jag är ett levande bevis på att ibland tar det tid även fast inget är fel, ibland går det direkt. Hoppas er tur kommer snarast <3

  • My871
    Kiiwii skrev 2022-01-30 00:32:07 följande:
    Då är vi ju jämngamla, jag med är 35 :)

    Var ni sjuka under ÄL och därför kanske missade den?

    Vi höll på missa min ÄL då jag vanligtvis får ÄL ganska sent, den här månaden började jag känna ÄL-flytningar redan dag 8-9? tur jag lyssnade på kroppen och började testa (positivt dag 12) och såg till att mysa på varje dag tills jag kände att ÄL var över, så vi kan inte ha missat den, haha. Tyvärr så betyder ju inte det att det blev bebis bara för att man inte missade fertila fönstret? mkt ska klaffa för att det ska bli en graviditet vet man ju? 

    Bara försöka hålla sig sysselsatt och härda ut den lååååånga väntan? :)

    nämen vilket sammanträffande att vi är lika gamla :)
    ja precis, vi var sjuka tiden innan jag tror ägglossningen skedde. Hela familjen låg i covid o orkade inte direkt tänka på vuxenmys.
    jag testar eller tempar inte utan går bara på känslan i kroppen när jag tror ägglossningen sker.
    men, men vi får väl se. Man kanske kan bli glatt överraskad iaf :) 
    när ska du börja testa? 
  • Kiiwii
    My871 skrev 2022-01-31 21:58:44 följande:
    Jag testar oftast inte heller ägglossning, har gjort det nu mest för att se om jag tolkar kroppen rätt vilket jag verkar göra :)

    Ska verkligen försöka hålla mig tills efter BIM. Har ett CB digitalt test här hemma som jag tänkte använda om mensen inte kommer på BIM? men känner samtidigt att jag är tveksam på om jag kan hålla mig så länge, hahah. Kommer inte testa förrän tidigast till helgen iaf, då är jag på ÄL+10 och 11.

    Brukar du testa före BIM?
  • Fyrklöverns
    Cannano skrev 2022-01-31 19:47:42 följande:
    Beklagar.
    Hoppas på bättre lycka nästa omgång :) 
    *sending baby dust*
    Tack fina du <3 babydust till dig med! 
Svar på tråden BIM Februari 2022