• Anonym (ledse­n)
    Fri 14 Jan 2022 10:26
    9258 visningar
    74 svar
    74
    9258

    Min särbo irriterar sig på allt med mig!

    Vi var sambos i många år men är nu särbos. Jag har varit otrogen och ilojal. jag är även ganska egoistisk och narcissistiskt lagd har jag insett.

    Sedan jag flyttade ifrån min sambo så har hans irritation på småsaker bara ökat. Om jag svarar på ett sätt som känns egoistiskt, om jag säger något som han tycker känns fel, så blir han galen och irriterad och vi börjar bråka.

    Jag har sagt att jag ska göra allt i min makt för att jobba med min egoism, försöka ge honom tillit genom att inte adda nya vänner på insta eller fb eller ens skriva med någon av motsatt kön. Jag kämpar hela tiden, men han hittar alltid fel känns det som.

    Finns där någonting man kan göra när det gått såhär långt? Jag tror att det är för infekterat efter allt som hänt, alla bråk etc. Han hade behövt läka först.

    Jag kan inte bli eller omvandlas till en helt annan personlighet, även om jag försöker.

  • Svar på tråden Min särbo irriterar sig på allt med mig!
  • sextio­talist
    Wed 19 Jan 2022 09:15
    #11
    Avenia skrev 2022-01-19 09:06:41 följande:

    Du säger egentligen:
    "Jag är narcissist, egoist och opålitlig och min särbo irriterar sig på mig".

    Inte så konstigt. 

    Ja, du har i alla fall självinsikt och det är en bra början. Mitt tips är att gå till en parterapeut där ni kan få nya perspektiv och tips om ni båda vill jobba på relationen. 


    Vi som följt ts rätt länge nu, kan nog vara eniga om att ingen parterapi kan hjälpa där. 
    Ts har betett sig illa, vilket hon är väl medveten om, men det var i början av deras relation och mannen har sedan dess straffat henne för detta
  • Anonym (Y)
    Wed 19 Jan 2022 10:11
    #12
    sextiotalist skrev 2022-01-19 09:15:16 följande:
    Vi som följt ts rätt länge nu, kan nog vara eniga om att ingen parterapi kan hjälpa där. 
    Ts har betett sig illa, vilket hon är väl medveten om, men det var i början av deras relation och mannen har sedan dess straffat henne för detta
    En nyfiken fråga. Hur kan du veta vem TS är och att det rör sig om samma TS?
  • sextio­talist
    Wed 19 Jan 2022 10:36
    #13
    Anonym (Y) skrev 2022-01-19 10:11:09 följande:
    En nyfiken fråga. Hur kan du veta vem TS är och att det rör sig om samma TS?
    Hon har bekräftat det själv i sina svar
  • Anonym (Y)
    Wed 19 Jan 2022 10:39
    #14
    sextiotalist skrev 2022-01-19 10:36:30 följande:
    Hon har bekräftat det själv i sina svar
    Jag försöker förstå. Jag har missat nåt för jag ser inte var hon gör det i den här tråden. Kan du berätta vad det är hon säger som bekräftar det?

  • Anonym (Dumpa­)
    Wed 19 Jan 2022 10:46
    #15
    Anonym (ledsen) skrev 2022-01-19 08:59:10 följande:

    Jag tycker synd om oss båda. Vi väntar bara på att den andre ska ta initiativet och göra slut, men ingen av oss vågar. Vi är så nere i botten att det finns kanske 1% kvar, iallafall ifrån hans sida. Han tror att jag ska bli en annan människa som jag inte är. Vi har olika värderingar på vad som är viktigt i livet. Han tycker att familjen, dvs hans barn även när de är vuxna och utflugna alltid är viktigast. Jag tycker att när barnen är utflugna så är min man det viktigaste och då vill jag göra saker och planera livet med honom, som tex flytta utomlands. Han vill aldrig klippa navelsträngen med sina barn känns det som, och då bråkar vi om det och han kallar mig ego och barn.

    Har kommit fram till att jag kanske är ett ego på många sätt, men främst är det HAN som ser mig som sådan, eftersom jag inte vill samma saker som han och inte har samma värderingar. Han vill göra om mig och jag vill göra om honom. Det fungerar inte och vi kan inte bli andra människor än de vi är.

    Jag klarar inte att avsluta och inte han heller, så jag antar att det bara få rinna ut i sanden helt enkelt.


    Det låter som att ni inte passar ihop? Är du barnlös? Barn går alltid före. Alltid. 
  • Wed 19 Jan 2022 10:48
    #16

    Men du skulle ju bryta med honom och tacka din lyckliga stjärna att du slipper undan fysisk och psykisk misshandel?


    Varför har du vänt igen?
    Vad säger din psykolog?

  • sextio­talist
    Wed 19 Jan 2022 10:51
    #17
    Anonym (Y) skrev 2022-01-19 10:39:18 följande:
    Jag försöker förstå. Jag har missat nåt för jag ser inte var hon gör det i den här tråden. Kan du berätta vad det är hon säger som bekräftar det?

    Hon lämnade denna man för ett tag sedan, för att bli särbo, han vill inte vara särbo, orsaken var exakt det som hon skrivit innan plus en del till. Nu skrev hon ett nytt inlägg, där hon berättar om exakt samma krav som han har nu.


    Detta har varit en följetong rätt länge nu

  • Anonym (Y)
    Wed 19 Jan 2022 11:05
    #18
    +1
    sextiotalist skrev 2022-01-19 10:51:08 följande:

    Hon lämnade denna man för ett tag sedan, för att bli särbo, han vill inte vara särbo, orsaken var exakt det som hon skrivit innan plus en del till. Nu skrev hon ett nytt inlägg, där hon berättar om exakt samma krav som han har nu.


    Detta har varit en följetong rätt länge nu


    Ok. Då förstår jag. Tack för att du förklarar.
    Jag frågade för att det kan bli lite fel i svaren om man inte känner till sånt där.
    Tack igen.
  • Anonym (Anony­m)
    Wed 19 Jan 2022 11:18
    #19

    Och hur tror du HAN mår efter att DU varit otrogen och illojal mm? Tror du att det bara försvinner?
    Lämna honom, för hans skull. 
    Jösses.

  • Anonym (Here we go again)
    Wed 19 Jan 2022 14:01
    #20
    Anonym (Anonym) skrev 2022-01-19 11:18:33 följande:

    Och hur tror du HAN mår efter att DU varit otrogen och illojal mm? Tror du att det bara försvinner?
    Lämna honom, för hans skull. 
    Jösses.


    Otroheten var i början av förhållandet när TS inte var säker på att de var ihop, och de valde att gå vidare och flytta ihop.
    TS har vad hon skrivit tidigare inte varit otrogen igen, däremot har han slagit henne.
Svar på tråden Min särbo irriterar sig på allt med mig!