• Baconpie

    Letrozol 2022 - följas åt?

    Hej!

    Jag har svårt att bli gravid, konstaterad PCO med stor äggreserv trots mina 37 år. Inga barn sedan innan, ett sent missfall i juni 2021. Har långa cykler (ca 35 dagar) men brukar oftast ägglossa åtminstone 10 gånger per år. Innan vi provar IVF så tyckte min läkare att vi skulle köra fem cykler med Letrozol. Jag börjar första dosen om två dagar och känner mig pirrig och nervös. UL om 14 dagar för att kontrollera att jag ej blir överstimulerad och sen får vi förhoppningsvis prova bli gravida. Solig

    Skulle väldigt gärna följas åt med flera som provar Letrozol. Finns ni där ute? 

  • Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?
  • Mosgos

    Hej!


    Har inte skrivit i tråden på ett tag. Efter mitt 4e försök med Letrozol (två sista med trippeldos) utan några som helst resultat så har jag nu fått en remiss till en IVF klinik. Verkar som att man kanske då kan få sprutor som kan stimulera ägglossning, vilket tekniskt sett inte är IVF även om det är på en IVF klinik. Ska dit på tors för att börja om med en utvärdering. Hoppar därför ur den här tråden nu.


    Lycka till till er andra! Hoppas Letrozol fungerar bättre för er! 

  • amandakollb
    Baconpie skrev 2022-06-24 18:07:47 följande:

    Ja, första försöket känns ju som en lottovinst. Hoppas dock ni slipper så många. Har läst att genomsnittet är 7 försök. 


    Tack snälla för pepp och lyckönskningar. Blir en paus på Letrozol och remiss får jag i juli och jag hinner till läkaren. Skulle höra av mig för att komma dit efter 5 doser. Hoppas vi blir gravida såklart, men är ganska pessimistisk nu efter ett helt år av försök. 


     


    Ja verkligen! Precis, vet inte om man har större chans varje cykel att bli gravid med letrozol än utan? Alltså om man hade haft regelbundna cykler med ägglossning. Vet du? 


    okej låter bra! Jag tror det kommer gå jättebra, kroppen kanske behöver lite annan hjälp bara :)) 

    hoppas ni haft en fin midsommarhelg! 

  • amandakollb
    Mosgos skrev 2022-06-25 11:38:52 följande:

    Hej!


    Har inte skrivit i tråden på ett tag. Efter mitt 4e försök med Letrozol (två sista med trippeldos) utan några som helst resultat så har jag nu fått en remiss till en IVF klinik. Verkar som att man kanske då kan få sprutor som kan stimulera ägglossning, vilket tekniskt sett inte är IVF även om det är på en IVF klinik. Ska dit på tors för att börja om med en utvärdering. Hoppar därför ur den här tråden nu.


    Lycka till till er andra! Hoppas Letrozol fungerar bättre för er! 


    Hejhej! Okej vad synd :( men låter ju bra att ni får testa annan hjälp, det kommer förhoppningsvis gå jättebra!:) tack och lycka till till dig med! 
  • Skåne97

    Testar ni med ägglossningstest nu när ni äter letrozol eller försöker ni bara hålla lite koll på när ungefär det bör ske och tajma in sex då? 

  • amandakollb
    Skåne97 skrev 2022-06-26 20:11:47 följande:

    Testar ni med ägglossningstest nu när ni äter letrozol eller försöker ni bara hålla lite koll på när ungefär det bör ske och tajma in sex då? 


    Jag tar inga ägglossningstest utan vet ungefär när äl bör ske och håller koll på fertilt sekret och tajmar sexet till då :) sen tempar jag så jag kan se att ägglossningen har skett 
  • Baconpie

    Jag kör både temp, sekret och ägglossningstest. Men med Letrozol har det varit svårt att missa när ägglossning är på gång för mig. Får extremt mycket fertilt sekret och svullnar upp över buken ett par dagar och sen på ÄL-dagen ganska ont över äggstockarna. 

    Jag är på ÄL+6 idag och har haft bruna flytningar i några dagar och nu idag på eftermiddagen är det rött blod på pappret när jag torkar. 

  • amandakollb
    Baconpie skrev 2022-06-28 18:34:19 följande:

    Jag kör både temp, sekret och ägglossningstest. Men med Letrozol har det varit svårt att missa när ägglossning är på gång för mig. Får extremt mycket fertilt sekret och svullnar upp över buken ett par dagar och sen på ÄL-dagen ganska ont över äggstockarna. 

    Jag är på ÄL+6 idag och har haft bruna flytningar i några dagar och nu idag på eftermiddagen är det rött blod på pappret när jag torkar. 


    Har mensen kommit eller hur går det för dig? 
  • Baconpie
    Sarastiina skrev 2022-06-30 10:50:32 följande:

    Så spännande baconpie. Hur går det? 


    Jag trodde det var en nidblödning, men nu vet jag inte riktigt. Det har fortsatt lite smått och verkar inte sluta. Kanske är någon slags obalans i hormonerna eller så. Är
    på ÄL+9 men brukat inte få mens förrän ÄL+16. Vi får se hur det utvecklar sig. Ska du åka iväg på semester i morgon så lär åtminstone ha annat att tänka på.

    hur går det för dig?
Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?