• Anonym (Det svenska duttandet)

    Vad anser ni om koranbränningen och upploppen mot blåljuspersonalen?

    Hur ska vi se på demonstrationer av de slag som nu skett med den danske koranhataren Rasmus Paludan, och hädelser i det offentliga rummet?

    Vem som helst hade ju kunnat räkna ut vad en sådan manifestation skulle leda till men varför i hela friden måste vi ge tillstånd till sådant som kommer att spåra ut fullständigt. Polisen är ju så jävla snabb att stoppa tex fredliga ravefester för att folk vill nyttja lite substanser och dansa in solnedgången där noll våld utövas.

    Men när polisbilar brinner och de får stenar och annat kastade mot sig och riskerar sina liv för att några fundamentalister inte klarar av att deras tro blir förlöjligad. Något vi andra måste vi andra leva med varje dag i något som kallas vanliga livet i form av bl a humor, media och olika former av satir, något vanligt förekommande den demokratiska världen.

    När ska det bli ett slut på tassandet kring islam och koranen och även ett slut på sjuka demonstrationer som bara har ett enda syfte; att skapa våld och hån och förstöra.

    Intressantast artikel särskilt kommentarerna och engagemanget detta ämne har uppbådat.

    www.dn.se/sverige/nya-demonstrationer-planeras-efter-upplopp/

  • Svar på tråden Vad anser ni om koranbränningen och upploppen mot blåljuspersonalen?
  • Pope Joan II
    Anonym (Muslim) skrev 2022-04-15 23:13:18 följande:
    Nej, det är inte enbart en bok utan en helig bok där varje ord kommer direkt från Gud. Absolut inte en vanlig bok. 

    Sedan tycker jag att det är konstigt att skriva att du skiter fullständigt i om någon Bibel skulle brännas, som om din icke-reaktion skulle vara det normala. Det är inte alls ovanligt att reagera när någon förnedrar på detta sätt. Väldigt många kristna som älskar sin religion skulle också reagera.. svenskar är liksom inte de enda kristna i världen.

    Notera att jag är emot reaktionerna som skett med bränder och stenkastning mot polis osv, både fel att ställa till med allt detta men även något som inte kommer hjälpa. Bättre att bara ignorera honom. Så jag menade inte att försvara det på något sätt utan ifrågasatte ditt påstående om att det bara är en bok.
    Det provocerar mig enormt mycket att folk tror, tycker och inbillar sig dylikt dravel. Trots det kastar jag inte sten och tänder eld på vare sig människor, bilar eller saker. 

    Fjantar.

    Jag skiter för övrigt också i om folk eldar upp biblar.
  • Dunderthunder
    Flash Gordon skrev 2022-04-16 13:37:30 följande:

    När det handlar om att försvara och ursäkta kravallerna så har förstås detta betydelse:


     


    Det ser likadant ut, eller till och med värre, i övriga aktuella områden.
     
    Precis!
  • Anonym (SDiar)
    KillBill skrev 2022-04-16 13:16:59 följande:

    Intressant kommentar av den moderata debattören Olof Ehrenkrona.


    Tycker du också att kvinnor som bär kort kjol ska tvingas på burka för en del män kan finna det provocerande och våldtar dom? Intresant hur du tar förrövare i försvar och lägger all skuld på alla andra 
  • KillBill
    Ascendere skrev 2022-04-16 13:43:37 följande:

    Vad i hela fridens namn har det att göra med att kaosfolk kaosar i våra svenska städer utan att vår polis får det mandat de behöver för att stävja dem? 
    Det är det tråden handlar om, inte om Polen, eller har jag missat nåt? 


    Ja du har missat att det var ett svar på skribenten (SDIAR) som ville diskutera saudiarabisk lagstiftning. I det sammanhanget förklarade jag att det finns fler länder som har problematisk lagstiftning tex Polen där kvinnor nuförtiden kan dö p.g.a. av att de nekas abort. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (SDiar)
    KillBill skrev 2022-04-16 13:11:26 följande:
    Det var ett svar mot en SDare som ville diskutera lagstiftning i vissa muslimska länder.  I det sammanhanget var det relevant att lyfta fram den polska abortlagstiftningen som resulterat i att kvinnor som nekats abort dött. 
    Så då är det bra att man stenar homosexualla i Iran? ok jag delar inte din åsikt jag naser att dne är avyskyvärd MEN trotts det får du ha dina hatiska åsikter om homosexuella för i ett land med yttrandefrihet måste även detta gälla folk med hatiska åsikter 
  • KillBill
    Anonym (SDiar) skrev 2022-04-16 13:48:37 följande:
    Tycker du också att kvinnor som bär kort kjol ska tvingas på burka för en del män kan finna det provocerande och våldtar dom? Intresant hur du tar förrövare i försvar och lägger all skuld på alla andra 
    Nu har det inte hänt på riktigt att jag tagit en förövare i försvar.  Varför hittar du på en sådan sak? Du borde skämmas. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (SDiar)
    KillBill skrev 2022-04-16 12:56:48 följande:

    Hur tänker du nu? Varför skulle polska kvinnor protestera mot att den proryska fascisten Paludan bränner upp koranen?  Det Paludan gör verkar framförallt handla om att starta upplopp. Det är därför han väljer de mest fattiga och mest segregerade områdena när han agiterar.


    Ska yttrandefrihet inte gälla i hela Sverige? Anser du att dessa områden ska ha shraia lagar?
  • Pope Joan II
    KillBill skrev 2022-04-16 13:51:22 följande:
    Nu har det inte hänt på riktigt att jag tagit en förövare i försvar.  Varför hittar du på en sådan sak? Du borde skämmas. 
    Vad tycker du om det SDIAR frågar dig om då? 
  • klyban
    Anonym (SDiar) skrev 2022-04-16 13:52:51 följande:
    Ska yttrandefrihet inte gälla i hela Sverige? Anser du att dessa områden ska ha shraia lagar?
    DU vill inte veta av syftet och uppsåtet, men jag förstår att det blir lätt så med agendor att det inte håller argumenten fullt ut eller ens nära.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Vad anser ni om koranbränningen och upploppen mot blåljuspersonalen?