• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • Madida
    FredrikLiksom skrev 2022-09-25 08:04:10 följande:
    Morgonpromenaden gjord! Så nu blir det kaffe. Senare nån slags släktträff.

    och vad står på schemat i din del landet?
    Blir Bamsegympa med yngsta dottern om en stund. Sen kalas för min systerdotter. 
    Sen om jag hinner så ska jag rensa och packa lite ikväll. 
  • FredrikLiksom

    God kväll! 

    Ännu en dag till ända. Och jag har krupit ner i min alldeles för kalla säng (ja jag har direktverkande el och känner mig lite snål eftersom förra räkningen slog i taket trots att det var en sommarmånad!). Men jag tycker det är härligt med kallt sovrum så det är lugnt. Barnen har varmare för det gillar dem.

    Ok måndag i morgon. Jag både ser fram emot det och har lite ångest över det. Men det blir nog bra.

  • Antigone
    FredrikLiksom skrev 2022-09-25 21:40:47 följande:

    God kväll! 

    Ännu en dag till ända. Och jag har krupit ner i min alldeles för kalla säng (ja jag har direktverkande el och känner mig lite snål eftersom förra räkningen slog i taket trots att det var en sommarmånad!). Men jag tycker det är härligt med kallt sovrum så det är lugnt. Barnen har varmare för det gillar dem.

    Ok måndag i morgon. Jag både ser fram emot det och har lite ångest över det. Men det blir nog bra.


    God kväll! Eller, det räknas nog som natt vid det här laget. Skönt att du trivs med kallt i sovrummet nu är elpriset har gått upp. Själv skulle jag aldrig klara av att sova i ett kallt sovrum. Minns värmeböljan 2018 (var det va?), då hade täcket glidit ner lite och jag drömde att jag försökte bestiga Mount Everest och höll på att frysa ihjäl. Så i mitt sovrum är det varmt och det är tjockt täcke, överkast och tjockstrumpor som gäller året runt. Skönt att du kan se fram emot morgondagen, trots att du har lite ångest. Det blir säkert bra! Lycka till!
  • FredrikLiksom
    Antigone skrev 2022-09-26 00:49:01 följande:
    God kväll! Eller, det räknas nog som natt vid det här laget. Skönt att du trivs med kallt i sovrummet nu är elpriset har gått upp. Själv skulle jag aldrig klara av att sova i ett kallt sovrum. Minns värmeböljan 2018 (var det va?), då hade täcket glidit ner lite och jag drömde att jag försökte bestiga Mount Everest och höll på att frysa ihjäl. Så i mitt sovrum är det varmt och det är tjockt täcke, överkast och tjockstrumpor som gäller året runt. Skönt att du kan se fram emot morgondagen, trots att du har lite ångest. Det blir säkert bra! Lycka till!

    SkrattandeSkrattande


    Ha ha ha, och då låg jag och våndades över värmen och funderade på att köpa en AC. 


    En annan störning jag har är ju att jag inte kan sova utan täcke så det blir lite dumt när det är varmt. Nu har jag vaknat och termostaten har ställt in sig så nu är jag varm! Är nog ungefär 18 härliga grader i rummet.

    Ha en bra dag!

  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-09-26 00:49:01 följande:
    God kväll! Eller, det räknas nog som natt vid det här laget. Skönt att du trivs med kallt i sovrummet nu är elpriset har gått upp. Själv skulle jag aldrig klara av att sova i ett kallt sovrum. Minns värmeböljan 2018 (var det va?), då hade täcket glidit ner lite och jag drömde att jag försökte bestiga Mount Everest och höll på att frysa ihjäl. Så i mitt sovrum är det varmt och det är tjockt täcke, överkast och tjockstrumpor som gäller året runt. Skönt att du kan se fram emot morgondagen, trots att du har lite ångest. Det blir säkert bra! Lycka till!
    Jag klarar inte av att frysa när jag sover. Förra vintern köpte jag ett påslakan i fleece. Så himla mysigt. För några veckor sedan beställde jag ett påslakan i "kyprad bomull" i tron att det kanske var ett annat namn för bäckebölja som jag älskar som material i sängkläder. När jag hade beställt det läste jag att det var beteckning på en typ av tjockt bomullstyg. När jag öppnade förpackningen kändes det som helt slätt bomullstyg. Efter tvätt insåg jag att det hade samma karaktär som vissa barnsängkläder, och sedan att det nog var flanell. Och när jag kröp ner i den renbäddade sängen var det såååå himla mysigt. Och det skadar ju inte heller att det är vackert att se på 🤩😍

    Bonprix, där båda ovan nämnda påslakan och ett i bäckebölja är inköpta, har ett i samma mönster som mitt nyförvärv, men svart. I microfiber, vilket jag antar är som eller påminner om det jag har i fleece, men med svart istället för vit bakgrund. Tyvärr är det markerat som slutsålt, men jag håller tummarna för att det kommer in i sortimentet igen 😁
  • Antigone
    Ingenpsykolog skrev 2022-09-26 15:09:03 följande:
    Jag klarar inte av att frysa när jag sover. Förra vintern köpte jag ett påslakan i fleece. Så himla mysigt. För några veckor sedan beställde jag ett påslakan i "kyprad bomull" i tron att det kanske var ett annat namn för bäckebölja som jag älskar som material i sängkläder. När jag hade beställt det läste jag att det var beteckning på en typ av tjockt bomullstyg. När jag öppnade förpackningen kändes det som helt slätt bomullstyg. Efter tvätt insåg jag att det hade samma karaktär som vissa barnsängkläder, och sedan att det nog var flanell. Och när jag kröp ner i den renbäddade sängen var det såååå himla mysigt. Och det skadar ju inte heller att det är vackert att se på 🤩😍

    Bonprix, där båda ovan nämnda påslakan och ett i bäckebölja är inköpta, har ett i samma mönster som mitt nyförvärv, men svart. I microfiber, vilket jag antar är som eller påminner om det jag har i fleece, men med svart istället för vit bakgrund. Tyvärr är det markerat som slutsålt, men jag håller tummarna för att det kommer in i sortimentet igen 😁
    Men åh! Tack för tipset! Det där ser riktigt varmt och gosigt ut 😊 Synd att det är slutsålt, men det är ju ett bra betyg! Förstår att det var mysigt att krypa ner i den där sängen och absolut vackert att se på 😍 Nej, det går bara inte att frysa om man ska sova. I natt var jag med om någonting nytt. Jag frös om ansikte 😱 Det har aldrig hänt förut och anledning till det är att fönstret i mitt vardagsrum inte går att stänga helt. Har ingen aning om varför, men det får vaktmästaren lista ut. Än så länge har det gått bra när det har varit varmt ute, men nu måste jag snart se till att de kommer och fixar det. Enda problemet är att sådana där typer brukar vara så ruskigt morgonpigga. Kommer vaktmästaren och ringer på kl 7 på morgonen, då är det ju mitt i natten för en nattuggla som mig. Det är därför jag drar på det och hoppas att fönstret bara ska vara lagat helt plötsligt, på något magiskt vis 🧙
  • Madida
    FredrikLiksom skrev 2022-09-27 03:57:31 följande:

    God morgon!
    nu blev det så där tidigt igen?.


    Godmorgon!

    Och jag sov ända till 5.30 Förvånad
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!