• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2024-02-25 18:18:47 följande:
    Blir nästan en filosofisk cykel, släpp kontrollen och låt dig färdas, utan riktning, utan mål, upptäck nya riken i dikesrenarna och utmana tiden vid rödljus. Ja, fast hellre en säker lådbil med låg fart än en opålitlig dito!

    Jag tror också att det kan bli riktigt bra. Se där, du kan ju redan det ämnet, låter som en spännande erfarenhet! Tack så väldigt för det, jag kommer att skärpa mig och närma mig det hela från olika håll, olika infallsvinklar och med hjälp av andra givna ämnen, så som biologi, optik för ljusets skull och en del annan fysik med så klart. Den här gången ska det bli rätt.

    Vad underbart! Snödroppar är ett tidigt tecken på att nu börjar våren komma. Hoppas att det blir mycket sol med. // Solig
    Exakt! En filosofisk cykel med livet som insats 😅

    Nu kommer jag hålla tummarna för att du ska trivas riktigt bra! Ja, jag kan en del om växter, men tyckte bäst om att beskära träd. Ni kanske får testa på trädklättring i er utbildning? Då har man en säkerhetssele och klättrar upp i trädtopparna. Jag gjorde det en gång och drabbades av svindel 20 meter upp i luften, då jag stod på en tunn liten gren 🌳 Men vilket spännande äventyr att börja en ny utbildning! Jag är säker på att det kommer bli rätt och att du hittar intressanta infallsvinklar 😃
  • fultextad användarhandbok
    Eurydike skrev 2024-02-28 20:38:14 följande:
    På så vis! Då hade jag förstått det rätt 😊 Jag tycker också om kiva, det känns användarvänligt och som ett ord som inte krånglar till det i onödan. Merellä, på havet, kan nog bli en favorit här också 🌊 Jag försökte måla när havet möter land, men det blev något helt annat. Detta något står nu i skamvrån ute på balkongen. Kanske kan väder och vind få ordning på tavlan åt mig? Intressant och lite oväntat hur ordet sudenkorento blev till. Jag tycker också om trollsländor (så länge de håller sig på lagom avstånd och inte landar på en) och nu kommer jag förknippa dem med vargar 🐺

    Ja, det här var tyvärr ingen getskådare 👀 En man spanade in en kvinna och pratade om hennes lätta steg och tilltalande gestalt. Bredvid stod en annan man och höll med, men trodde att det var geten som avsågs. Geten och kvinnan beskrivs som om de är väldigt lika varandra, nästan som systrar. Ja, slutet i Vi var väldigt mörkt, men ändå lite öppet.
    Du kan nog mycket om konst, både hur man framställer och betraktar det? Det låter riktigt inspirerande att låta väder och vind få till det där som du själv kanske inte blev helt nöjd med! Kanske lite patina, kanske regnet kan måla nya fåror i befintlig färg. Ge det lite tid och se vad som blir kanske? Ja, en hel del ord och uttryck går att direktöversätta, men långt ifrån alla, översätter man trollslända rakt av blir det noidan värttinä och det skulle inte riktigt vara begripligt om den andra inte är hemma i svenska också.

    Nä men, nä, alltså då det kommer till sådant är jag artist, jag håller mig till min art. Andra ska man låta vara helt. Ibland kan böcker ta märkliga vändningar.
  • fultextad användarhandbok
    Eurydike skrev 2024-02-28 20:47:03 följande:
    Exakt! En filosofisk cykel med livet som insats 😅

    Nu kommer jag hålla tummarna för att du ska trivas riktigt bra! Ja, jag kan en del om växter, men tyckte bäst om att beskära träd. Ni kanske får testa på trädklättring i er utbildning? Då har man en säkerhetssele och klättrar upp i trädtopparna. Jag gjorde det en gång och drabbades av svindel 20 meter upp i luften, då jag stod på en tunn liten gren 🌳 Men vilket spännande äventyr att börja en ny utbildning! Jag är säker på att det kommer bli rätt och att du hittar intressanta infallsvinklar 😃
    Även cykler kan ju betraktas filosofiskt! Tack för det, jag kommer åtminstone göra mitt bästa för att trivas och ta reda på så mycket som möjligt. Det verkar vara flera olika delmoment att lära sig, beskärning av träd och buskar är med, liksom hantering av motorsåg, men det står inget vidare om just trädklättring, fast det låter onekligen spännande! Hoppas att det finns vänsterfattade motorsågar. 20 meter är högt, det var väl att ni hade säkerhetssele. 

    Jo jag hade visst inte svarat ordentligt, enligt mig föregås ep-anfall av förändrad verklighetsuppfattning, hörseln och synen förändras påtagligt och det blir skrämmande och därmed lite åt ångesthållet till. En gång hann jag reagera på en förkänning och lägga mig ner, men annars har jag varit dum och tänkt att det inte är ep och svart går över. Nåja, inga fler anfall! 
  • fultextad användarhandbok
    fultextad användarhandbok skrev 2024-02-29 21:21:02 följande:
    Du kan nog mycket om konst, både hur man framställer och betraktar det? 
    Så klart du kan mycket om konst, har man studerat på konsthögskola, som verkar väldigt komplicerat, kan man vad man behöver och mer därtill. Låt den stå på balkongen ett tag och ställ inte ett paket juice som svälla bredvid.
  • fultextad användarhandbok
    FredrikLiksom skrev 2024-03-03 08:33:34 följande:

    God morgon
    If you don?t ask, you don?t get. Ask.


    God dag, förhoppningsvis har du det bra. I går klämde jag ihop min gripper med 40 kg motstånd, först med ena handen, sedan med den andra. Kanske inte så mycket, men det kändes ändå bra. I morgon ska jag iväg lite.
  • FredrikLiksom
    fultextad användarhandbok skrev 2024-03-03 14:12:45 följande:
    God dag, förhoppningsvis har du det bra. I går klämde jag ihop min gripper med 40 kg motstånd, först med ena handen, sedan med den andra. Kanske inte så mycket, men det kändes ändå bra. I morgon ska jag iväg lite.
    Allt är kanon 😎

    Bra jobbat! Ha så roligt dit du ska. Fast det kanske inte är syftet så då hoppas jag att du lyckas med det du tar dig för 😃
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2024-02-29 21:21:02 följande:
    Du kan nog mycket om konst, både hur man framställer och betraktar det? Det låter riktigt inspirerande att låta väder och vind få till det där som du själv kanske inte blev helt nöjd med! Kanske lite patina, kanske regnet kan måla nya fåror i befintlig färg. Ge det lite tid och se vad som blir kanske? Ja, en hel del ord och uttryck går att direktöversätta, men långt ifrån alla, översätter man trollslända rakt av blir det noidan värttinä och det skulle inte riktigt vara begripligt om den andra inte är hemma i svenska också.

    Nä men, nä, alltså då det kommer till sådant är jag artist, jag håller mig till min art. Andra ska man låta vara helt. Ibland kan böcker ta märkliga vändningar.
    Konsten är halare än en intvålad ål. Jag brukar aldrig få grepp om den hur mycket jag än försöker. Istället besöker jag utställningar med ett öppet sinne, på så vis att jag bara känner till om utställningen har något tema. Sedan läser jag om utställningen i efterhand. Om jag vet för mycket störs mitt första intryck ut. Jag är också av uppfattningen att konst går att förstå och tolka på så många olika nivåer att man aldrig behöver känna sig dum. Kanske väljer man att fokusera på materialet som man kan se (och eventuellt ta på) istället för något annat. Jag är inte alls säker på att det kommer sluta väl med tavlan, men nu är det inte längre jag som har ansvaret för processen. Väder och vind får ta vid där jag slutade och tavlan har dessutom börjat väcka mig på nätterna. Den knackar när det blåser ute, som om den vill bli insläppt i värmen igen 😅🎨 Ja, jag ska ge det lite tid och se vad det blir! Jag förstår, vissa ord går inte att direktöversätta så det blir begripligt om man inte kan båda språken.

    Jag har (såklart) samma inställning som du. Boken fick mig att fundera över vad som ses som rumsren humor och hur det kan variera i olika tider och kulturer. Det var väldigt märkligt!
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2024-02-29 21:28:34 följande:
    Även cykler kan ju betraktas filosofiskt! Tack för det, jag kommer åtminstone göra mitt bästa för att trivas och ta reda på så mycket som möjligt. Det verkar vara flera olika delmoment att lära sig, beskärning av träd och buskar är med, liksom hantering av motorsåg, men det står inget vidare om just trädklättring, fast det låter onekligen spännande! Hoppas att det finns vänsterfattade motorsågar. 20 meter är högt, det var väl att ni hade säkerhetssele. 

    Jo jag hade visst inte svarat ordentligt, enligt mig föregås ep-anfall av förändrad verklighetsuppfattning, hörseln och synen förändras påtagligt och det blir skrämmande och därmed lite åt ångesthållet till. En gång hann jag reagera på en förkänning och lägga mig ner, men annars har jag varit dum och tänkt att det inte är ep och svart går över. Nåja, inga fler anfall! 
    Det kommer säkert gå jättebra! Jag antar att du börjar utbildningen i höst, så lycka till i förskott 🍁🍀 Beskärning av träd och buskar är kul! Jag tror ni kommer att få lära er många namn på latin, olika sjukdomar som kan drabba växter och kanske även traktorkörning och stensättning. Det fick vi lära oss! Att rita trädgårdar var också en favorit och det borde ingå i er utbildning 🤩 Jag gick tyvärr inte kursen där man fick lära sig hantering av motorsåg, så jag kan inte svara på om det finns vänsterfattade. Ja, det var det verkligen! 😅

    Okej! Då förstår jag. Det låter otäckt att det påverkar sinnet även på så vis, men jag tror att du kommer bli bättre och bättre på att känna igen vad som händer. Då kommer du säkert kunna hantera det bättre, oavsett om du väljer att ta medicin eller ej. Skönt att du har sluppit fler anfall!
  • Eurydike
    FredrikLiksom skrev 2024-03-03 08:33:34 följande:

    God morgon
    If you don?t ask, you don?t get. Ask.


    God natt!

    Det var så sant som det var skrivet ✏️
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!