• Pepsin

    BIM JUNI 2022

    Jag hittade ingen tråd för bim juni så jag startar en tråd! Det är dock inte säkert att vi ens kommer lyckas försöka denna månad då mannen är på jobbresa..


    BIM-lista
    3/6 Pepsin

  • Svar på tråden BIM JUNI 2022
  • Rosen3

    Har BIM den 24/6 men det känns som att jag har lite smått mensvärk nu :( Åh hoppas det tagit sig ändå. Någon som fått typ som mensvärk dagarna innan men ändå varit gravid? Man kan ju få lite ont i magen men känns ju som att det är mensvärk när det är typ en vecka innan BIM. 

  • Klara1997
    Rosen3 skrev 2022-06-17 22:04:02 följande:

    Har BIM den 24/6 men det känns som att jag har lite smått mensvärk nu :( Åh hoppas det tagit sig ändå. Någon som fått typ som mensvärk dagarna innan men ändå varit gravid? Man kan ju få lite ont i magen men känns ju som att det är mensvärk när det är typ en vecka innan BIM. 


    Jag har haft mensvärk innan positivt test tidigare, så det kan vara gravidteckenc,de är lika (tyvärr )
    lycka till
    jag har bim 26/6 
  • Misken

    Nattisgris, jag tycker mig se ett svagt streck på testet! Hur har det gått, har du tagit fler test?

    Rosen3, jag hade med min första mensvärk som började nästan en vecka före bim så det behöver absolut inte vara ett dåligt tecken! :D

    Jag tänkte också hoppa med i tråden :) Vi ska nästa månad börja försöka på barn nummer 2 men det hände ett litet "misstag" och vi var oskyddade 4 dagar före ägglossningen, så nu är jag svagt optimistisk ifall det ändå sku ha tagit sig. Bim 28/6 och har inge symtom men de började först ca 1 vecka före bim senast jag var gravid så :)

  • Rosen3
    Klara1997 skrev 2022-06-18 04:09:10 följande:
    Jag har haft mensvärk innan positivt test tidigare, så det kan vara gravidteckenc,de är lika (tyvärr )
    lycka till
    jag har bim 26/6 
    Åh hoppas på det! :)

    Då har vi nästan samma BIM, lycka till för oss :) Tänkte du testa något dagarna innan?
  • Klara1997
    Rosen3 skrev 2022-06-18 11:36:02 följande:
    Åh hoppas på det! :)

    Då har vi nästan samma BIM, lycka till för oss :) Tänkte du testa något dagarna innan?
    Jag känner inget än, borde kanske inte det heller haha
    men är lite neg att det tagit sig denna månad, men tror jag kommer testa några dagar innan bim ca -3 kanske.
    du då? Hur gör du? 
  • Rosen3
    Klara1997 skrev 2022-06-18 12:04:50 följande:
    Jag känner inget än, borde kanske inte det heller haha
    men är lite neg att det tagit sig denna månad, men tror jag kommer testa några dagar innan bim ca -3 kanske.
    du då? Hur gör du? 
    Aa okej, jag är inte heller så positiv denna gången haha. Jag funderar på att inte testa förens BIM. Vill inte bli för besviken innan midsommar känner jag :)
  • Klara1997
    Rosen3 skrev 2022-06-19 10:47:44 följande:
    Aa okej, jag är inte heller så positiv denna gången haha. Jag funderar på att inte testa förens BIM. Vill inte bli för besviken innan midsommar känner jag :)
    Det är svårt att vänta tycker jag? tänkte ta ett test i morse men jag hade glad gubbe på ägglossningstestet förra söndagen så är lite tidigt att testa, men är nyfiken, haha
  • LillyE

    Tog en paus några dagar då jag blir så otålig inte ville tänka på den jobbiga väntan...

    Känner mig dock lugnare nu än förra cykeln.. 

    Fast me nu 8 dagar till Bim börjar den där impulsen att bara testa ta över.. 

    Jag hade flytning med lite blod i 4 samt 5 dagar efter ägglossning.. Känns för tidigt för nidblödning?

    Jag hade nidblödning min andra graviditet, den kom 7 dagar efter ägglossning. Men va då brunaktig och större mängd.. Då plussade jag 3 dagar senare. 

  • Klara1997
    LillyE skrev 2022-06-19 18:21:52 följande:

    Tog en paus några dagar då jag blir så otålig inte ville tänka på den jobbiga väntan...

    Känner mig dock lugnare nu än förra cykeln.. 

    Fast me nu 8 dagar till Bim börjar den där impulsen att bara testa ta över.. 

    Jag hade flytning med lite blod i 4 samt 5 dagar efter ägglossning.. Känns för tidigt för nidblödning?

    Jag hade nidblödning min andra graviditet, den kom 7 dagar efter ägglossning. Men va då brunaktig och större mängd.. Då plussade jag 3 dagar senare. 


    Jag har bara den erfarenheten att jag hade också nibblödning 7 dagar efter ägglossning vid en tidigare graviditet 
    kanske ägglossningen var tidigare denna gång? 


    jag vet inte när man kan ha nibblödning ägget kan ju fästa från 6 dagar efter ägglossning  har jag för mig, eller läst det, att från 6 dagar ?brukar? ägget fästa 
    men det kanske kan bero på lite.
    svårt, men håller tummarna iaf,lycka till 

Svar på tråden BIM JUNI 2022