• Anonym (porr)

Vi som väljer bort kvinnor för porr

Som många här säkert vet finns det många idag som inte får någon. Delvis kan det bero på global konkurrens, att istället för att bara kunna välja någon i den lokala byn så kan idag folk hitta nästan vem som helst över hela världen. Det gör att standarden höjs jättemycket (många tänker "varför ska jag nöja mig med det här, när jag kan få någon mycket bättre").

Jag tänker så här:

1) Du ser inte särskilt bra ut.
    2) Detta gör att du måste kämpa mycket mer för att hitta någon.
    3) Någonstans passeras gränsen för vad som är värt att lägga ned stora mängder tid, energi och pengar på.
    4) Porr är gratis och tillgänglig för alla.
    5) Det går idag att leva ett rikt liv utan kvinnor.

Nu får man ju inte posta riktig porr här, men typ så här. Hur ser hennes rumpa ut?

Porr har ju alltid funnits, ganska bokstavligen. Man har hittat gamla målningar på grottväggar till och med, så män har alltid använt porr som ett substitut för kvinnor. Kanske beroende på att ett fåtal högstatusmän tenderar att få alla kvinnor, medan kvinnor har mycket lättare att få män om de vill.

Sammanfattning: ser du inte bra ut, eller om du kanske inte är så framåt och socialt perfekt som kvinnor kräver, har du då funderat på porr som ett alternativ? Och då menar jag alltså inte att man kör varje dag, utan då och då. Du har redan ett gott liv med bra ekonomi och en i övrigt härlig livsstil. Men kvinnorna saknas.

Jag passerade "gränsen" för ett tag sedan då jag helt enkelt tröttnade, kvinnor är inte värda besväret om du inte redan är åtråvärd och därmed inte behöver kämpa för att få någon.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vi som väljer bort kvinnor för porr
  • theotherone
    ClumsySmurf skrev 2022-06-14 19:55:45 följande:
     "80% Of Women Choose Only The Top 20% of Attractive Men" Is A Big Fat Incel Lie
    medium.com/sexography/80-of-women-choose-only-the-top-20-of-attractive-men-is-a-big-fat-incel-lie-90e764b6a76
    De där graferna i artikeln du länkar till säger följande om något: När män rankar kvinnors attraktivitet får vi i princip en normalfördelningskurva, dvs ett fåtal kvinnor rankas 1, något fler rankas 2, 3 är där de flesta hamnar, 4 i mindre utsträckning (motsvarande 2) och ett fåtal rankas 5 (motsvarande 1).

När kvinnor rankar mäns attraktivitet ser det helt annorlunda ut. De flesta män rankas som en 1:a eller 2:a (dvs inte alls attraktiva) och vi har sedan en fallande kurva där ju högre attraktionsgrad desto färre män som platsar.

Detta om något stödjer ju teorin om att kvinnor enbart attraheras av en liten del av manspopulationen, och att genomsnittskvinnan finner de flesta män oattraktiva. Vad som sedan händer (och som det spekuleras om i artikeln) är att många kvinnor kompromissar och söker kontakt med män de egentligen inte finner speciellt attraktiva. Kanske för att de vill ha ekonomisk trygghet, närhet, barn, etc.

Men det måste ju kännas kanonbra för alla män, att veta att de flesta män som är i förhållande egentligen är tillsammans med en kvinna som inte finner dem särskilt attraktiv. Obestämd Och så undrar folk varför skilsmässostatistiken är så hög?!
  • ClumsySmurf
    theotherone skrev 2022-06-14 23:01:44 följande: #108
    ClumsySmurf skrev 2022-06-14 19:55:45 följande:
     "80% Of Women Choose Only The Top 20% of Attractive Men" Is A Big Fat Incel Lie
    medium.com/sexography/80-of-women-choose-only-the-top-20-of-attractive-men-is-a-big-fat-incel-lie-90e764b6a76
    De där graferna i artikeln du länkar till säger följande om något: När män rankar kvinnors attraktivitet får vi i princip en normalfördelningskurva, dvs ett fåtal kvinnor rankas 1, något fler rankas 2, 3 är där de flesta hamnar, 4 i mindre utsträckning (motsvarande 2) och ett fåtal rankas 5 (motsvarande 1).

När kvinnor rankar mäns attraktivitet ser det helt annorlunda ut. De flesta män rankas som en 1:a eller 2:a (dvs inte alls attraktiva) och vi har sedan en fallande kurva där ju högre attraktionsgrad desto färre män som platsar.

Detta om något stödjer ju teorin om att kvinnor enbart attraheras av en liten del av manspopulationen, och att genomsnittskvinnan finner de flesta män oattraktiva. Vad som sedan händer (och som det spekuleras om i artikeln) är att många kvinnor kompromissar och söker kontakt med män de egentligen inte finner speciellt attraktiva. Kanske för att de vill ha ekonomisk trygghet, närhet, barn, etc.

Men det måste ju kännas kanonbra för alla män, att veta att de flesta män som är i förhållande egentligen är tillsammans med en kvinna som inte finner dem särskilt attraktiv. Obestämd Och så undrar folk varför skilsmässostatistiken är så hög?!
      "Detta om något stödjer ju teorin om att kvinnor enbart attraheras av en liten del av manspopulationen, och att genomsnittskvinnan finner de flesta män oattraktiva"

Statistiken 80/20 från okcupid handlar om utseende vilket innebär att det inte kan stämma eftersom kvinnor bryr sig mindre om utseende än män (det påverkar inte belöningssystemet i hjärnan lika mycket), alla vet det, förutom incels som hävdar att kvinnor är extremt utseendefixerade.

Kollade du graferna över vilka kvinnor/män messar?

Det är nästan alltid större variation inom gruppen män, män är de största vinnarna och de största förlorarna. Kvinnor behöver inte vara särskilt kräsna för att många män ska bli bortvalda, det räcker med att de siktar på sin egna nivå. På Tinder är två tredjedelar män.

När det enbart handlar om sex kan män sänka kraven något och välja nedåt vilket innebär att kvinnor kan välja uppåt men det jämnar ut sig i relationer där män är nästan lika kräsna som kvinnor vilket också ökar konkurrensen mellan kvinnor. Många män signalerar att de vill vara seriös när de bara vill ligga vilket innebär att män som söker något seriöst tävlar med män som inte gör, vet inte hur mycket det påverkar.

Med tanke på att män är de största förlorarna finns det en obalans som inte har med kvinnor att göra, om kvinnor ska sänka sina krav för att jämna ut det får de ha lägre krav än män.
    Ingen av de som startar dessa trådar tänker inte en enda tanke på hur man ska få män att förlora mindre, det finns ju inget de själva kan påverka eftersom kvinnor är extremt utseendefixerade och bara gillar badboys.

William Costello (klippet) intervjuade incels när han gjorde sin studie och kom fram till att incels hade låga krav och underskattade kvinnors krav.
    "kvinnor har för höga krav" betyder att det är ytliga krav som utseende de menar, och överdriver.
    Låga krav är ytligt och genom sig själv känner man andra, tror man.
  • Anonym (P-o)

Det behöver inte bero på att någon inte ser bra ut. Kan vara någon med dålig självkänsla,självförtroende. Skulle aldrig kunna välja bort en kvinnan mot porten stället. Hur är man då funtad i huvudet som man? Att få älska och njuta med en kvinna är något som jag aldrig skulle byta bort mot porr.

• Anonym (Lui)
    Anonym (porr) skrev 2022-06-14 06:37:58 följande:
    De flesta män resonerar inte som mig, utan kompromissar något oerhört bara för att få någon. Jag menar att det är fel väg att gå. Män borde sluta vara så himla desperata, kolla mer på porr och inse sina begränsningar.
    Det där är bara en dålig ursäkt. Eftersom kvinnor väljer de män med mest resurser kan alla (såvida man inte är förståndshandikappad) få en snygg kvinna. Men det krävs hårt arbete.
  • Anonym (Öhh)

Även om kvinnor inte attraheras av 100% av männen så betyder det inte att det är utseendet som styr. Det är många andra faktorer som räknas, social kompetens tex.
    Så är jobba på att vara trevlig, intelligent, lyhörd, rolig osv

de mest attraktiva männen på mitt jobb är inte de snygga, utan 4-6orna som är trevliga, uppmärksamma, roliga och kärleksfulla mot alla. 

vad som händer på tinder är en helt annan grej, där bygger allt på utseende och fungerar sällan bra för båda parter.

• Anonym (F)
    Anonym (Robot-konstruktör) skrev 2022-06-06 20:59:57 följande:
    Den dagen det finns RIKTIGT bra sexrobotar kommer spelplanen ritas om rejält.

Då menar jag inte en docka med hyfsat riktig vagina som kan stöna på kommande, utan en robot som är bättre än 99% av verkliga tjejer. Ligger minst 10 år bort i tiden men behöver inte ta längre tid än så. 

Då har man en "flickvän" som bara säger bra saker och aldrig tjatar om disk/tvätt och aldrig har huvudvärk. Man har en "kvinna" som är ens perfekta önskedröm och gör allt man kan önska, NÄR man önskar det.

Vem behöver en vanlig tjej då? Väldigt få.
    Tror du verkligen det? Vilket liv vill de flesta leva?

Igår satt tex jag och frugan på altanen efter att ungarna gått och lagt sig. Vi tog en öl, satt och pratade om intressanta ämnen och skrattade. Vi planerade vinterns resa. Vi har kul tillsammans, fantastiskt sex. Två löner gör att vi kan leva bra och unna oss saker. Vi har roliga projekt och framtidsplaner att se fram emot. Alla tråkiga måsten är roligare att ta tag i tillsammans med någon. Jag vet inte hur en robot skulle kunna ersätta allt detta. 
  • Anonym (porr)
    Anonym (X) skrev 2022-06-15 12:20:00 följande:
    Ingen vill ha fula människor.
    Anonym (Lui) skrev 2022-06-15 05:05:42 följande:
    Det där är bara en dålig ursäkt. Eftersom kvinnor väljer de män med mest resurser kan alla (såvida man inte är förståndshandikappad) få en snygg kvinna. Men det krävs hårt arbete.

Nja. Resurserna och tryggheten är en viktig del, men absolut inte allt. Och ja, det krävs mycket hårt arbete om du är man. Då är frågan, är kvinnor värda det? Eller lever man gladare utan dem? Jag tycker det senare alternativet. De är liksom inte värda besväret, ungefär som ett jobb med dålig lön inte är värt det hårda arbetet.
  • Anonym (Man vänjer sig)

Till TS mfl: Det ena behöver inte utesluta det andra! De flesta oss män kan faktiskt med olika grader av tur, mod och ansträngning, hitta någon trevlig person att bli kär i och att leva med. (Men all medkänsla för de som har det extra svårt!)

Då får man vanligtvis också skön härlig sex i något år och när sedan förälskelsefasen går över och kvinnans sexlust ofta avtar, kan man få utlopp för sina drömmar och sin lust och längtan med hjälp av porren. Samtidigt kan man leva ett normalt och ofta lyckligt familjeliv.

• ClumsySmurf
    Anonym (porr) skrev 2022-06-16 05:42:54 följande: #115
    Anonym (X) skrev 2022-06-15 12:20:00 följande:
    Ingen vill ha fula människor.
    Anonym (Lui) skrev 2022-06-15 05:05:42 följande:
    Nja. Resurserna och tryggheten är en viktig del, men absolut inte allt. Och ja, det krävs mycket hårt arbete om du är man. Då är frågan, är kvinnor värda det? Eller lever man gladare utan dem? Jag tycker det senare alternativet. De är liksom inte värda besväret, ungefär som ett jobb med dålig lön inte är värt det hårda arbetet.

När de snälla männen ledsnat på att kvinnor bara väljer badboys struntar i dem och börjar jobba med sej själva, personlig utveckling och sitt egna liv istället så börjar det där med kvinnor av någon mystisk anledning fungera bättre.
    De som inte kan värdesätta ett bättre liv för sin egen skull skulle kunna se det ungefär som ett jobb med dålig lön, det är inte värt det hårda arbetet men jag tror inte att det är så jättevanligt att alla ångrar sej.
  • Anonym (A)
    Anonym (P-o) skrev 2022-06-15 04:13:22 följande:
    Det behöver inte bero på att någon inte ser bra ut. Kan vara någon med dålig självkänsla,självförtroende. Skulle aldrig kunna välja bort en kvinnan mot porten stället. Hur är man då funtad i huvudet som man? Att få älska och njuta med en kvinna är något som jag aldrig skulle byta bort mot porr.
    Håller med
Svar på tråden Vi som väljer bort kvinnor för porr