• Misssandra88

    IVF efter sommaren 2022

    Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

    Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????


    Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

  • Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • Mirabilis89
    Dibella skrev 2022-08-12 15:09:00 följande:

    Definitivt, tror att har man färre ägg så har man nog mindre ont efteråt pga inte lika många stick! Jag hade definitivt ondare den gången jag hade fler blåsor, plus snabbare! Nej inget ruv för mig än, jämförde med sista IVFen Skrattande blir nog inte plock för mig fören den 22e om jag räknar rätt i huvudet! CD 15.


    This time will be THE time Skrattande
  • Carinrebecca

    Efter några om och men hoppar jag in här. Det är en annan sak att prata med dom som förstår vad man går igenom. Vi startade upp syskonförsök i våras, och hann med ett försök innan sommaren men det fick avbrytas på grund av dålig utveckling av äggblåsorna. Problemet  verkar ligga hos mig då jag har lågt AMH (0,35). Har en son född 19, som vi blev gravida med via IVF på fjärde försöket. Vi är 32 och 33 år  


    Vi kör det långa protokollet. Nu har jag sprayat hela juli och igår fick jag börja med Fostimon sprutor på dos 450. Vill men vågar inte hoppas. 

  • Mirabilis89
    Carinrebecca skrev 2022-08-13 00:33:44 följande:

    Efter några om och men hoppar jag in här. Det är en annan sak att prata med dom som förstår vad man går igenom. Vi startade upp syskonförsök i våras, och hann med ett försök innan sommaren men det fick avbrytas på grund av dålig utveckling av äggblåsorna. Problemet  verkar ligga hos mig då jag har lågt AMH (0,35). Har en son född 19, som vi blev gravida med via IVF på fjärde försöket. Vi är 32 och 33 år  


    Vi kör det långa protokollet. Nu har jag sprayat hela juli och igår fick jag börja med Fostimon sprutor på dos 450. Vill men vågar inte hoppas. 


    Trägen vinner! Det kommer gå finfint! Skrattande
  • Dibella
    Carinrebecca skrev 2022-08-13 00:33:44 följande:

    Efter några om och men hoppar jag in här. Det är en annan sak att prata med dom som förstår vad man går igenom. Vi startade upp syskonförsök i våras, och hann med ett försök innan sommaren men det fick avbrytas på grund av dålig utveckling av äggblåsorna. Problemet  verkar ligga hos mig då jag har lågt AMH (0,35). Har en son född 19, som vi blev gravida med via IVF på fjärde försöket. Vi är 32 och 33 år  


    Vi kör det långa protokollet. Nu har jag sprayat hela juli och igår fick jag börja med Fostimon sprutor på dos 450. Vill men vågar inte hoppas. 


    Hoppas verkligen att äggblåsorna är lite mer peppa nu efter sommar och lite mer D-vitamin i kroppen. När har ni första VUL inbokat? 
  • Dibella

    Var på VUL idag, ena äggledaren var trög denna cykeln, så där fanns inga blåsor. Och på andra fanns det 3 blåsor som var redo att plockas, så blir trigger imon och plock på torsdag redan, på CD 11. Återföring av två embryon på lördag (om det blir några).


    Vi hade egentligen ett bröllop vi skulle på lör-sön, då vi inte trodde att plocket skulle ske så tidigt, utan snarare nästa måndag, då de andra stimuleringar skett runt dag 14-15 Obestämd får hoppas det löser sig ändå. Speciellt när vi lagt ut så mycket pengar, på både IVFen och bröllopet vi ska till, så vill man ju inte skippa någon av det.

  • Mirabilis89
    Dibella skrev 2022-08-15 15:09:38 följande:

    Var på VUL idag, ena äggledaren var trög denna cykeln, så där fanns inga blåsor. Och på andra fanns det 3 blåsor som var redo att plockas, så blir trigger imon och plock på torsdag redan, på CD 11. Återföring av två embryon på lördag (om det blir några).


    Vi hade egentligen ett bröllop vi skulle på lör-sön, då vi inte trodde att plocket skulle ske så tidigt, utan snarare nästa måndag, då de andra stimuleringar skett runt dag 14-15 Obestämd får hoppas det löser sig ändå. Speciellt när vi lagt ut så mycket pengar, på både IVFen och bröllopet vi ska till, så vill man ju inte skippa någon av det.


    Nej vad spännande! Hoppas på bra utfall nu, du får uppdatera oss. Skrattande

    Här fick jag spruta 2 dagar till, och så äggplock på fredag. På dagens vul var 4-5 blåsor stora, så det lät som att läkaren trodde på något därikring, ev. om några små till hinner ikapp. Det känns helt ok, jag mår ju så bra ändå, så kan vi få till ett + av dessa föredrar jag ju att ha färre blåsor helt klart hehe. 
  • Dibella
    Mirabilis89 skrev 2022-08-15 15:43:01 följande:
    Nej vad spännande! Hoppas på bra utfall nu, du får uppdatera oss. Skrattande

    Här fick jag spruta 2 dagar till, och så äggplock på fredag. På dagens vul var 4-5 blåsor stora, så det lät som att läkaren trodde på något därikring, ev. om några små till hinner ikapp. Det känns helt ok, jag mår ju så bra ändå, så kan vi få till ett + av dessa föredrar jag ju att ha färre blåsor helt klart hehe. 

    Kul att vi har plock så nära inpå! Ev. återföring för er på söndag då?


    Håller tummarna att det blir flera fina ägg här för oss båda {#emotions_dlg.flower} 


    Ska bli skönt att lägga ned med sprutorna, fått sån oerhört PMS humör samt huvudvärk av dem, glömmer hur det är från gång till gång.

  • Carinrebecca
    Dibella skrev 2022-08-14 18:49:10 följande:
    Hoppas verkligen att äggblåsorna är lite mer peppa nu efter sommar och lite mer D-vitamin i kroppen. När har ni första VUL inbokat? 
    Tack! Det hoppas jag också. blir ett VUL på fredag, då har jag tagit sprutor i 9 dagar. Hoppas på ett bra besked den här gången och ett inplanerat plock veckan efter. Känner mig lite nojig då jag inte tycker att jag känner så mycket i magen. Alltid finns det något att noja över! 

    Såg att det närmar sig plock för er, om jag inte blandar ihop nu. Hoppas att det kommer gå fint för er!
  • Carinrebecca
    Mirabilis89 skrev 2022-08-13 12:03:27 följande:
    Trägen vinner! Det kommer gå finfint! Skrattande

    Tack för peppen! Jag hoppas det. 


    Har läst igenom tråden innan jag valde att hoppa in här. Var det här ert första IVF-försök? Spännande att det börjar närma sig ett plock!

  • Dibella
    Carinrebecca skrev 2022-08-15 21:15:06 följande:
    Tack! Det hoppas jag också. blir ett VUL på fredag, då har jag tagit sprutor i 9 dagar. Hoppas på ett bra besked den här gången och ett inplanerat plock veckan efter. Känner mig lite nojig då jag inte tycker att jag känner så mycket i magen. Alltid finns det något att noja över! 

    Såg att det närmar sig plock för er, om jag inte blandar ihop nu. Hoppas att det kommer gå fint för er!

    Hoppas att det kommer se bra ut på fredag {#emotions_dlg.flower} man behöver ju inte känna så mycket. Eller så känns det jättemycket, som att man gror ett fotbollslag (som hos mig) och så hade man bara 3 st ändå Drömmer Man vet aldrig innan! 


    Yes, plock på torsdag! Hoppas på 3 st med riktigt fin kvalle!

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022