• Drömmenom3

    Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

    Vi drömmer om ett tredje barn och ska försöka förverkliga den drömmen genom IVF(ICSi). Vi har nämligen inte bara åldern emot oss (fyller 42 senare i år och mannen 48), mannens simmare är dessutom färre och många Av dem har ett avvikande rörelsemönster. 
    Vi har 2 IVF-barn sen tidigare som vi hade turen att få på 3:e respektive 1:a försöket ????


    Nu ger vi det tre försök att förhoppningsvis utöka familjen. 
    Är förväntansfull men också väldigt orolig och spänd inför detta . Vore kul att följa andra klinkande situation. Välkomna hit! 


     

  • Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
  • Loppan1994
    Drömmenom3 skrev 2023-01-09 17:43:34 följande:

    Men oj! Stackare!
    Hur mår du och hur upptäcktes det? 


    Hoppas allt ser bra ut imorgon ! {#emotions_dlg.flower}


    Det var för 10 år sen när jag var gravid med pojken, fick det i v36.
    Låg inne på sjukhus till och från, allt var ur balans förutom trycket, högt med äggvita i urinen, ca 15kg vätska, huvudvärk, ögonflimmer osv men dom vägrade sätta igång mig även om han uppskattades ca 3700 i vikt i v 39.
    Så på bf dagen blev jag igångsatt, 4h efter förlossningen fick jag eklampsi så fick ligga på iva ett par timmar. Bara ren tur att min mamma var med mig på bb som vaknade av att jag hade kramper. Idag har jag problem med hjärtat efter. Så livrädd för upprepning så hoppas trombylen hjälper och att dom sätter igång mig tidigare om det händer igen. Egentligen ska jag sluta med trombylen i v36 nu så hoppas dom har en plan framåt! 
  • Loppan1994
    Drömmenom3 skrev 2023-01-09 17:43:34 följande:

    Men oj! Stackare!
    Hur mår du och hur upptäcktes det? 


    Hoppas allt ser bra ut imorgon ! {#emotions_dlg.flower}


    Tack :)
    Håller alla tummarna för er andra nu oxå att ni får era guldägg Hjärta
  • Drömmenom3
    Loppan1994 skrev 2023-01-09 17:54:20 följande:
    Det var för 10 år sen när jag var gravid med pojken, fick det i v36.
    Låg inne på sjukhus till och från, allt var ur balans förutom trycket, högt med äggvita i urinen, ca 15kg vätska, huvudvärk, ögonflimmer osv men dom vägrade sätta igång mig även om han uppskattades ca 3700 i vikt i v 39.
    Så på bf dagen blev jag igångsatt, 4h efter förlossningen fick jag eklampsi så fick ligga på iva ett par timmar. Bara ren tur att min mamma var med mig på bb som vaknade av att jag hade kramper. Idag har jag problem med hjärtat efter. Så livrädd för upprepning så hoppas trombylen hjälper och att dom sätter igång mig tidigare om det händer igen. Egentligen ska jag sluta med trombylen i v36 nu så hoppas dom har en plan framåt! 
    Jaha , förstod det fel. Läste havandeskapsförgiftning i tidig graviditet så trodde du fått det nu redan. Visste inte att du hade barn sen innan !
    Måste varit väldigt otäckt att ha drabbats så svårt sist.
    Hoppas du slipper denna gång!
  • Loppan1994
    Drömmenom3 skrev 2023-01-09 21:42:24 följande:
    Jaha , förstod det fel. Läste havandeskapsförgiftning i tidig graviditet så trodde du fått det nu redan. Visste inte att du hade barn sen innan !
    Måste varit väldigt otäckt att ha drabbats så svårt sist.
    Hoppas du slipper denna gång!
    Hehe ja det är lätt att läsa fel. 
    Ja det var det verkligen, är en av mina största rädslor som jag hoppas jag får övervinna! hade precis fyllt 18 oxå så var inte så gammal. nu vågar jag nog stå på mig lite mer hoppas jag!  :)
  • Loppan1994

    Bebisen fick godkänt utan anmärkningar idag! En stor sten släppte verkligen! 
    Vill önska er alla lycka till och hoppas 2023 blir ert år med! 
    Jag kommer nog in och läser ibland för att se hur det går för er Hjärta

  • Orkidé8181
    Loppan1994 skrev 2023-01-10 19:11:25 följande:

    Bebisen fick godkänt utan anmärkningar idag! En stor sten släppte verkligen! 
    Vill önska er alla lycka till och hoppas 2023 blir ert år med! 
    Jag kommer nog in och läser ibland för att se hur det går för er Hjärta


    Åh vad härligt att läsa Hjärta

    stort lycka till med allt HjärtaHjärtaKaffe
  • Drömmenom3
    Loppan1994 skrev 2023-01-10 19:11:25 följande:

    Bebisen fick godkänt utan anmärkningar idag! En stor sten släppte verkligen! 
    Vill önska er alla lycka till och hoppas 2023 blir ert år med! 
    Jag kommer nog in och läser ibland för att se hur det går för er Hjärta


    Underbart! Stort grattis och njut av att vara gravid Skäms{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Shiny)

    Hej alla, 

    jag har inte varit aktiv på ett tag. Tänkte uppdatera er på min resa.


    Jag plussade faktiskt kring jul och blev jätteglad! Samtidigt vågade jag inte riktigt tro på att det skulle gå vägen? 
    Idag (i v 7) gick på ett tidigt ultraljud för att fastställa graviditeten och det visade sig tyvärr att graviditeten hade avstannat. Jag har alltså fått ett tyst missfall och kroppen har inte riktigt hängt med. Nu ska jag avvakta en vecka och sedan göra ett nytt ultraljud. Om inte blödning kommit igång så blir det behandling med Cytotec Efter det. Usch! Detta var det sista jag önskade? Är så oerhört ledsen. 
    Men, får försöka tänka på nästa försök som blir någon gång i vår. Måste dock vänta in en vanlig mens emellan så det kommer att dröja. 


    Hur går det för er andra?

    Kramar🌸

  • Orkidé8181
    Anonym (Shiny) skrev 2023-01-13 11:44:30 följande:

    Hej alla, 

    jag har inte varit aktiv på ett tag. Tänkte uppdatera er på min resa.


    Jag plussade faktiskt kring jul och blev jätteglad! Samtidigt vågade jag inte riktigt tro på att det skulle gå vägen? 
    Idag (i v 7) gick på ett tidigt ultraljud för att fastställa graviditeten och det visade sig tyvärr att graviditeten hade avstannat. Jag har alltså fått ett tyst missfall och kroppen har inte riktigt hängt med. Nu ska jag avvakta en vecka och sedan göra ett nytt ultraljud. Om inte blödning kommit igång så blir det behandling med Cytotec Efter det. Usch! Detta var det sista jag önskade? Är så oerhört ledsen. 
    Men, får försöka tänka på nästa försök som blir någon gång i vår. Måste dock vänta in en vanlig mens emellan så det kommer att dröja. 


    Hur går det för er andra?

    Kramar🌸


    Beklagar, vilken berg och dalbana rent känslomässigt?
    stackare :(

    jag väntar på mens, har 2 i frysen vi ska få tillbaka i naturlig menscykel, blir första FET för oss :)
  • Anonym (Shiny)
    Orkidé8181 skrev 2023-01-13 17:21:38 följande:
    Beklagar, vilken berg och dalbana rent känslomässigt?
    stackare :(

    jag väntar på mens, har 2 i frysen vi ska få tillbaka i naturlig menscykel, blir första FET för oss :)
    Åh, lycka till med ert FET! 
Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?