• Drömmenom3

    Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

    Vi drömmer om ett tredje barn och ska försöka förverkliga den drömmen genom IVF(ICSi). Vi har nämligen inte bara åldern emot oss (fyller 42 senare i år och mannen 48), mannens simmare är dessutom färre och många Av dem har ett avvikande rörelsemönster. 
    Vi har 2 IVF-barn sen tidigare som vi hade turen att få på 3:e respektive 1:a försöket ????


    Nu ger vi det tre försök att förhoppningsvis utöka familjen. 
    Är förväntansfull men också väldigt orolig och spänd inför detta . Vore kul att följa andra klinkande situation. Välkomna hit! 


     

  • Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
  • Drömmenom3
    Orkidé8181 skrev 2023-02-04 07:22:55 följande:
    Ja precis, vi har 2 i frysen, tror vi kommer få tillbaka båda 2.

    hur många fick ni tillbaka?

    Ok. Så spännande!


    Vi fick en tillbaka. Frågade om möjligheten att få två tidigare men det gör de i ytterst få fall när det gäller blastocyster. Det var inget de erbjöd/rekommenderade oss.Såhär i efterhand kan jag känna att man kanske skulle legat på lite - eftersom detta är vårat sista försök i paketet vi betalat för tycker man att de kunde ha haft överseende . Även pga vår ålder . Nu kommer vi ju få betala för ett ev till försök ( hoppas såklart vi slipper detta).. Hoppas verkligen  det inte är därför de sa nej. 


    Sen kan jag känna att jag helst vill ha en singelgraviditet- känns oroligt med riskerna med en tvillinggraviditet i min ålder. Men fick man hoppa över graviditeten skulle jag inte tacka nej till tvillingar .

    Stort lycka till

  • Orkidé8181
    Drömmenom3 skrev 2023-02-05 09:57:49 följande:

    Ok. Så spännande!


    Vi fick en tillbaka. Frågade om möjligheten att få två tidigare men det gör de i ytterst få fall när det gäller blastocyster. Det var inget de erbjöd/rekommenderade oss.Såhär i efterhand kan jag känna att man kanske skulle legat på lite - eftersom detta är vårat sista försök i paketet vi betalat för tycker man att de kunde ha haft överseende . Även pga vår ålder . Nu kommer vi ju få betala för ett ev till försök ( hoppas såklart vi slipper detta).. Hoppas verkligen  det inte är därför de sa nej. 


    Sen kan jag känna att jag helst vill ha en singelgraviditet- känns oroligt med riskerna med en tvillinggraviditet i min ålder. Men fick man hoppa över graviditeten skulle jag inte tacka nej till tvillingar .

    Stort lycka till


    Håller helt med dig i ditt resonemang, FET kostar ju ändå en bra slant, ska man då behöver göra det 2 ggr å betala det dubbla :/ 

    tänker att chansen att båda tar sig är ju nästintill obefintlig känns det som ?
  • Drömmenom3
    Orkidé8181 skrev 2023-02-10 18:12:48 följande:
    Håller helt med dig i ditt resonemang, FET kostar ju ändå en bra slant, ska man då behöver göra det 2 ggr å betala det dubbla :/ 

    tänker att chansen att båda tar sig är ju nästintill obefintlig känns det som ?

    Nu verkar vi hamna just i denna sits ? Testade i torsdags på dag 7 och det var inget synligt plus på långa vägar? Borde ha visat nåt om det var så. 


    Idag har jag varit extremt chokladbiten exakt så som jag brukar bli inför mens . Den kommer nog i helgen. Körde runt i bilen och grät i torsdags kväll för att få ur mig så mycket besvikelse och ledsenhet som möjligt så jag orkar hålla ihop härhemma. Känns så tungt just nu och ångestkänslorna över antingen ha försökt tidigare är hemska. 


    Känslan nu är att jag inte är beredd att ge upp helt än. Jag skulle t om kunna tänka mig en tre försök till . Dock tro jag inte sambon ör så sugen på det . Pengar är ett annat problem - vet inte om vi har råd med 88 000 till ?
     Oavsett känns det dumt att först inte ens försöka med vår sista blastocyst men då kostar det 20 000 . Puh! 
    Hur många försök känner ni andra att ni är beredda att lägga på detta?


    Hur har det gått för dig Orkidé? Ruvar du nu?


     

  • Anonym (Shiny)

    Hej! 


    Så himla tråkigt att det inte verkar ha fungerat drömmenom3. Förstår fullständigt hur du känner! Jag har också gråtit i bilen för att skona barnen från min sorg. Har tyvärr varit mycket av den varan det senaste året. 


    Hoppas hoppas att det var för tidigt att testa för dig! Hur har det gått slutligen? 


    Jag väntar fortfarande på mensen efter missfallet. Tror dock att den kommer snart. Det känns så.


    Kommer att fråga om att få återföra två vid nästa FET men är inte hoppfull att få igenom min önskan. Vill gärna öka mina chanser denna gången! Är oerhört trött på all denna väntan? 

    Undrar också hur det går för dig orkidé? 

    kramar 

  • Orkidé8181
    Drömmenom3 skrev 2023-02-10 22:00:30 följande:

    Nu verkar vi hamna just i denna sits ? Testade i torsdags på dag 7 och det var inget synligt plus på långa vägar? Borde ha visat nåt om det var så. 


    Idag har jag varit extremt chokladbiten exakt så som jag brukar bli inför mens . Den kommer nog i helgen. Körde runt i bilen och grät i torsdags kväll för att få ur mig så mycket besvikelse och ledsenhet som möjligt så jag orkar hålla ihop härhemma. Känns så tungt just nu och ångestkänslorna över antingen ha försökt tidigare är hemska. 


    Känslan nu är att jag inte är beredd att ge upp helt än. Jag skulle t om kunna tänka mig en tre försök till . Dock tro jag inte sambon ör så sugen på det . Pengar är ett annat problem - vet inte om vi har råd med 88 000 till ?
     Oavsett känns det dumt att först inte ens försöka med vår sista blastocyst men då kostar det 20 000 . Puh! 
    Hur många försök känner ni andra att ni är beredda att lägga på detta?


    Hur har det gått för dig Orkidé? Ruvar du nu?


     


    Vad tråkigt :(

    ja jag ruvar sedan i måndags ( 20: e feb )?
    känner ingenting speciellt? är väl på rd 4 idag då antar jag?
    vet inte om jag törs tjuvtitta på måndag?
    eller om jag ska vänta?
    td är inte förren nästa måndag?
  • Anonym (Shiny)

    Roligt att höra att du är igång orkide. 👍 Hur blev det till slut? Fick du en eller två embryon? Varmt lycka till nu! 


    Jag ska påbörja nästa försök så fort mensen dyker upp. Inte ofta man längtar efter mens men nu är jag bara otålig att få påbörja ett nytt försök. 


     

  • Anonym (Shiny)
    Drömmenom3 skrev 2023-02-10 22:00:30 följande:

    Nu verkar vi hamna just i denna sits ? Testade i torsdags på dag 7 och det var inget synligt plus på långa vägar? Borde ha visat nåt om det var så. 


    Idag har jag varit extremt chokladbiten exakt så som jag brukar bli inför mens . Den kommer nog i helgen. Körde runt i bilen och grät i torsdags kväll för att få ur mig så mycket besvikelse och ledsenhet som möjligt så jag orkar hålla ihop härhemma. Känns så tungt just nu och ångestkänslorna över antingen ha försökt tidigare är hemska. 


    Känslan nu är att jag inte är beredd att ge upp helt än. Jag skulle t om kunna tänka mig en tre försök till . Dock tro jag inte sambon ör så sugen på det . Pengar är ett annat problem - vet inte om vi har råd med 88 000 till ?
     Oavsett känns det dumt att först inte ens försöka med vår sista blastocyst men då kostar det 20 000 . Puh! 
    Hur många försök känner ni andra att ni är beredda att lägga på detta?


    Hur har det gått för dig Orkidé? Ruvar du nu?


     


    Ja, pengarna svider. Vi har inte tänkt längre än det paket på tre försök som vi har köpt. Hoppas innerligt att vi inte ska behöva ta beslut om fler.
    Men jag hade nog haft svårt att lämna kvar en blastocyst I frysen. Ja, det är onekligen tuffa beslut man står inför. 
  • Orkidé8181
    Anonym (Shiny) skrev 2023-02-25 10:46:06 följande:

    Roligt att höra att du är igång orkide. 👍 Hur blev det till slut? Fick du en eller två embryon? Varmt lycka till nu! 


    Jag ska påbörja nästa försök så fort mensen dyker upp. Inte ofta man längtar efter mens men nu är jag bara otålig att få påbörja ett nytt försök. 


     


    Vi fick ? bara ? tillbaka en, var bombsäker på att få tillbaka 2 ( alltid fått ) men eftersom detta var en 5 dgr så sa de att risken var för hög för för tvillingar 

    har du i frysen? Eller ska du börja med sprutor när mensen kommer? 


    vi har en kvar i frysen :)

  • Anonym (Shiny)
    Orkidé8181 skrev 2023-02-25 12:04:14 följande:

    Vi fick ? bara ? tillbaka en, var bombsäker på att få tillbaka 2 ( alltid fått ) men eftersom detta var en 5 dgr så sa de att risken var för hög för för tvillingar 

    har du i frysen? Eller ska du börja med sprutor när mensen kommer? 


    vi har en kvar i frysen :)


    Jag har 3 blastocyster i frysen. Känns skönt men samtidigt tog vi den som såg bäst ut sist och då fick jag missfall så jag vågar inte hoppas på för mycket. Men håller tummarna att vi prickar in guldägget denna gången istället! 

  • Orkidé8181
    Anonym (Shiny) skrev 2023-02-25 15:24:05 följande:

    Jag har 3 blastocyster i frysen. Känns skönt men samtidigt tog vi den som såg bäst ut sist och då fick jag missfall så jag vågar inte hoppas på för mycket. Men håller tummarna att vi prickar in guldägget denna gången istället! 


    vad trist :/

    ja detta är verkligen ett lotteri?
    jag frågade sist varför Dentistry fäster ( efter 3 ET ), hon sa att de inte kan svara på det, det finns för lite forskning ?

    så är ju bara blunda å hoppas på det bästa känns det som?

    vi har bara en i frysen :/
Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?