• Drömmenom3

    Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

    Vi drömmer om ett tredje barn och ska försöka förverkliga den drömmen genom IVF(ICSi). Vi har nämligen inte bara åldern emot oss (fyller 42 senare i år och mannen 48), mannens simmare är dessutom färre och många Av dem har ett avvikande rörelsemönster. 
    Vi har 2 IVF-barn sen tidigare som vi hade turen att få på 3:e respektive 1:a försöket ????


    Nu ger vi det tre försök att förhoppningsvis utöka familjen. 
    Är förväntansfull men också väldigt orolig och spänd inför detta . Vore kul att följa andra klinkande situation. Välkomna hit! 


     

  • Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
  • Anonym (Hej)

    Är din teori att det inte går vägen när man känner så? 

    testade mig idag rd 6 negativt 

  • Drömmenom3
    Anonym (Hej) skrev 2023-04-27 19:12:14 följande:

    Är din teori att det inte går vägen när man känner så? 

    testade mig idag rd 6 negativt 


    Börjar bli lite orolig för det?.
    Tror jag har ett ganska bra immunförsvar dånat typaldrig är sjuk. Så nojar över att kroppen vill få bort det främmande den känner av livmodern. 
    Vet att jag fick molvärk som kom och gick när jag var gravid med våra barn men den kom senare , efter att embryot fäst antar jag . Det här är nåt annat och kommer direkt efter återföring. 


    Trist med negativt men kan absolut vara för tidigt.

  • Anonym (Försöker också)
    Drömmenom3 skrev 2023-04-27 17:53:27 följande:

    TackHjärta

    Sprutade Menopur 9 dagar. ÄP på dag 12.

    Nej fick ingen procentsats, har aldrig fått det. De verkar vilja undvik det. De har alltid bara sagt att det ser jättebra ut och att det är positivt att vi får så bra befruktningsgrad samt fått blastocyster till frysen . Alla embryon vi fått tillbaka har inte haft några anmärkningar så får mest höra att det förmodlingen är pg a åldern.. Fick höra någongång att ett av 10 embryon tror jag det var statistiskt sett är helt friskt i min ålder.  Suck. 


    Jag hoppas fortfarande på dig och din blastis! Har aldrig kommit till ruvardag 12 med blastocyst vid mina misslyckanden?..


     


    Jag har hört samma, typ en frisk blastocyst per 10. Och sedan typ 60% att de friska resulterar i ett barn. MEN, den första man får kan ju vara guldägget så det behöver inte betyda så mycket. Varje försök är lika mycket värt. 


    Gällande molvärken så tror jag det är vanligt, jag har haft det både när jag blivit gravid och inte. Håller (två) tummar för dig. 


    Samma för mig, jag har aldrig kommit till dag 12 med blastocyst trots progesteron så vill ändå fortsätta hålla tummarna för dig Shiny. 

    Jag tror jag får komma igång med sprutorna om 2 v, tycker tiden går långsamt nu. Men det är inget jämfört med när man ruvar såklart. 

  • Anonym (Shiny)

    Molande under ruvningen kan mycket väl bero på Lutinus. Men jag har också varit inne på immunförsvaret då jag endast fått pluss vid sjukdom. Det har hänt mig två ggr senaste året. Men vet verkligen inte. 


    Jag har börjat tänka på om jag vill använda mig av äggdonation som en sista utväg. För mig är det ett oerhört stort steg att ta men samtidigt är jag så trött på att ha åldrade ägg som gör det nästintill omöjligt att bli gravid. Jag funderar just nu på om jag kan tänka mig att inte ha genetisk koppling till mitt barn. Hade du frågat mig för ett år sedan hade svaret varit nej men nu börjar jag fundera kring vad som är viktigast för mig.

  • Drömmenom3
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-04-27 19:33:10 följande:

    Jag har hört samma, typ en frisk blastocyst per 10. Och sedan typ 60% att de friska resulterar i ett barn. MEN, den första man får kan ju vara guldägget så det behöver inte betyda så mycket. Varje försök är lika mycket värt. 


    Gällande molvärken så tror jag det är vanligt, jag har haft det både när jag blivit gravid och inte. Håller (två) tummar för dig. 


    Samma för mig, jag har aldrig kommit till dag 12 med blastocyst trots progesteron så vill ändå fortsätta hålla tummarna för dig Shiny. 

    Jag tror jag får komma igång med sprutorna om 2 v, tycker tiden går långsamt nu. Men det är inget jämfört med när man ruvar såklart. 


    Ja man kan ju förstå utifrån de förutsättningarna att det kan ta tid samtidigt som man kan ha turen att träffa rätt fort. Riktigt lotteri. 


    Tack snälla du för tummarna {#emotions_dlg.flower}

    Vet hur segt det är att gå och vänta (och  denna ruvartiden är ju  hemsk) men snart är du igång . 

  • Drömmenom3
    Anonym (Shiny) skrev 2023-04-27 19:38:10 följande:

    Molande under ruvningen kan mycket väl bero på Lutinus. Men jag har också varit inne på immunförsvaret då jag endast fått pluss vid sjukdom. Det har hänt mig två ggr senaste året. Men vet verkligen inte. 


    Jag har börjat tänka på om jag vill använda mig av äggdonation som en sista utväg. För mig är det ett oerhört stort steg att ta men samtidigt är jag så trött på att ha åldrade ägg som gör det nästintill omöjligt att bli gravid. Jag funderar just nu på om jag kan tänka mig att inte ha genetisk koppling till mitt barn. Hade du frågat mig för ett år sedan hade svaret varit nej men nu börjar jag fundera kring vad som är viktigast för mig.


    Tror dessvärre inte min molvärk beror på Lutinus då jag de gånger jag gjort FET börjat ta det flera dagar innan själva återföringen men molvärken har alltid börjat 1-2dagar efter återföringen. 


    Förstår dina tankar kring äggdonation. För oss kommer det inte bli aktuellt men tycker det är fantastiskt att den möjligheten finns. 
    Men , återigen , döm inte ut denna lilla blastis (inte heller den i frysen) . Hejar på!

  • Anonym (Shiny)
    Drömmenom3 skrev 2023-04-27 20:17:10 följande:

    Tror dessvärre inte min molvärk beror på Lutinus då jag de gånger jag gjort FET börjat ta det flera dagar innan själva återföringen men molvärken har alltid börjat 1-2dagar efter återföringen. 


    Förstår dina tankar kring äggdonation. För oss kommer det inte bli aktuellt men tycker det är fantastiskt att den möjligheten finns. 
    Men , återigen , döm inte ut denna lilla blastis (inte heller den i frysen) . Hejar på!


    Ok, jag förstår. Vilken dag började du med Lutinus? Bara nyfiken. Jag har alltid blivit ordinerad att börja samma dag som FET. 

    Ska på ett sätt bli skönt att slippa ruva snart. Tror jag testar imorgon. Tycker att det blir jobbigare och jobbigare för varje gång. 
    Tack för att du hejar på mina sista försök! ❤️


    Jag håller tummar och tår för dina små pyren. Tänk vad häftigt om vi hade fått tvillingar i tråden! 

    Stor kram till alla som kämpar 🤗 Ingen tvekan om att det krävs starka kvinnor för att orka med denna process! 

  • Anonym (Shiny)

    Idag blev det bekräftat. Ingen graviditet, bara ett stort minus. 


    Kändes helt förväntat men ändå ledsamt! 😢

    Lycka till ni andra! 

  • Anonym (Hej)
    Anonym (Shiny) skrev 2023-04-28 06:51:38 följande:

    Idag blev det bekräftat. Ingen graviditet, bara ett stort minus. 


    Kändes helt förväntat men ändå ledsamt! 😢

    Lycka till ni andra! 


    Vad tråkigt att höra! Är det testdag idag? Har du något i frysen kvar? 
  • Drömmenom3
    Anonym (Shiny) skrev 2023-04-28 06:51:38 följande:

    Idag blev det bekräftat. Ingen graviditet, bara ett stort minus. 


    Kändes helt förväntat men ändå ledsamt! 😢

    Lycka till ni andra! 


    Nej vad tråkigt! 


    Så himla tufft och grymt detta.  Var nu hur förbannad och/ eller ledsen du vill  Såhoppas jag ni kommer fram till hur ni ev vill fortsätta. Hjärta

Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?