• Drömmenom3

    Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

    Vi drömmer om ett tredje barn och ska försöka förverkliga den drömmen genom IVF(ICSi). Vi har nämligen inte bara åldern emot oss (fyller 42 senare i år och mannen 48), mannens simmare är dessutom färre och många Av dem har ett avvikande rörelsemönster. 
    Vi har 2 IVF-barn sen tidigare som vi hade turen att få på 3:e respektive 1:a försöket ????


    Nu ger vi det tre försök att förhoppningsvis utöka familjen. 
    Är förväntansfull men också väldigt orolig och spänd inför detta . Vore kul att följa andra klinkande situation. Välkomna hit! 


     

  • Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
  • Noelani
    Orkidé8181 skrev 2023-06-13 20:11:11 följande:
    Stort lycka till på fredag :)
    Tack snälla!! 

    Såg att jag råkade citera mitt eget inlägg innan av misstag. Var detta ditt fjärde försök?
  • Anonym (Shiny)

    Orkidé8181 Vad roligt att höra! Stort grattis!!! Låter mycket bra med starkt pluss redan innan testdag. 😍 

    Precis som dig fick jag positivt på fjärde försöket! 😊


     

  • Noelani
    Anonym (Shiny) skrev 2023-06-13 20:43:13 följande:

    Orkidé8181 Vad roligt att höra! Stort grattis!!! Låter mycket bra med starkt pluss redan innan testdag. 😍 

    Precis som dig fick jag positivt på fjärde försöket! 😊


     


    Men åh vad glad jag blir att höra att så många verkar lyckas på fjärde försöket.. Det är ju kanonsiffror - ca 70% säger man ju lyckas efter 3 försök.. verkar ju vara många som lyckas också därefter.. 

    Kanske ska man andas lite själv.... 
  • Orkidé8181
    Anonym (Shiny) skrev 2023-06-13 20:43:13 följande:

    Orkidé8181 Vad roligt att höra! Stort grattis!!! Låter mycket bra med starkt pluss redan innan testdag. 😍 

    Precis som dig fick jag positivt på fjärde försöket! 😊


     


    Tack :)

    hur mår du? 


    gjort 4 test nu sedan igår å det är verkligen positivt!!! 

    ca när är du beräknad?

  • Anonym (Försöker också)
    Orkidé8181 skrev 2023-06-12 20:43:57 följande:

    Tack Hjärta

    har inte riktigt tagit in det än, tagit 2 test och de är jätte starka, både clearblue och testlagrets.
    tagin nu på em.

    nu är det nästa tanke? är det en eller två?!?! 


    många tankar men försöker fokusera på testdagen och så får vi ta det därifrån :)

    hade samma tanke som dig, snart sommar och nya tag i höst, var inställd på å boka en resa faktiskt för å få annat å tänka på och se fram emot innan nuttt försök i höst?


    Spännande att se hur många det är! ❣️
  • Orkidé8181
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-06-14 20:02:11 följande:
    Spännande att se hur många det är! ❣️
    Ja verkligen!

    när brukar man få komma på första vul efter ivf? 
  • Anonym (Shiny)

    @Orkidé 
    Jag tog också flera test i början. Tog faktiskt även blodprov två ggr i v 6 eftersom jag inte kände mig gravid och var rädd för nytt MA. Blödde även lite. Blodproven visade normal stegring och bra värden. 
    Jag mår bra men nu har illamåendet börjat och jag tycker det är jobbigt med värmen. Ska på vul nästa vecka, är då i v 8. Det var ingen idé tidigare enligt min klinik. 
    Får hoppas att allt ser normalt ut då. 

  • Anonym (Shiny)
    Orkidé Just det, glömde skriva. Ser ut att bli i början av feb om allt går som det ska. När blir det för dig? 
  • Orkidé8181
    Anonym (Shiny) skrev 2023-06-16 14:20:22 följande:

    @Orkidé 
    Jag tog också flera test i början. Tog faktiskt även blodprov två ggr i v 6 eftersom jag inte kände mig gravid och var rädd för nytt MA. Blödde även lite. Blodproven visade normal stegring och bra värden. 
    Jag mår bra men nu har illamåendet börjat och jag tycker det är jobbigt med värmen. Ska på vul nästa vecka, är då i v 8. Det var ingen idé tidigare enligt min klinik. 
    Får hoppas att allt ser normalt ut då. 


    Ja jag tmhade t.o.m. ett clearblue som gick ut i dec 2022 så tog det också? hahaha

    jag mår lite illa, och är väldig trött
    blir värre med illamåendet när jag blir trött
    så förmiddagarna funkar bäst ? hahaha

    enligt en sån där kalender man kan fylla i så är BF 22: a feb.

    vi ska på vul 5/7 :)

    låter som du är ca 2 v före mig :)
  • Drömmenom3

    Kikar in och säger STORT GRATTIS till er Shiny och Orkidé HjärtaHjärta Får faktiskt tårar i ögonen. 
    Vilken lycka ! Ni är så värda detta och jag är såå glad för er skull . Menar det verkligen. 
    Sen sätter det i ärlighetens namn också igång andra känslor och tankar  också inom mig som att ? om vi bara skulle försöka lite till så kanske vi också ?.? Ja, ni förstår säkert. Det går upp och ner i måendet - vissa dagar känns det helt ok att det inte blev en trea och att det är rätt skönt att slippa allt kring ivf och andra dagar känns det jättetungt och som att jag skulle göra vad som helst för att få försöka igen. Det jag vet säkert är att hade det bara varit jag hade jag försökt igen . 


    Tänker och hejar på er tjejer . Njut av att ni är gravida och ta hand om er. 


    Hejar på er andra härinne också såklart som kämpar vidare ! 


     

Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?