• Anonym (S)
    Thu 22 Sep 2022 00:48
    22157 visningar
    169 svar
    -3
    169
    22157

    Hon känner sig utstött... tröttsamt

    Jag är uppriktigt trött på en i familjen. Min brors flickvän känner sig konstant utfryst av oss. Känner att det är skitgrejer att ens bry sig om. Hon la ut bilder på facebook att hon var gravid, jag gilla inlägget och även min mamma.Det här var för 5 år sen. Min halvbror (alltså en annan än min helbror) han har en flickvän som födde barn för 2 veckor sen. När hon var gravid så la hon ut bilder på sig och sin mage. Jag och min mamma skrev att vi ser framemot att få bli farmor och faster och att hon ser strålande ut som gravid samt vacker mage. Det har min brors flickvän hakat upp sig på, varför vi inte kunde skriva så om henne också, när hon var gravid. Hon nöjer sig inte med att vi gillade inlägget. 

    Vi skulle ses och hitta på nåt i helgen, jag, mina två bröder och deras flickvänner. Flickvännen till min helbror kunde inte delta då hon jobbade över den dagen. Vi skapade då en grupp på facebook med gårdagens bilder och skrev tack för en lyckad kväll. Hon blev då sur att hon inte var med i gruppen eller fick nån inbjudan då de fanns bilder på hennes son och dotter i gruppen. Hade fottat hennes barn och skickat i gruppen. Då hade min helbror nämt det för henne och hon blev sårad. Tycker inte de är nåt att bry sig om...

    När hon var inne på akuten och hade brutit benet så la hon ut ett inlägg om det på instagram med en bild att hon hade ont. Ingen av oss valde att kommentera eller fråga hur hon mådde. Hon blev sur och sa det till sin partner, som i sin tur hörde av sig till mig om det. Tycker inte man kan ta sånt fö givet av nån, att folk ska höra av sig. Vill man nåt så skriv själv? så tröttsamt, va ska vi göra? Ingen orkar speciellt inte jag. 

  • Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt
  • Anonym (Anky)
    Fri 23 Sep 2022 00:07
    #61

    Fast det känns lite som att ni faktiskt kanske inte gillar henne så mycket? Och därför stör du dig på att hon vill ha mer av er? För du vill inte ge mer. Vilket är helt ok, man behöver inte vara supernära med alla. Men om det är så, är det ju inte heller så konstigt om hon känner att ni inte bryr er så mycket. Det kanske stämmer, helt enkelt.

  • Anonym (Perse­phone)
    Fri 23 Sep 2022 00:33
    #62
    +3

    Min mans familj är som din. De fryser ut och mobbas, och mycket är också "småsaker" som du säger. Problemet är att när det händer ofta blir det till slut en ganska stor sak. Tror vissa saker min mans familj gör är helt oskyldiga och harmlösa egentligen, men är klumpiga och tolkas fel av mig. Andra gånger är de bara ute efter att frysa ut och utesluta. En sån sak som att säga "hela familjen" är en sån grej. Jag har varit med min man i över 10 år, och vi är gifta, men jag vet att dom ändå inte räknar mig till deras familj. Det är jävligt trist faktiskt att alltid få små påminnelser om att man inte hör dit eller är omtyckt.

  • Anonym (KC)
    Fri 23 Sep 2022 07:01
    #63

    Hon verkar ha ett bekräftelsebehov. Jag hade inte orkat bry mig. Eller, hade nog gett henne ännu mindre uppmärksamhet...

  • Anonym (KC)
    Fri 23 Sep 2022 07:04
    #64
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 18:16:37 följande:
    men forfarande hängde hon ut honom? nöjd ?
    Nej, det gjorde hon inte.
  • Anonym (Lilla S)
    Fri 23 Sep 2022 07:32
    #65
    +1
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 21:44:20 följande:

    Förstår inte ni här att hon hänger upp sig på ord och småsaker? När hela familjen kom till mig, distans mellan oss? så skrev jag att de va kul med hela familjen på besök. Så blev hon arg för att jag skrev hela familjen när hon inte var där. Men alla utom hon var där. Va skulle jag skrivit? Snacka om att anmärka på ord. Hon fick en inbjudan av mig men valde att inte haka på. 


    Så när hon hakar upp sig på något är det småsaker men när du reagerar på vad hon skrivit om olyckan med barnet är det en jättegrej, värt att gå i klinch och bli ovänner kring?

    Du kan ju välja att fortsätta kasta sten i glashus och då också fortsätta ha det problematiskt (och tröttsamt) i din närmsta familj eller välja ta ansvar för din del i det som bli fel....
  • Fri 23 Sep 2022 07:39
    #66
    +1
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 22:57:24 följande:
    Tror inte du förstår min poäng fullt ut 
    Du saknar ju poäng.
    Den enda som vägrar att inse det fullt ut är du.

    När skall du inse fullt ut att du behandlar din helbrors flickvän som skräp?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Rektum­regeln
    Fri 23 Sep 2022 08:41
    #67

    HAHAHAHAHAAAAA!!!

    Vilken unge du är, TS!
    Hela familjen (ja, i betydelsen "minus svägerskan" då, som ni själva menar) är ju för fan utklippt ur en engelsk komediserie!

    Att du sedan är den enda som fattar och har rätt fortfarande är ju helt fantastiskt! 
    Fortsätt!


    Härjedaling efter ett utrop bestående av ett ord: Jag svarade TS, inte er andra!
  • Fri 23 Sep 2022 09:02
    #68

    Full förståelse för att hon känner sig utstött, eftersom hon faktiakt är det av er andra. 

    Varför inte kommentera hennes gravidbild? Varför inte kommentera när hon hade skadat sig? Och varför kunde hon inte få vara med i Facebook gruppen? 

  • Fri 23 Sep 2022 09:06
    #69
    Anonym (Familj) skrev 2022-09-22 01:29:10 följande:
    Så hon skrev 
    " Sonen ramlade och slog sig i dag när han var hos sin pappa" och du får det till att hon svartmålar pappan?
    Det är du som märker ord och letar fel.
    Och var i frn meningen svartmålar och hänger hon ut
    pappa? Hon skrev fakta och inget annat. 
  • Anonym (S) Trådstartaren
    Fri 23 Sep 2022 09:23
    #70
    -2

    Varför är de kul att jag skrev hela familjen när hon inte var med? Skulle jag skriva nästan hela familjen? återigen märker hon på ord 

Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt