• Anonym (-)

    Vilka är de största fel som killar som försöker hitta flickvänner gör?

    Killar som försöker få flickvänner utan att lyckas, vilka är de största felen de gör?

  • Svar på tråden Vilka är de största fel som killar som försöker hitta flickvänner gör?
  • Anonym (man2)
    Anonym (Biologi) skrev 2022-10-09 11:20:58 följande:
    Bla, bla, bla... floskler.
    Inte alls. Du är bara för bekväm för att inse att det är sant.

    Gå du och vänta på din lotto vinst och du skjuter dig själv i sank.
  • Anonym (Biologi)
    Anonym (man2) skrev 2022-10-09 11:23:25 följande:
    Inte alls. Du är bara för bekväm för att inse att det är sant.

    Gå du och vänta på din lotto vinst och du skjuter dig själv i sank.
    bla bla bla
  • Anonym (,)
    Anonym (man2) skrev 2022-10-09 11:11:36 följande:
    Jag tycker inte att du är ärlig. Jag tycker att du hittar bekväma ursäkter för att slippa vara ärlig. 

    Sluta skylla på utseendet för det är inte det som är problemet.
    Jag upplever inte att kvinnor bryr sig särskilt mycket om pengar, så länge mannen tjänar runt medel. 

    Ambition är attraktivt, men det behöver inte handla om karriär utan kanske mer om livsmål. Att man har saker man vill uppnå och målsättningar, drömmar.

    Men det är inte särskilt attraktivt med karrärister som ger sitt allt till jobbet och har lite energi över för partner och familj.
  • Anonym (man2)
    Anonym (,) skrev 2022-10-09 12:02:56 följande:
    Jag upplever inte att kvinnor bryr sig särskilt mycket om pengar, så länge mannen tjänar runt medel. 

    Ambition är attraktivt, men det behöver inte handla om karriär utan kanske mer om livsmål. Att man har saker man vill uppnå och målsättningar, drömmar.

    Men det är inte särskilt attraktivt med karrärister som ger sitt allt till jobbet och har lite energi över för partner och familj.
    Resurser är en faktor men utesluter inte de andra. Det handlar om att prestera på alla plan. I arbetslivet, i familjelivet och i byggandet av hemmet. De män som gör det går inte ensamma länge oavsett hur de ser ut.

    Kvinnor bryr sig förövrigt definitivt om resurser. Det är en av de mest underskattade uttalade parametrarna, eftersom det anses lite fult av kvinnor att tala om detta högt. Dessutom sker det i hög grad undermedvetet.
  • Anonym (,)
    Anonym (man2) skrev 2022-10-09 12:40:10 följande:
    Resurser är en faktor men utesluter inte de andra. Det handlar om att prestera på alla plan. I arbetslivet, i familjelivet och i byggandet av hemmet. De män som gör det går inte ensamma länge oavsett hur de ser ut.

    Kvinnor bryr sig förövrigt definitivt om resurser. Det är en av de mest underskattade uttalade parametrarna, eftersom det anses lite fult av kvinnor att tala om detta högt. Dessutom sker det i hög grad undermedvetet.
    Kanske sant såtillvida att en arbetslös, låginkomsttagare eller socialbidragstagare har det tuffare att få partner ja. 

    Men för en vanlig medelinkomsttagare är resurserna inte ett hinder. 

    En man som sköter sitt jobb (likväl som kvinnan), sköter sitt familjeliv och sin relation ser jag inga hinder för. 

    Finns inga större krav på nån extraordinär prestation. Ser inte heller att särskilt många kvinnor idag väljer man utifrån om han är händig, om det nu var det du åsyftade. 
  • Anonym (man2)
    Anonym (,) skrev 2022-10-09 12:56:07 följande:
    Kanske sant såtillvida att en arbetslös, låginkomsttagare eller socialbidragstagare har det tuffare att få partner ja. 

    Men för en vanlig medelinkomsttagare är resurserna inte ett hinder. 

    En man som sköter sitt jobb (likväl som kvinnan), sköter sitt familjeliv och sin relation ser jag inga hinder för. 

    Finns inga större krav på nån extraordinär prestation. Ser inte heller att särskilt många kvinnor idag väljer man utifrån om han är händig, om det nu var det du åsyftade. 
    Ja, om man är en hyffsat framfusig medelsvensson som är skapligt trevlig och med skaplig ekonomi och som ger kvinnor inviter då och söker en Svenssonkvinna.

    Men du glömmer att singelmännen ofta ligger lite efter på de andra parametrarna. Därför är det så viktigt att de kompenserar upp detta med mer resurser och större arbetskapacitet än medelsvensson. Då blir de plötsligt intressanta.

    Dessutom ökar utbudet enormt om man har resurser. Detta även om man är skaplig på de andra parametrarna. Pratet om män är så fokuserat på att få en partner. Men även om man är man är det klart fördelaktigt att kunna välja ur ett större utbud. Det är det man kan göra med resurser.
  • nihka
    Anonym (man2) skrev 2022-10-09 13:10:11 följande:
    Ja, om man är en hyffsat framfusig medelsvensson som är skapligt trevlig och med skaplig ekonomi och som ger kvinnor inviter då och söker en Svenssonkvinna.

    Men du glömmer att singelmännen ofta ligger lite efter på de andra parametrarna. Därför är det så viktigt att de kompenserar upp detta med mer resurser och större arbetskapacitet än medelsvensson. Då blir de plötsligt intressanta.

    Dessutom ökar utbudet enormt om man har resurser. Detta även om man är skaplig på de andra parametrarna. Pratet om män är så fokuserat på att få en partner. Men även om man är man är det klart fördelaktigt att kunna välja ur ett större utbud. Det är det man kan göra med resurser.
    Den som lever på drömmen att en obehaglig personlighet kan kompenseras med framtida ekonomiska resurser och jobbar mot det kan ju dränka sina sorger i dyrare whisky i framtiden.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (man2)
    nihka skrev 2022-10-09 13:21:37 följande:
    Den som lever på drömmen att en obehaglig personlighet kan kompenseras med framtida ekonomiska resurser och jobbar mot det kan ju dränka sina sorger i dyrare whisky i framtiden.
    Varför skulle det vara en obehaglig personlighet? 
    Ofta handlar det bara om att de här männen är lite mer tillbakadragna.
  • nihka
    Anonym (man2) skrev 2022-10-09 13:25:12 följande:
    Varför skulle det vara en obehaglig personlighet? 
    Ofta handlar det bara om att de här männen är lite mer tillbakadragna.
    Fast jag pratade inte om singelmän generellt.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Biologi)
    nihka skrev 2022-10-09 13:21:37 följande:
    Den som lever på drömmen att en obehaglig personlighet kan kompenseras med framtida ekonomiska resurser och jobbar mot det kan ju dränka sina sorger i dyrare whisky i framtiden.
    Varför skulle någon som prioriterar dyr whisky ha en sämre personlighet?
Svar på tråden Vilka är de största fel som killar som försöker hitta flickvänner gör?