• Anonym (Kvinna 35)

Killarna som "avgör" om det blir relation/seriöst/förhållande?

Förstår självfallet att det verkligen inte alltid är så, men har noterat och funderat efter att ha pratat med vänner, både kvinnliga och manliga, som dejtar och är kring min ålder (mellan 35 och 45 år) att det ofta verkar ligga lite på killen om det ska bli ett förhållande eller inte. 

Syftar nu på när personerna har dejtat ett tag och har regelbunden kontakt, varit intima och beter sig något som ett par osv. De har haft utgångspunkt att de ska dejta, alltså ej pratat om att vara KK.

I de fall som jag nu tänker på så har tjejerna fått förhoppning om att det ska bli mer och när dom efter ett tag tagit upp det med killen var dom står så har intresset dalat, alternativt att dom har fortsatt träffas med svar om att "vet inte, inte riktigt redo för relation just nu" och senare så kanske killen istället blivit tillsammans med någon annan. 

Känner även killar som dejtar, dom träffar någon tjej ett tag och de beter sig som par men han har inget intresse av att bli tillsammans med tjejen. Jag har då frågat om tjejen är medveten om detta och om hon inte är det så är det ju inte särskilt schysst att "hålla kvar" henne så att säga.. Killarna i detta fallet har då fortsatt träffa tjejen, utan vilja att bli seriösa, utan är nöjd med det som är och om hon vill mer så är det inte aktuellt. 

Är inga problem för tjejerna att få till kontakt, träffar och fortsatta möten med någon. Men får uppfattningen av att det är killen som "avgör" om det verkligen kommer bli något seriöst? 

Förstår som sagt att detta inte är någon form av sanning eller ens applicerbart på alla och att det kan vara tillfälliga omständigheter just kring min bekantskapskrets just nu, men tänkte att det kunde vara lite intressant att läsa hur andra ser oh upplever det. 

• Svar på tråden Killarna som "avgör" om det blir relation/seriöst/förhållande?
  • Kockobello
    Anonym (naturligt) skrev 2022-10-14 15:35:26 följande:
    Problemet med rabiatfeminister är att de vägrar acceptera att de skulle finnas skillnader mellan könen och hävdar att kön är en "social konstruktion". Därmed propagerar de för att ignorera våra biologiska skillnader och det kommer i sin tur få konsekvenser eftersom attraktion och vad för slags partner vi väljer beror till stor del på nedärvda instinkter. Och det är något som gäller BÅDA könen inte enbart män, och ja det gäller förmodligen även dig.

Poängen här är alltså inte att du ska tvingas inleda relationer med män vars "människosyn" du inte anser passar dig. Poängen är att det finns många saker som har bäring för både kvinnors och mäns val av partner och väljer man att skita i det så får man ju oxå acceptera att bli bortvald.

Tråden handlar ju trotts allt om att de skulle vara män som avgör om det blir en relation eller ej, och där har du ett lysande exempel på en tänkbar anledning till varför många män skulle undvika en relation. 
    Ja, naturligtvis, men det står ofta helt still under den hennafärgade pottfrisyren.
  • Kockobello
    Lilithsnyatjej skrev 2022-10-14 12:37:25 följande:
    Men varför skulle man vilja ha en man som kallar kvinnor för slampor, manipulerar dem för att kunna utbyttja den sexuellt, delar upp kvinnor i "knullbar"/"icke knullbar" och utgår från att man som kvinna är antingen en slampa eller inte vill ha sex alls? De flesta av oss har råd med egen mat och alkohol om vi vill ha det. Om vi vill "ligga runt" eller inte bestämmer vi själva och det är knappast värt att anpassa sig för att duga nån av idioterna du beskriver ovan. En del av oss har lite högre krav på en partner och nöjer oss inte med vilken idiot som helst. 
    Det kan knappast vara ett problem. Det finns män som inte bryr sig och då får ni ju de männen? 
  • CyniskOptimist
    Lilithsnyatjej skrev 2022-10-14 13:25:14 följande:
    Du skriver att vänsterfeminister förstör för kvinnor. Hur då? Genom uppmuntra till att "ligga runt", vilket leder till att man inte ses som "flickvänsmaterial" av de fina män du beskriver? Tack för hjälpen, hade jag sagt. Jag är inte intresserad av att ligga runt för egen del. Men jag vill inte vara någons material att använda. En man med en sån människosyn duger inte åt mig. 

Jag vet inte hur andra gör men jag ser inte människor som material för mig att använda, nej.
    Skriver jag det? Du får nog länka till det inlägget du påstår att jag skrivit, för jag är rätt säker på att jag inte skrivit så. Har överhuvudtaget inte nämnt vänsterfeminister.
    Tror att du blandar ihop mig med någon av de andra du har en diskussion med.

Min fråga var inte om att se människor som material att använda, det är uppenbarligen fel. Min fråga var om inte även kvinnor ibland kategoriserar män som potentiella kortsiktiga förbindelser men inte mer än så. Vilket i sig inte är moraliskt fel sålänge båda är ärliga och överrens. 
    Men du verkar lite upprörd över ämnet, så du kan faktiskt bortse från min nyfikna fråga. Men läs gärna vem som skriver vad i fortsättningen, här är dramatiskt nog som det är.
  • Anonym (!!!)

Det bästa sättet att sålla bort rövhålen är att ha sex relativt tidigt. Att ?hålla på sig? riskerar ju bara att man får en idiot med Madonna/hora komplex på kroken. Det finns en vanföreställning om att en kvinna som har sex har förlorat något medan en man har ?vunnit? något. En man som har sex med en kvinna han är seriös med som sedan blir ghostad ser sig fortfarande som en vinnare då han åtminstone fick ligga medan en kvinna som fått samma behandling känner sig lurad och använd.

Gamla förlegade könsnormer lever vidare tack vare det. Är man inte asexuell och ?ställt upp? för hans skull finns ingen anledning att inte ta för sig som kvinna.

• ClumsySmurf
    Lilithsnyatjej skrev 2022-10-14 12:37:25 följande: #247
    ClumsySmurf skrev 2022-10-14 01:48:46 följande:
     Kvinnor och män har ungefär lika höga krav för relationer, kvinnor verkar ha några fler
    Att kvinnor oftare vill ha relationer och verkar vilja att de ska vara ett par tidigare (om det klickar så långt), kanske med ångerrätt och/eller tills gräset blir grönare betyder ju inte i sej att det är killar som avgör om det blir relation eftersom båda väljer.

Män har högre sexdrift och har oftast lägre krav än kvinnor för att någon ska bli knullbar, det betyder inte att män inte har krav men bara män, även om det är mot svansen på normalfördelningskurvan som kan tänka sej att ligga med någon de hatar enbart för sexets skull, kvinnor blir på något sätt grindvakter.

Med tanke på hur mycket män kan göra sej till för att få ligga så finns det ju någon sexuell makt som går att utnyttja för gratis alkohol, gratis mat, (resurser) men om man räknar med att bli manipulerad för att "dela med sig" av makten så känns det kanske inte helt mäktigt.

Människor verkar rent allmänt kunna vara lite rövhål när det passar, vissa ganska stora rövhål.
    Både kvinnor och män har sina manipulativa strategier, män kan ge signaler att de letar seriöst men situationen TS menar tyder på ett manipulativt och stort rövhål.

Kombinationen manipulativ och lägre krav innebär att vissa män försöker ge ett sken av att det kan bli något med någon de tycker är mycket under deras nivå vilket i sin tur kan innebära att  kvinnors uppskattning av det egna attraktionsvärde kan bli felkalibrerat så de enbart dejtar män över deras nivå, med män som bara vill ligga.

Man kan ljuga och skylla på tillgång och efterfrågan men man blir inte mindre rövhål av att skylla sitt skitbeteende på andra.

Det är svårt att lista ut vem som är falsk men många ursäkter för småsaker när de inte ens behövs och mycket "vita" lögner är ett gult flagg som skvallrar om att det kanske inte är så mycket partnermaterial. Ju starkare drag av den mörka triaden ju värre blir det.
    Lilithsnyatjej skrev 2022-10-10 22:19:57 följande: #174
    Anonym (Anpassad) skrev 2022-10-10 21:45:54 följande:
    Jag tror att yngre människor har en mer avspänd syn på sex än oss äldre.
    Betyder "avspänd syn på sex" att man vill ha tillfälliga förbindelser? Så kan det det säkert vara. Men de flesta män i den här tråden (och andra trådar) skriver att de aldrig skulle vilja ha en relation med en "slampa" som "ligger runt" eller som har sex "för snabbt" eller är "för lätt" för då är man inte flickvänsmaterial osv. Så det kanske inte är så konstigt. Jag hade ingen aning om sånt som yngre utan det var just på Familjeliv som jag lärde mig allt om "flickvänsmaterial" och "inte erbjuda sex" och allt sånt där. 
      För en relation blir icke "slampa" bra ska det liggas gillas inte icke "slampor" lika mycket eftersom det inte blir något ligga. När kvinnor slutshamar för att förstöra för rivalen kan det bli ett bakslag.

Vänsterfeminister som hävdar att det inte är någon skillnad på kvinnor och mäns sexualitet och att det det bara är att ligga runt kan förstöra en hel del för kvinnor medan män blir glada....
    Men varför skulle man vilja ha en man som kallar kvinnor för slampor, manipulerar dem för att kunna utbyttja den sexuellt, delar upp kvinnor i "knullbar"/"icke knullbar" och utgår från att man som kvinna är antingen en slampa eller inte vill ha sex alls? De flesta av oss har råd med egen mat och alkohol om vi vill ha det. Om vi vill "ligga runt" eller inte bestämmer vi själva och det är knappast värt att anpassa sig för att duga nån av idioterna du beskriver ovan. En del av oss har lite högre krav på en partner och nöjer oss inte med vilken idiot som helst. 

"...delar upp kvinnor i "knullbar"/"icke knullbar"..."

om du får lust att knulla och går ut för att hitta någon att knulla med kommer du antagligen att stöta på både män som duger att knulla med och män som inte duger att knulla med, några av de knullbara männen kommer inte att duga som partner.

"...och utgår från att man som kvinna är antingen en slampa eller inte vill ha sex alls?"

om du inte vill knulla runt blir det mindre knullande för de män som vill, nästan varje gång de vill ligga vill inte du.

"Om vi vill "ligga runt" eller inte bestämmer vi själva och det är knappast värt att anpassa sig för att duga nån av idioterna du beskriver ovan."

Missnöje med relationen verkar vara den vanligaste orsaken till att kvinnor är otrogna, (att folk skyller otrohet på missnöje med relationen gör det svårt att veta hur missnöjda de egentligen är). Kvinnor som legat runt en del är de första som är otrogna och/eller hoppar vidare vid arbetslöshet/sjukdom osv, de verkar ha en betydligt lägre tröskel innan de blir missnöjda.
    Vill man spela med säkrare kort blir kvinnor som legat runt en hel del bortvalda.
    Lilithsnyatjej skrev 2022-10-14 13:25:14 följande: #249
    CyniskOptimist skrev 2022-10-14 12:56:19 följande:
    Har absolut inga invändningar mot det du skriver ovan. Sen är ju manipulation inget man initialt upptäcker, det är ju själva grejen med manipulation.

Men.... Delar inte ni kvinnor ofta in killar i partnermaterial/endast sexmaterial? 
    Du skriver att vänsterfeminister förstör för kvinnor. Hur då? Genom uppmuntra till att "ligga runt", vilket leder till att man inte ses som "flickvänsmaterial" av de fina män du beskriver? Tack för hjälpen, hade jag sagt. Jag är inte intresserad av att ligga runt för egen del. Men jag vill inte vara någons material att använda. En man med en sån människosyn duger inte åt mig. 

Jag vet inte hur andra gör men jag ser inte människor som material för mig att använda, nej.
     Män har en betydligt lägre gräns för antal ligg än kvinnor, det går varken att "bota" med genusflum eller med att kallad det för girlpower.

Män och kvinnor får knappast lättare att förstå varandra när lögner om hur vi fungerar kallas för vetenskap som får tolkningsföreträde för att det förknippas med feminism.
  • ClumsySmurf
    Anonym (!!!) skrev 2022-10-15 10:05:23 följande: #254

Det bästa sättet att sålla bort rövhålen är att ha sex relativt tidigt. Att ?hålla på sig? riskerar ju bara att man får en idiot med Madonna/hora komplex på kroken. Det finns en vanföreställning om att en kvinna som har sex har förlorat något medan en man har ?vunnit? något. En man som har sex med en kvinna han är seriös med som sedan blir ghostad ser sig fortfarande som en vinnare då han åtminstone fick ligga medan en kvinna som fått samma behandling känner sig lurad och använd.

Gamla förlegade könsnormer lever vidare tack vare det. Är man inte asexuell och ?ställt upp? för hans skull finns ingen anledning att inte ta för sig som kvinna.

"Det finns en vanföreställning om att en kvinna som har sex har förlorat något medan en man har ?vunnit? något."

Det kan ju ligga något i det.

En svår vanföreställning är att tro att man kan hålla rövhål borta genom att ge rövhål vad de vill ha i en tråd om rövhål som stannar kvar så länge de får vad de vill ha.

"En man som har sex med en kvinna han är seriös med som sedan blir ghostad ser sig fortfarande som en vinnare då han åtminstone fick ligga medan en kvinna som fått samma behandling känner sig lurad och använd."

Kan tänka mej att kvinnor som ghostar tänker så.
  • CyniskOptimist

Tänkte flika in med lite input från ett helt annat perspektiv än vad som hittills diskuterats.

Det pratas mycket om hur killar låtsas vara seriöst intresserade för att få sex, ofta som mål att ha sex med så många som möjligt etc etc. Och det förekommer absolut frekvent. Men ska vi nu kolla på den stora massan av killar/män, så vill faktiskt de flesta ha något djupare än bara "bam bam, thank you ma'am".

Och till alla er kvinnor som verkar ha en bild av att merparten av killar bara vill ligga.. När en kille/man verkligen kärar ner sig så tenderar vi verkligen att idealisera kvinnan ifråga, och vi tenderar även att ta längre tid att komma över henne när en relation tagit slut än vice versa (och visst, många använder rebound-sex för att dämpa sorgen i dessa lägen). Det kanske kommer som en chock men vi är faktiskt mänskliga (ok inte jag då, jag är hjärtlös, men jag pratar om de flesta andra män :P) och de flesta av oss vill faktiskt inget hellre än att få en relation där vi blir uppskattade för den vi är. Många män upplever nog att de bara blir uppskattade efter hur de presterar.

Jag vill nog t.o.m gå så långt som att säga att män är mer romantiskt lagda än kvinnor, men vi täcker det ofta med en rationell fasad.

Sen det där med sex är nog en ingrediens som de flesta män vill ha genom hela relationen och inte bara i början. Medans kvinnor ofta är mer okej att ge avkall på den biten längre in i relationen, speciellt när barn och så kommer in i bilden. Män i relationer knyter ihop sex och kärlek, medans kvinnor verkar se sex mer som ett steg i relationen samt en metod för att reproducera, men ingen nödvändig ingrediens för att känna kärlek till sin partner. (jag säger -verkar-, för jag vet inte säkert, detta är bara vad jag spekulerat mig fram till av egna observationer, kvinnor får gärna rätta mig). Detta är faktiskt åtminstone lite vetenskapligt styrkt då man vet att män får en oxytocin-boost (även kallat kärlekshormonet) direkt efter sex, medans kvinnor mer konstant har högre nivåer av detta ämne.

Denna novell ämnar inte att förklara varför vissa män luras för att få ligga, utan den ämnar mer ge ett annat perspektiv som faktiskt stämmer in på MAJORITETEN av män (precis som att jag utgår från att majoriteten av kvinnor inte är "golddiggers" eller lurar män att bli ofrivilliga pappor, även om båda dessa också förekommer alltför frekvent).

Vi kanske helt enkelt ska enas om att "rövhål" finns inom båda könen?

• Anonym (!!!)
    ClumsySmurf skrev 2022-10-15 18:45:29 följande:
    "Det finns en vanföreställning om att en kvinna som har sex har förlorat något medan en man har ?vunnit? något."

Det kan ju ligga något i det.

En svår vanföreställning är att tro att man kan hålla rövhål borta genom att ge rövhål vad de vill ha i en tråd om rövhål som stannar kvar så länge de får vad de vill ha.

"En man som har sex med en kvinna han är seriös med som sedan blir ghostad ser sig fortfarande som en vinnare då han åtminstone fick ligga medan en kvinna som fått samma behandling känner sig lurad och använd."

Kan tänka mej att kvinnor som ghostar tänker så.
    Syftade mer på killar som ghostar direkt efter sex eller ser ner på kvinnor som inte ?håller på sig? som någon tog upp. Att slösa längre tid på en sån för att som kvinna föröka framstå som präktig är bara löjligt. Kvinnor vill också ha sex till skillnad från vad många tror.
  • Lilithsnyatjej
    Anonym (!!!) skrev 2022-10-15 10:05:23 följande:

Det är intressant. Det där får man liksom "lära" sig som kvinna genom sånt man läser och genom omgivningens reaktioner. När jag som ung och ovetandes råkade nämna för en kompis att jag haft sex med en kille var första frågan alltid "HAAAR han hört av sig ÄN???" och om svaret var nej blev reaktionen "åneeej gumman!!! Åh stackars dig!!! Det har ju gått nästan en hel timme nu sen han drog iväg för att jobba och han har fortfarande inte ringt och friat! Vilken knäck för självförtroendet! Men du får inte deppa ihop nu och tro att ingen kan bli kär i dig och att du är en sån som killar bara vill ligga med. Nej upp på hästen igen men vänta med sex nästa gång så du inte förstör allt igen som du gjorde den här gången för då blir du bara lurad och utnyttjad igen!" Och jag bara öh va? Jag hade lite sex för att jag ville? Har jag sagt att jag är kär eller vill bli ihop? Lurad? Jag ville ju? Utnyttjad? Det var mitt initiativ? Tänk om han hör av sig och jag inte vill ha kontakt? Deppa ihop? Jag är glad? Jag har ett helt liv som inte hänger på en random kille? 

Jag började läsa på nätet och lärde mig vilken fullständig katastrof det är att som kvinna ha sex med en kille som inte vill bli ihop med en. Oavsett vad man själv vill. Hur misslyckad och värdelös man borde känna sig. Hur livrädd man borde vara för att det ska hända igen. I forum varnar kvinnor för detta hemska och hjälpsamma män tipsar om hur man till varje pris ska försöka snärja en kille som man kanske inte ens vill ha. Sin egen sexualitet kan man kasta åt helvete för hela ens värde ligger i om män vill gifta sig med en. Även om man själv aldrig nånsin vill gifta sig eller ens bo ihop med nån. 
    Inte ger man fan i politiken - för att man är konventionell!
  • Lilithsnyatjej
    Anonym (!!!) skrev 2022-10-16 20:38:51 följande:
    Syftade mer på killar som ghostar direkt efter sex eller ser ner på kvinnor som inte ?håller på sig? som någon tog upp. Att slösa längre tid på en sån för att som kvinna föröka framstå som präktig är bara löjligt. Kvinnor vill också ha sex till skillnad från vad många tror.
    Det handlar väl om att man inte vill bli sedd som en slampa eller som nån som är dum, korkad, lättlurad, har dåligt självförtroende, låter sig utnyttjas, inte har nåt annat än sex att erbjuda och inte duger till nåt annat än sex. 

Kan du inte tänka själv? kommer nån skriva nu. Jo jag kämpade emot i många år och gick min egen väg. Men till slut blev jag påverkad omedvetet. Nu skulle jag aldrig ha ett ONS för det är bara förknippat med negativa känslor för mig. Jag skulle ha ångest redan innan och det skulle inte va värt det. 

Män som klagar på att de har svårt att få ligga samtidigt som de kallar kvinnor för slampor - hur går det ihop? Jag tror att kvinnor skulle ha mer sex om de inte hade så mycket att förlora på det. Ingen vill känna sig äcklig och förbrukad, då är vi många som hellre är utan. Om ni män gillar sex så mycket så får ni väk börja hylla kvinnor som också gör det? 
    Inte ger man fan i politiken - för att man är konventionell!
Svar på tråden Killarna som "avgör" om det blir relation/seriöst/förhållande?