Lilithsnyatjej skrev 2022-10-14 12:37:25 följande:
#247ClumsySmurf skrev 2022-10-14 01:48:46 följande:
Kvinnor och män har ungefär lika höga krav för relationer, kvinnor verkar ha några fler
Att kvinnor oftare vill ha relationer och verkar vilja att de ska vara ett par tidigare (om det klickar så långt), kanske med ångerrätt och/eller tills gräset blir grönare betyder ju inte i sej att det är killar som avgör om det blir relation eftersom båda väljer.
Män har högre sexdrift och har oftast lägre krav än kvinnor för att någon ska bli knullbar, det betyder inte att män inte har krav men bara män, även om det är mot svansen på normalfördelningskurvan som kan tänka sej att ligga med någon de hatar enbart för sexets skull, kvinnor blir på något sätt grindvakter.
Med tanke på hur mycket män kan göra sej till för att få ligga så finns det ju någon sexuell makt som går att utnyttja för gratis alkohol, gratis mat, (resurser) men om man räknar med att bli manipulerad för att "dela med sig" av makten så känns det kanske inte helt mäktigt.
Människor verkar rent allmänt kunna vara lite rövhål när det passar, vissa ganska stora rövhål.
Både kvinnor och män har sina manipulativa strategier, män kan ge signaler att de letar seriöst men situationen TS menar tyder på ett manipulativt och stort rövhål.
Kombinationen manipulativ och lägre krav innebär att vissa män försöker ge ett sken av att det kan bli något med någon de tycker är mycket under deras nivå vilket i sin tur kan innebära att kvinnors uppskattning av det egna attraktionsvärde kan bli felkalibrerat så de enbart dejtar män över deras nivå, med män som bara vill ligga.
Man kan ljuga och skylla på tillgång och efterfrågan men man blir inte mindre rövhål av att skylla sitt skitbeteende på andra.
Det är svårt att lista ut vem som är falsk men många ursäkter för småsaker när de inte ens behövs och mycket "vita" lögner är ett gult flagg som skvallrar om att det kanske inte är så mycket partnermaterial. Ju starkare drag av den mörka triaden ju värre blir det.
Lilithsnyatjej skrev 2022-10-10 22:19:57 följande:
#174 Anonym (Anpassad) skrev 2022-10-10 21:45:54 följande:
Jag tror att yngre människor har en mer avspänd syn på sex än oss äldre.
Betyder "avspänd syn på sex" att man vill ha tillfälliga förbindelser? Så kan det det säkert vara. Men de flesta män i den här tråden (och andra trådar) skriver att de aldrig skulle vilja ha en relation med en "slampa" som "ligger runt" eller som har sex "för snabbt" eller är "för lätt" för då är man inte flickvänsmaterial osv. Så det kanske inte är så konstigt. Jag hade ingen aning om sånt som yngre utan det var just på Familjeliv som jag lärde mig allt om "flickvänsmaterial" och "inte erbjuda sex" och allt sånt där.
För en relation blir icke "slampa" bra ska det liggas gillas inte icke "slampor" lika mycket eftersom det inte blir något ligga. När kvinnor slutshamar för att förstöra för rivalen kan det bli ett bakslag.
Vänsterfeminister som hävdar att det inte är någon skillnad på kvinnor och mäns sexualitet och att det det bara är att ligga runt kan förstöra en hel del för kvinnor medan män blir glada....
Men varför skulle man vilja ha en man som kallar kvinnor för slampor, manipulerar dem för att kunna utbyttja den sexuellt, delar upp kvinnor i "knullbar"/"icke knullbar" och utgår från att man som kvinna är antingen en slampa eller inte vill ha sex alls? De flesta av oss har råd med egen mat och alkohol om vi vill ha det. Om vi vill "ligga runt" eller inte bestämmer vi själva och det är knappast värt att anpassa sig för att duga nån av idioterna du beskriver ovan. En del av oss har lite högre krav på en partner och nöjer oss inte med vilken idiot som helst.
"
...delar upp kvinnor i "knullbar"/"icke knullbar"..."
om du får lust att knulla och går ut för att hitta någon att knulla med kommer du antagligen att stöta på både män som duger att knulla med och män som inte duger att knulla med, några av de knullbara männen kommer inte att duga som partner.
"...
och utgår från att man som kvinna är antingen en slampa eller inte vill ha sex alls?"
om du inte vill knulla runt blir det mindre knullande för de män som vill, nästan varje gång de vill ligga vill inte du.
"
Om vi vill "ligga runt" eller inte bestämmer vi själva och det är knappast värt att anpassa sig för att duga nån av idioterna du beskriver ovan."
Missnöje med relationen verkar vara den vanligaste orsaken till att kvinnor är otrogna, (att folk skyller otrohet på missnöje med relationen gör det svårt att veta hur missnöjda de egentligen är). Kvinnor som legat runt en del är de första som är otrogna och/eller hoppar vidare vid arbetslöshet/sjukdom osv, de verkar ha en betydligt lägre tröskel innan de blir missnöjda.
Vill man spela med säkrare kort blir kvinnor som legat runt en hel del bortvalda.
Lilithsnyatjej skrev 2022-10-14 13:25:14 följande:
#249CyniskOptimist skrev 2022-10-14 12:56:19 följande:
Har absolut inga invändningar mot det du skriver ovan. Sen är ju manipulation inget man initialt upptäcker, det är ju själva grejen med manipulation.
Men.... Delar inte ni kvinnor ofta in killar i partnermaterial/endast sexmaterial?
Du skriver att vänsterfeminister förstör för kvinnor. Hur då? Genom uppmuntra till att "ligga runt", vilket leder till att man inte ses som "flickvänsmaterial" av de fina män du beskriver? Tack för hjälpen, hade jag sagt. Jag är inte intresserad av att ligga runt för egen del. Men jag vill inte vara någons material att använda. En man med en sån människosyn duger inte åt mig.
Jag vet inte hur andra gör men jag ser inte människor som material för mig att använda, nej.
Män har en betydligt lägre gräns för antal ligg än kvinnor, det går varken att "bota" med genusflum eller med att kallad det för girlpower.
Män och kvinnor får knappast lättare att förstå varandra när lögner om hur vi fungerar kallas för vetenskap som får tolkningsföreträde för att det förknippas med feminism.