• Anonym (Noway­)
    Fri 30 Dec 2022 21:27
    187892 visningar
    1240 svar
    -10 +1
    1240
    187892

    Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

     


    Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

  • Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • Anonym (Ta ansvar­)
    Fri 30 Dec 2022 21:33
    #1
    -2 +14

    Självklart ska du ta ditt ansvar som förälder, du var ju med på att ligga och du vet att det kan bli barn. Så varför ens tänka tanken att du ska springa ifrån ditt ansvar? Och framför allt, varför straffa ett oskyldigt barn, ditt eget barn? Vilken förälder gör så?

    Din familj tänker sunt. Och varför tror du att du måste låtsas? Du kan ju mkt väl bli helt förälskad i ditt barn.

  • Anonym
    Fri 30 Dec 2022 21:35
    #2

    Man kan ju inte veta om ungen klarat sig fint om man inte haft kontakt

  • Anonym (Teddy­)
    Fri 30 Dec 2022 21:37
    #3
    -2 +8

    Och varför tror du att detta handlar om dina känslor? Du har varit med om att slarva dig till ett försvarslöst barn, dina egna kränkta känslor har inte med saken att göra. Väx upp.

  • Anonym (Jo)
    Fri 30 Dec 2022 21:38
    #4
    +4

    Ja vad ska man säga... De som växer upp utan en fadersgestalt råkar ut för alla möjliga hemskheter, allt från djupa depressioner och självmord till missbruk och kriminalitet, generellt pissiga betyg och sunkig karriär, nästan garanterat något fel i anknytningsmönster och relationer. Är det vad du önskar ditt barn...? Skärp dig och ta ansvar. Det kan bli tusen gånger bättre än du tror!

  • Anonym (Noway­) Trådstartaren
    Fri 30 Dec 2022 21:39
    #5
    -4 +2

    Jävligt tveksamt att jag kommer att få några känslor för det här barnet. Är ju inget kärleksbarn direkt. känns som livet  är slut nu vid 20 om jag ska tvingas vara farsa varannan vecka. Ridå liksom. 

  • Fri 30 Dec 2022 21:41
    #6
    -2 +2

    Det är självklart att du ska ta ditt ansvar! Man är två om att ligga och båda har lika mycket ansvar att skydda sig. Skyddade du dig? Tänkte du ens på kondom? 

  • Anonym (Jo)
    Fri 30 Dec 2022 21:42
    #7
    -3 +3
    Anonym (Noway) skrev 2022-12-30 21:39:46 följande:

    Jävligt tveksamt att jag kommer att få några känslor för det här barnet. Är ju inget kärleksbarn direkt. känns som livet  är slut nu vid 20 om jag ska tvingas vara farsa varannan vecka. Ridå liksom. 


    Det är inte barnets fel hur hen kommer till världen. Varför skyddade du dig inte? Våldtog hon dig...? Väx upp.
  • Anonym (Noway­) Trådstartaren
    Fri 30 Dec 2022 21:43
    #8
    +2

    Är det bara tjejer som svarar här eller faktiskt killar som faktiskt been there done that? 

  • Anonym
    Fri 30 Dec 2022 21:43
    #9
    +4
    Anonym (Noway) skrev 2022-12-30 21:39:46 följande:

    Jävligt tveksamt att jag kommer att få några känslor för det här barnet. Är ju inget kärleksbarn direkt. känns som livet  är slut nu vid 20 om jag ska tvingas vara farsa varannan vecka. Ridå liksom. 


    Det finns ju också andra alternativ än att ha varannan vecka eller inte ha kontakt alls
  • Anonym (Som man bäddar får man ligga)
    Fri 30 Dec 2022 21:45
    #10
    -2 +3

    Ja, det är jävligt synd om dig som haft oskyddat sex och tjejen nu blivit gravid. Du kanske inte visste hur ett barn blir till?


    Bästa sättet att se till att inte göra någon gravid är att hålla sig helt borta från sex. Det är är enda sättet som är 100% säkert från att få oönskade barn. 


    Nu har du ställt till det och du får bli en man och ta ditt ansvar. Barnet kommer att behöva dig oavsett om du inte är tillsammans med mamman. Har du någon aning om hur sviket barnet känner sig för att föräldern väljer bort det? Inte bara som barn, utan det är något som påverkar personen resten av livet. Depression och ångest, känsla av svek och massa annat är oerhört vanligt att barnen känner. 


    Ta dig i kragen, bete dig som en man, ta ditt an för livet du varit med och skapat. Hjälp och stötta mamman. Både under och efter graviditeten. Jag lovar att du aldrig kommer ångra dig! 

Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?