• Anonym (Noway­)
    Fri 30 Dec 2022 21:27
    186868 visningar
    1240 svar
    -10 +1
    1240
    186868

    Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

     


    Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

  • Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • Sat 31 Dec 2022 14:15
    #61
    -1 +1
    Anonym (Noway) skrev 2022-12-31 14:13:16 följande:

    Men hon åt ju minipiller. Hade vi haft kondom också hade ju den kunna gå sönder elr nåt. Hade det ändå varit mitt fel? 


    Helt ärligt ts. Vet du inte att kondom också skyddar mot könssjukdomar? 

    Ja, en kondom kan gå sönder. Men då har du iallefall tagit tidigt ansvar och skyddat dig. Nu gjorde du inte det och får stå för konsekvenserna. 

    Det är ingens fel. Men du skulle använda kondom i tillägg, av många orsaker. 
  • Anonym (Ta ansvar­)
    Sat 31 Dec 2022 14:18
    #62
    -1
    Anonym (Noway) skrev 2022-12-31 14:13:16 följande:

    Men hon åt ju minipiller. Hade vi haft kondom också hade ju den kunna gå sönder elr nåt. Hade det ändå varit mitt fel? 


    Det handlar inte om vem som gjort fel. Ibland blir det barn ändå. Men självklart ökar chansen att det inte blir barn med två skydd. Även om man gör allt rätt kan det bli barn om man har otur. Det betyder inte att man slipper konsekvenserna. 

    Det detta handlar om är att ta konsekvensen när det inte blir som man vill. Ta ansvaret för sitt sexliv. Varför tycker du att du ska slippa det och varför ska du beröva ditt barn en av sina föräldrar?
  • Anonym (M)
    Sat 31 Dec 2022 14:41
    #63
    -1
    Anonym (Noway) skrev 2022-12-31 14:13:16 följande:

    Men hon åt ju minipiller. Hade vi haft kondom också hade ju den kunna gå sönder elr nåt. Hade det ändå varit mitt fel? 


    Det är bådas fel, om man nu ska använda det ordet.
    Både hon och du accepterade riskerna.
  • Anonym (Noway­) Trådstartaren
    Sat 31 Dec 2022 16:08
    #64

    Det är väl knappast alla som tänker på att köra med dubbelt skydd varje gång man har sex? Jag tror bara inte jag har nån större potential att bli en bra pappa ens. kanske barnet får det bättre om jag inte är med till  med? 

  • Anonym (Lizzi­e)
    Sat 31 Dec 2022 16:31
    #65
    Anonym (Noway) skrev 2022-12-31 16:08:35 följande:

    Det är väl knappast alla som tänker på att köra med dubbelt skydd varje gång man har sex? Jag tror bara inte jag har nån större potential att bli en bra pappa ens. kanske barnet får det bättre om jag inte är med till  med? 


    Vad lägger du in i pappaskapet då? Barnet kommer troligen att må bättre om du finns och har någon form av kontakt. Många funderar över sitt ursprung i perioder i livet. Ärftlighet och se vissa drag är också lite häftigt. Och barn är roliga, på olika sätt i olika åldrar, men om du tycker i alla fall lite om människor kommer du säkert att kunna tycka om ett barn.

    Men du verkar se det ganska svartvitt, fullt föräldraansvar eller ingen kontakt alls? Synd, tycker jag.

    Lycka till, jag hoppas att du landar i situationen. Jag förstår att det är tufft men saker händer liksom. Ofta blir det bra ändå till slut.
  • Sat 31 Dec 2022 16:33
    #66
    -1
    Anonym (Noway) skrev 2022-12-31 16:08:35 följande:

    Det är väl knappast alla som tänker på att köra med dubbelt skydd varje gång man har sex? Jag tror bara inte jag har nån större potential att bli en bra pappa ens. kanske barnet får det bättre om jag inte är med till  med? 


    Nej, men de flesta normala personer använder kondom när man har sex med ett engångsligg. Både för att skydda mot graviditet (oavsett om kvinnan har preventivmedel) och för att skydda sig mot könssjukdomar. 

    Gör man inte det och kvinnan blir gravid så får stå för Det konsekvenserna. 

    Ts, hur gammal är du egentligen? Du låter som en omogen barnunge som absolut inte ska ha sex överhuvudtaget. 
  • Anonym (M)
    Sat 31 Dec 2022 16:33
    #67
    Anonym (Noway) skrev 2022-12-31 16:08:35 följande:

    Det är väl knappast alla som tänker på att köra med dubbelt skydd varje gång man har sex? Jag tror bara inte jag har nån större potential att bli en bra pappa ens. kanske barnet får det bättre om jag inte är med till  med? 


    Det finns väl mycket som man inte tänker på, som gör att man råkar ut för någonting man inte ville. Men bara att säga i efterhand att man inte tänkte på det, kan ju inte göra någonting ogjort eller att man slipper konsekvenserna.

    Kanske har jag fel men det låter som att du griper efter halmstrån, letar efter ursäkter att inte vara en pappa. Barnet får det bättre utan dig menar du nu. Men du kan ju göra någonting åt det. Du kan jobba på att bli en bra pappa, om det är barnets bästa som du är ute efter här. 


    Livet blir tyvärr inte alltid som man tänkte sig i alla avseenden. Då är det bästa man kan göra att tänka om, och göra det bästa av det nya. Du har en chans nu. Och gör ditt liv så bra som möjligt och jobba för att livet ska bli som du vill i andra saker. 

  • Anonym (A)
    Sat 31 Dec 2022 16:35
    #68
    +1
    Anonym (M) skrev 2022-12-31 16:33:25 följande:

    Det finns väl mycket som man inte tänker på, som gör att man råkar ut för någonting man inte ville. Men bara att säga i efterhand att man inte tänkte på det, kan ju inte göra någonting ogjort eller att man slipper konsekvenserna.

    Kanske har jag fel men det låter som att du griper efter halmstrån, letar efter ursäkter att inte vara en pappa. Barnet får det bättre utan dig menar du nu. Men du kan ju göra någonting åt det. Du kan jobba på att bli en bra pappa, om det är barnets bästa som du är ute efter här. 


    Livet blir tyvärr inte alltid som man tänkte sig i alla avseenden. Då är det bästa man kan göra att tänka om, och göra det bästa av det nya. Du har en chans nu. Och gör ditt liv så bra som möjligt och jobba för att livet ska bli som du vill i andra saker. 


    +1
  • Anonym (Lizzi­e)
    Sat 31 Dec 2022 16:51
    #69
    EpicF skrev 2022-12-31 16:33:03 följande:
    Nej, men de flesta normala personer använder kondom när man har sex med ett engångsligg. Både för att skydda mot graviditet (oavsett om kvinnan har preventivmedel) och för att skydda sig mot könssjukdomar. 

    Gör man inte det och kvinnan blir gravid så får stå för Det konsekvenserna. 

    Ts, hur gammal är du egentligen? Du låter som en omogen barnunge som absolut inte ska ha sex överhuvudtaget. 
    Jag tycker du är onödigt hård mot ts. Jag tycker inte han skyller ifrån sig heller. Han funderar ju, vänder och vrider situationen, griper efter halmstrån, javisst. Men han har inte vräkt ur sig massa skit om mamman tex. Att 20-åringars konsekvenstänk inte är fullt utvecklat vet vi, att de flesta har sex ändå vet vi också. Ibland blir det inte som vi tänkt oss, det får vi alla acceptera, även ts.
  • Sat 31 Dec 2022 17:02
    #70
    Anonym (Lizzie) skrev 2022-12-31 16:51:38 följande:
    Jag tycker du är onödigt hård mot ts. Jag tycker inte han skyller ifrån sig heller. Han funderar ju, vänder och vrider situationen, griper efter halmstrån, javisst. Men han har inte vräkt ur sig massa skit om mamman tex. Att 20-åringars konsekvenstänk inte är fullt utvecklat vet vi, att de flesta har sex ändå vet vi också. Ibland blir det inte som vi tänkt oss, det får vi alla acceptera, även ts.
    Inte hård alls. Men ts måste lära sig att ta konsekvenserna av sitt handlande. Och kan han inte det vid sex så ska han aboalut inte ha sex eller ligga runt. Och absolut inte med ons. 
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?