• Anonym (Noway)

    Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

     


    Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

  • Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • Anonym (kompis)
    molly50 skrev 2023-01-18 15:44:12 följande:
    Det var inte svar på min fråga. Jag ställer den igen. 
    Hur ska pappan kunna hindra mamman från att smutskasta honom genom att hålla sig undan?
    varför förstör ni TS tråd med er privata diskussion?
    kan ni inte ta den i en egen chatt eller en annan tråd?

    Det är rejält respektlöst att gå in och kapa en tråd på det sättet. TS ropar desperat på hjälp och ni går in och spammar hans tråd. Varför? Snälla lämna
  • Anonym (H)
    Anonym (Hej) skrev 2022-12-31 07:22:14 följande:

    Min makes ex slutade med piller utan säga något och blev gravid. Han betalde underhåll för barnet ochvträffade barnet några gånger när liten.anars inget, de har ingen som helst kontakt, barnet är nu runt 30. 
    Knappt så vi pratar om det hemma men känner våra barn behöver veta att det finns en till så det inte  kommer som en chock när maken dör. 
    Makens pappa har en liknande historia men där tror jag att barnet blev adopterat av moderns nya så där finns ju inte det arvsgrejen men han finns ju ändå.... dock ingen kontakt alls. 


    Jag skulle helt ärligt aldrig kunna vara tillsammans med någon som skiter i sitt barn. Hur människor är som föräldrar, säger mycket om dem
  • molly50
    Anonym (kompis) skrev 2023-01-18 15:52:10 följande:
    varför förstör ni TS tråd med er privata diskussion?
    kan ni inte ta den i en egen chatt eller en annan tråd?

    Det är rejält respektlöst att gå in och kapa en tråd på det sättet. TS ropar desperat på hjälp och ni går in och spammar hans tråd. Varför? Snälla lämna
    Jag tycker inte jag har gått OT utan jag har försökt hålla mig till ämnet.
    Den som drog upp detta ämnet var Anonym (fkl).
    Så ta upp det där med honom/henne.
    Men jag kan däremot lova att om jag inte får ett vettigt svar på min senaste fråga så kommer jag att avsluta den diskussionen med den personen. 
  • Anonym (H)

    Det är bara att gilla läget, även om det inte blev vad du tänkt dig. Du har flera månader på dig att vänja dig vid tanken och förhoppningsvis kommer du successivt att växa in i rollen som pappa. Jag tror att barnet kommer att berika ditt liv mer än vad du tror - ditt liv blir annorlunda men inte sämre för det. Följ med till mvc och prata om din oro, du kan inte vara den första med dessa känslor

  • EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-01-18 14:15:30 följande:
    Tog typ 3 sekunder, men du kanske dömer ut den? den är 3 år och 7 dagar gammal, dessa 1 år och 7 dagar är kanske avgörande för din bedömning.

    www.svd.se/a/0nJ2lA/fordubbling-av-vardnadstvister-pa-tio-ar
    Stor ökning av vårdnadstvister på tio år

    Antalet vårdnadstvister i domstol har ökat stort de senaste tio åren.


    Inte sällan drabbas barnen i de långdragna juridiska processerna när de hamnar mitt emellan föräldrars olika viljor ? ett perspektiv som alltför ofta hamnar i skymundan, anser en expert.


    Marc Skogelin/TT
    Publicerad 2020-01-11
    Vad bra.. Att du hittade det så snabbt då.
    För det är trots allt ditt jobb att fixa fram bevis när det är du som påstår en sak.

    Så fortsätter du att döma.
    Bara för att man dömer ut din 15år gamla statisk så betyder det inte att man dömer ut färsk statisk. Det hade du sett om du läste. Så det är bara en rätt så infantil kommentar "du kanske dömer ut den med", att komma med från din sida.

    Artikeln är från 2020 och stilistiken i artikeln är från 2018.
    Och så läser man artikeln i sig.. Var i artikeln stödjer det din sak om kvinnans roll och mannens roll i den stilistiken? Var i artikeln framgår det att kvinnorna har övertaget i dessa vårdnadstvister. Det är ju du som hävdar (påstår) att kvinnorna har övertaget när det kommer till detta med barn, och tvister.. Inget som framgår i den artikeln.. Den är så otroligt könsneutralt skriven så man blir förvånad för den saken skull i stället.

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Noway)
    molly50 skrev 2023-01-18 15:44:12 följande:
    Det var inte svar på min fråga. Jag ställer den igen. 
    Hur ska pappan kunna hindra mamman från att smutskasta honom genom att hålla sig undan?
    Ta gärna er diskussion vidare i nån egen tråd. Statistik om vårdnadstvister var inte vad jag frågat om här.
    LFF skrev 2023-01-18 13:24:51 följande:
    Mammor som skaffar barn på egen hand genom insemination har noll, nada och ingenting med TS situation att göra. Det påverkar inte heller TS möjligheter att vare sig få gemensam vårdnad (om han så önskar) eller umgänge med sitt barn. 
    ?inte heller nåt sånt som min fråga handlar om här. Diskutera nån annan stans!
  • Anonym (Noway)
    EnAnonumius skrev 2023-01-18 16:19:58 följande:
    Vad bra.. Att du hittade det så snabbt då.
    För det är trots allt ditt jobb att fixa fram bevis när det är du som påstår en sak.

    Så fortsätter du att döma.
    Bara för att man dömer ut din 15år gamla statisk så betyder det inte att man dömer ut färsk statisk. Det hade du sett om du läste. Så det är bara en rätt så infantil kommentar "du kanske dömer ut den med", att komma med från din sida.

    Artikeln är från 2020 och stilistiken i artikeln är från 2018.
    Och så läser man artikeln i sig.. Var i artikeln stödjer det din sak om kvinnans roll och mannens roll i den stilistiken? Var i artikeln framgår det att kvinnorna har övertaget i dessa vårdnadstvister. Det är ju du som hävdar (påstår) att kvinnorna har övertaget när det kommer till detta med barn, och tvister.. Inget som framgår i den artikeln.. Den är så otroligt könsneutralt skriven så man blir förvånad för den saken skull i stället.
    Men lägg ner inte det jag frågar om här.
  • Anonym (Kerstin)

    Min vän var oönskad från sin pappa och han ville ha Abort .Men mamman ville ha barnet då.Min vän träffar sin pappa ibland ,han har ny familj .

  • Anonym (fkl)
    EnAnonumius skrev 2023-01-18 16:19:58 följande:
    Vad bra.. Att du hittade det så snabbt då.
    För det är trots allt ditt jobb att fixa fram bevis när det är du som påstår en sak.

    Så fortsätter du att döma.
    Bara för att man dömer ut din 15år gamla statisk så betyder det inte att man dömer ut färsk statisk. Det hade du sett om du läste. Så det är bara en rätt så infantil kommentar "du kanske dömer ut den med", att komma med från din sida.

    Artikeln är från 2020 och stilistiken i artikeln är från 2018.
    Och så läser man artikeln i sig.. Var i artikeln stödjer det din sak om kvinnans roll och mannens roll i den stilistiken? Var i artikeln framgår det att kvinnorna har övertaget i dessa vårdnadstvister. Det är ju du som hävdar (påstår) att kvinnorna har övertaget när det kommer till detta med barn, och tvister.. Inget som framgår i den artikeln.. Den är så otroligt könsneutralt skriven så man blir förvånad för den saken skull i stället.
    Haha, det har gått på nyheterna och varit ut i tidningarna.
    Precis som att det är krig i Ukraina, jag behöver ingen källa för att förstå att det är krig där, det har jag själv sett i tv och läst, men det kallas allmänbildning att följa vad som händer runtomkring en. kommer även förstå det efter 10 år, även fast kriget slutade för länge sedan.
    Men visst läser man inte tidningar o ser nyheter kan det komma som en chock.

    Sedan att inte ett nyhets uppslag inte tar upp ex folkmord menas inte att inte andra nyheter tagit upp det eller att det inte existerar.
    Likt som vårdnadstvister hamna på nyheterna o tidningarna, där tar inte heller alla upp exakt allt i varje nyhet, man måste läsa flera för att nå en allmänbildning.

    Men denna diskussion vill TS vi lägger ner på tråden, av förståeliga skäl.
  • Anonym (Noway)
    Anonym (kompis) skrev 2023-01-18 15:27:05 följande:

    Hur svårt kan det vara att i alla fall försöka sätta sig in i situationen för denna 20-åring som får ett totalt livsomvälvande besked?

    Jag kan inte fatta att så många har så svårt att läsa trådstarten, förstå vilken situation TS är i och vilken typ av stöd han behöver just nu.


    Han har ropat gång efter gång efter män/pappor som genomgått det han gjort, han vill ha stöd känslomässigt och höra storys från män som genomgått det som ligger framför honom.


    är det så konstigt?
    Han är inte intresserad av varken moraliserande, tips om preventivmedel. Han är troligen inte heller mottaglig för problemlösning och smarta idéer i det chocktillstånd han befinner sig i.

    Han vill prata med likasinnade som varit i samma situation,
    inte en massa allvetande människor med lösningar på allt..


    Ska han dessutom behöva tryckas till och ha dåligt samvete för att han inte orkar lyssna och ta emot en massa som han inte bett om!?
    Självklart blir det frustrerande.


    TS: navigera förbi alla inlägg som lägger mer börda på dina axlar, fortsätt skrolla förbi och ignorera. Utan dåligt samvete.


    Helt jäkla spot on. Hur gick det sen för er ofrivilliga pappor var frågan. Men här blir mest snack om ta  ditt ansvar, statistik, och att inte gnälla. Att ta kontakt med tjejen här är för mig jävla jobbigt. Mår bara piss över hela grejen och får bara ångest jag tänker på det. Och mot det hjälper inte mycket att få tipset att jag skulle använt kondom. 
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?