• Anonym (Noway)

    Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

     


    Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

  • Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 21:47:25 följande:
    Jag ger sekund snabbt svar på på din fråga, det du hänvisar till är umgängesstöd, dvs genom soc.
    Du måste göra bättre ifrån dig.
    1)  Du hävdade att det fanns dom på det men du hade hänvisat till en utredning från justitiedepartement.
    SOU 2005:43 är ingen dom, det är en utredning.
    En utredning från justitiedepartementet är ingen dom.

    2) Inlägget du hade citerat (inlägg #875) och svarat mig hade inga frågor alls.
    Så vad får du det i från att jag frågade något?

    3) Precis, jag håller med dig, att du får göra bättre i från dig.

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (fkl)
    EnAnonumius skrev 2023-02-20 23:03:56 följande:
    1)  Du hävdade att det fanns dom på det men du hade hänvisat till en utredning från justitiedepartement.
    SOU 2005:43 är ingen dom, det är en utredning.
    En utredning från justitiedepartementet är ingen dom.

    2) Inlägget du hade citerat (inlägg #875) och svarat mig hade inga frågor alls.
    Så vad får du det i från att jag frågade något?

    3) Precis, jag håller med dig, att du får göra bättre i från dig.
    Man måste läsa den, den hänvisar till domar. sedan måste man läsa vad domarna säger, på sätt är SOU 2005 uppbyggd.
  • EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-20 23:10:28 följande:
    Man måste läsa den, den hänvisar till domar. sedan måste man läsa vad domarna säger, på sätt är SOU 2005 uppbyggd.
    EpicF bad dig hänvisa till dom.
    Du hänvisade till en utredning i stället..

    Sedan så ser jag att du fortsätter med ditt förtal om mig och vad som skedde mellan vår son och hans far.

    Varför är du så angelägen att sjunka så lågt och hålla på med direkt förtal? 

    Vad är syftet med att sitta och driva förtal om dina debattmotståndare?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-02-20 22:53:59 följande:
    Precis, jag hade kämpat med näbbar och klor för att överbevisa domaren om enskild vårdnad och noll umgänge. 

    Självklart kan jag förlora. Men med tanke på det han uppvisat i tråden samt att han inte har vårdnaden är det föga troligt. 

    Hade jag haft enskild vårdad från början hade jag inte gett ifrån mig den. Där hade jag som mamma bestämt. 

    Anonym (fkl) hade fått något vårdnad frivilligt av mig om jag var mamman till hans barn. 

    Mina barns pappor får gemensam vårdad från start och umgänge så ofta de vill. Nu har vi varannan vecka och en bra relation. Men sedan är de normala och smarta till skillnad från anonym (fkl)
    Du skrev inte om vad som är troligt, utan du skrev att han hade inte fått det. Så din rant om att kämpa med näbbar och klor har du ingenting för. Inte aktuellt för vad du skrev om att han inte hade fått det, om du hade varit mamman. Och nu skriver du ju själv att du som mamma hade bestämt.
  • Anonym (Noway)

    Men orka för fasen vilket jäkla käbblande här i mer än 10 sidor ja vi alla har fatta att FKL tycker jag ska glömma det här barnet helt å ba gå vidare. Ni förstör ba tråden för andra. Visst men stan är liten å vi lär stöta på varann rätt ofta liksom å ryktet lär gå snabbt vem som är farsan. Har inte tänkt kräva några 10 dagar pappaledigt av mamman heller så ni kan lägga ned den diskussionen också. Ska väl först veta om jag är pappan elr inte sen när barnet kommit.

  • LFF

    Till TS!

    Nu har det varit väldigt många sidor med urspårade inlägg men jag hittade denna länk gällande att fastställa faderskap eller föräldraskap från Myndigheten för familjerätt och föräldraskapsstöd:

    www.mfof.se/faderskap-och-foraldraskap/handbok---att-utreda-och-faststalla-faderskap-eller-foraldraskap.html

    Kapitel fem handlar just om att fastställa faderskap och där finns det även ett avsnitt som handlar om vad som händer om modern inte är samarbetsvillig. 

    Hoppas du ser detta inlägg mitt i allt bittra kaos skapat av anonym(fkl).

  • molly50
    Anonym (Noway) skrev 2023-02-21 10:51:13 följande:

    Men orka för fasen vilket jäkla käbblande här i mer än 10 sidor ja vi alla har fatta att FKL tycker jag ska glömma det här barnet helt å ba gå vidare. Ni förstör ba tråden för andra. Visst men stan är liten å vi lär stöta på varann rätt ofta liksom å ryktet lär gå snabbt vem som är farsan. Har inte tänkt kräva några 10 dagar pappaledigt av mamman heller så ni kan lägga ned den diskussionen också. Ska väl först veta om jag är pappan elr inte sen när barnet kommit.


    Helt rätt! Fortsätt på din väg och försök strunta i hans inlägg med katastroftänk.
    Det finns ingenting som säger att det kommer att sluta på samma sätt för dig som för honom. 
  • Anonym (Noway)

    Jaha då har ja kanske blivit farsa till en liten kille. Om det nu är ja som är pappan för de vet ja ju fortfarande inte. Fick höra av en kompis som trodde ja redan visste. Pojken föddes för mer än en vecka sen. Har provat ringa henne flera gånger och messa men får inget svar va fan gör ja nu då? 

  • Anonym (En annan)
    Anonym (Noway) skrev 2023-03-10 06:41:28 följande:

    Jaha då har ja kanske blivit farsa till en liten kille. Om det nu är ja som är pappan för de vet ja ju fortfarande inte. Fick höra av en kompis som trodde ja redan visste. Pojken föddes för mer än en vecka sen. Har provat ringa henne flera gånger och messa men får inget svar va fan gör ja nu då? 


    Usch, vilket j-a skitbeteende, rent ut sagt! Jag har skrivit i trådar här på FL till tjejer som betett sig som hon, och det är inga gulliga ord, kan jag avslöja. 


    Jag funderar på om du skulle kontakta en mansjour. Det finns också (fanns iaf) en förening för män som förvägras kontakt med sina barn. De kan ha goda råd. 


    Mina råd tog tyvärr slut när du gjorde det rätta - heja dig!! Mina kunskaper om hur man ska göra rent juridiskt när mamman beter sig så här är ickeexisterande. :-/ Jag vill ändå skriva, för jag känner sånt medlidande för dig - och har gjort enda sedan du startade tråden, även om det då yttrade sig som ganska barska råd. 


    Hoppas att du har stöd att familj och vänner! 

  • Anonym (J)

    Sjukt att hon inte ens hör av sig??

    Om du vill bara med under barnets uppväxt så försök få gemensam vårdnad, annars kan hon sticka vart hon vill. 


    Anonym (Noway) skrev 2023-03-10 06:41:28 följande:

    Jaha då har ja kanske blivit farsa till en liten kille. Om det nu är ja som är pappan för de vet ja ju fortfarande inte. Fick höra av en kompis som trodde ja redan visste. Pojken föddes för mer än en vecka sen. Har provat ringa henne flera gånger och messa men får inget svar va fan gör ja nu då? 


Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?