• Pea593

    Vi som startar IVF 2023

    Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

    Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

    Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

    Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

    🤗

  • Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Vito87

    Nu har jag varit på äggplock. Det gick jättebra. Mår lite illa bara och lite ont i magen. Men annars inga problem.
    De fick ut 9 ägg.  Fler än vad vi trodde så det känns positivt.  Om en vecka får vi svar på om hur många som befruktats och eventuellt gått att frysa.  
    Vi gör ju IVF med PGT. Så ifall några blastocyster går att frysa så tar det ca 8 veckor innan vi får svar på om några är "friska" och går att återföra.  
    Annars blir det för hoppningsvis ett nytt försök innan sommaren.

  • Pea593

    Åh va härligt Vito87 att ni fick ut så pass många ägg. Jag håller verkligen tummarna för att många blir befruktade! 

    Jag var också tillbaka till kliniken idag för att få reda på om några av mina 4 ägg blivit befruktade under helgen. Och 3 st hade blivit det!!GladTvå av riktigt bra kvalitet och ett lite mitt emellan. Så ett har jag fått tillbaka och ligger i min livmoder nu. Och på onsdag får jag vet om det går att frysa nåt av de andra två! Men han trodde på att iaf ett har goda chanser att bli fryst. 

    Så nu ska jag "ruva" i två veckor och hoppas på det bästa. Fick höra att det var 35% chans att ägget fäster.

  • Filidutter

    Vito87, wow 9 ägg - kul det gick bra!! Håller tummar för att de blir befruktade! 
    Jag var på UL idag, ska ta Ovitrelle ikväll och äggplock på onsdag och förmodligen återinförande på fredag. De räknade med 4 ägg så hoppas på det.. 
    Pea593, det är så spännande (och jobbigt) att ruva innan man vet! Hoppas hoppas det fäster! 

  • Grustradgarden

    Så roligt Vito87! Hoppas att du kan tänka på något annat under ruvartiden. Den går så himla långsamt. Jag började virka första gången jag ruvade. 


    Nu har jag haft kontakt med Sahlgrenska. Jag ska ta lite prover plus vul (ca 2000 kr) på hemorten och sedan hoppas vi att vårt enda lilla frysembryo ska klara upptining och bli ett småsyskon. 16800 kr kostar syskonförsök på Sahlgrenska som det är nu. 


    Funkar inte detta tänkte vi köpa 2- eller 3-pack hos Livio i Gbg. Lär väl hamna omkring 100 000 kr med mediciner och besök. Jag är överviktig, men hoppas att det ska gå bra ändå. 

  • Jibe92

    Hej!

    Håller också på med privat IVF, ska börja med bemfola sprutorna imorgon. Vi har ett gemensamt barn sen innan och har jobbat aktivt på ett syskon under två år utan några som helst plus på stickorna. Därför gjorde vi en fertilitetsutredning innan jul som visade att mannen hade lågt antal spermier så då beslutad vi oss för IVF.

    Skräckblandad förtjusning nu inför att komma igång :)

  • MeIMyself

    Hej,

    Hoppar in här.
    Jag har Endometrios och vi har försökt få barn nu i snart 2 år. 
    Vi började med första IVF förra veckan Gonal F , var på VUL igår men det hade inte växt som läkaren önskade så jag ska fortsätta med sprutorna med ökad dos några dagar till. 

    Hoppas alla vi får barn 2023 :) 
    åtminstone blir gravida {#emotions_dlg.flower}

  • Filidutter

    Nu har jag gjort äggplock, gick bra och gjorde inte alls lika Omar som tidigare gånger. 6 ägg, wihooo! Över förvänta! Och fanns ett par guldägg sa embryologen. Nu ska de befruktas så ringer de imorgon för att berätt hur det gått - förmodligen återföring på fredag (ev 2 ägg).

    Håll tummarna!!

  • Pea593

    Åh hurra! Va härligt Filidutter! Kul att du fick veta redan idag att några ägg såg ut att ha bra potential.🙂 

    Jag är på Ruvardag 2 och håller på att bli lite smått galen. Hehe. Har ju hört att dessa dagar är jobbiga men att det skulle vara så här jobbigt hade jag ingen aning om. 

    Jag har bestämt mig för att vara hemma från jobbet hela veckan, dels för att jag har fortsatt ont efter äggplocket men även för att jag har ett ganska stressigt jobb och vill verkligen minimera riskerna. 

    Min chef vet om min situation så det känns skönt och hon är väldigt stöttande. 

    Hur gör ni/ tänker ni göra? Jobba som vanligt eller ta några dagar ledigt? 

  • Filidutter

    Ja ruvar tiden är inte att leka med, man blir knäpp av alla tankar!! Heja dig!!
    Jag tänker jobba som vanligt, få tiden att gå. Har kontors jobb så känns ok.

  • Grustradgarden

    Så skönt att allt verkar funka bra för alla. 😊 Jag borde få men idag vilket innebär att den här månaden är körd för FET. Har alltid tänkt att jag inte vill ha barn sent på året (skäms) men nu spelar det INGEN roll. 🥰

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023