• Anonym (Orolig)

    Pojkvän sa att han ska hora runt i Thailand.

    Jag vill inte låta som en kontrollerande partner. Men jag är sååååååå nojjig att han ska åka till Thailand med sina polare

    Vi har precis blivit ett par och resan bokades medan vi dejtade och hade mycket kontakt.

    Jag kommer ihåg den konversationen så bra. Och har den fortfarande sparat.

    Han skrev - Har precis bokat en Thailand resa med mina vänner. Två veckor. Och vi åker 26 januari. 


    Jag skrev - Wow. Låter härligt. Verkligen.

    Han skrev - Ska hora mig där nere haha.

    Jag skrev - Okej?? (och en ledsen emoji gubbe)

    Han skrev - Men babe. Jag skojar ju bara med dig fattar du väl.

    Jag vill verkligen inte att han ska åka på denna resan. Jag har hört att det finns så mycket prostitution där nere. Dessutom i två veckor. Vad han ska göra där nere hela tiden är helt omöjligt för mig att veta då jag är kvar i Sverige. Hade jag haft pengarna så hade jag åkt med. Men jag har inte över 20 tusen på banken tyvärr

    Och med tanke på att han skrev som han gjorde har gjort saken bara allt mycket värre !!

    Kan någon snälla lugna mig?

  • Svar på tråden Pojkvän sa att han ska hora runt i Thailand.
  • Anonym (Zap)
    Anonym (Hanna) skrev 2023-01-12 12:32:47 följande:

    Han kommer ligga runt i Thailand. Du kan dock inte påverka det, enda du kan göra är att påverka din egen situation.


    Inte helt omöjligt. Jag skulle nog också se mig omkring, och det kan vara kul med omväxling. Kanske 1 vecka på ett hotell, sen nästa vecka på ett annat ställe.
  • Anonym (Äckligt)

    Om du fortfarande är tillsammans med killen TS efter han varit där se till att använda kondom! Du vill inte ha en massa skit misstänker jag. 

  • Anonym (Ensam kille)
    Core skrev 2023-01-12 11:49:20 följande:

    Du har missuppfattat hela konceptet med en romantisk relation. 


    Trygghet och sådana egenskaper du skriver om är något som växer fram under många många år ju mer man känner varandra. Det spelar ingen roll om du bara sitter hemma och spelar bingolotto, du erbjuder ingen större trygghet än en krogråtta

    Motivet till att ge sig in i ett romantiskt möte är i princip alltid attraktion, att man stannar efter första gången är att den andra personen ger dig en känsla av spänning, eller nån form av lycka i kroppen etc. 


    Det du talar om är ett praktiskt arrangemang, sånt är väl vanligare efter 60 eller så. Du sitter där bitter och drar slutsatser om att nästan alla är i toxiska relationer, baserat på dina fördomar om andra män. Så är inte fallet, de allra flesta har stabila fina relationer där trygghet, attraktion, spänning, etc allt finns inbakat i tvåsamheten. Sen hur mycket spänning eller hur mycket trygghet är ju individuellt i varje relation.

    Du drar också slutsatsen att det är bra kvinnor som väljer dåliga män. Så är det ofta inte heller, inte sällan är de toxiska relationerna TVÅ personer som dras till dysfunktionalitet på grund av genetik och bakgrund. Mannen är i regel starkare och mer aggressiv i det, och han blir förövare och hon offer. Men poängen är att de delar samma själsliga sår om man så vill, och det är inte tjejer vanliga män letar efter, så dessa behöver du inte bry dig i.


     


    O du har missat hela grejen om att romans kan byggas upp under tid. Det måste inte vara en plötslig stark naiv förälskelse ifrån start. Du ser ju vad som sker med sådana relationer som du trots det ändå försvarar så starkt. 


    Det hela blir så omoget o naivt under dina förutsättningar du försvarar. Bättre att bygga upp en relation och finna romansen där igenom.


    Fast jag vill inte skriva vilket som är bättre egentligen. Men menar hellre att det inte måste vara antingen eller som du försöker påskina. 

  • Anonym (Ensam kille)
    Anonym (jaha) skrev 2023-01-12 12:31:31 följande:
    Som du själv skriver så är det självförvållat... det är bara att inse... ingen kommer någonsin komma och erbjuda sig sig för dig, det funkar inte så för män. Det hänger till 100% på dig själv, och de valen du har är att antingen blir du bra på att ragga på tjejer eller så blir du utan, punkt slut.

    Och ja det är orättvist som fan men är bara så det är och att bittra ihop över det kommer inte lösa något. Jag menar... ingen tjej vet ju om att du sitter hemma och känner dig ensam och övergiven, eller hur? De enda hon ser är ju killarna som försöker ta kontakt med henne och hon väljer den hon gillar bäst.

    Det är lite som reklam, om ingen vet vad du erbjuder så kommer ingen köpa det du har. Och om du vill att man ska köpa det du har i stenhård konkurrens måste du såklart bli bra på att marknadsföra dig.

    Ja. Jag är jättebra på att flörta upp o ragga tjejer ute i det offentliga o på fester. Aldrig något problem att få mig sex om det nu var det jag var ute efter..


    Jag är ute efter en riktig relation. Inte massa trams med alkohol i bilden för att ens våga närma sig varandra osv. 


    Jag vill ha en fungerande relation och inte flyktigt, naivt och ytligt.

  • Anonym (…)

    Minns tråden här på FL av tjejen där killen började knulla horor tom när hon var med på resan..

    Eller gubbarna som fick varsin avsugning medan fruarna var på skönhetsbehandling..

  • Anonym (Kesha)

    Ett tips för att se en persons attityd till vissa frågor är att ta upp exempel och höra hur han resonerar kring det. Säg att du läste om en man som var med en prostituerad utomlands, som inte tyckte att det var otrohet eftersom han betalade. Se hur din kille resonerar. Avslöja inte i förväg hur du ser på det eftersom han antagligen vill göra dig nöjd och säga det som följer din åsikt.

  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ensam kille) skrev 2023-01-12 13:10:57 följande:

    Ja. Jag är jättebra på att flörta upp o ragga tjejer ute i det offentliga o på fester. Aldrig något problem att få mig sex om det nu var det jag var ute efter..


    Jag är ute efter en riktig relation. Inte massa trams med alkohol i bilden för att ens våga närma sig varandra osv. 


    Jag vill ha en fungerande relation och inte flyktigt, naivt och ytligt.


    Jaha, men då har du samma problem som typ halva Sverige.... hur får man tag i en vettig partner och hur får man relationen att hålla Flört

    Men det hänger nog snarare ihop med att hela dagens samhälle som helhet blivit alltmer ytligt och narcissistisk och var och varannan person tror att världen kretsar kring deras behov och drömmar, dvs en relation är ett sätt att förse sig själv med det man anser sig behöva, vad man ger är ointressant.

    Mina känslor är viktigare än andras, mina behov är viktigare än andras, jag är centrum i universum, andra människor och relationer är till för att förse mig med det jag behöver och en konsumtionsvara som man skaffar och suger ut vad man kan ur för att sen byta ut mot en ny... typ 
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Ensam kille) skrev 2023-01-12 13:10:57 följande:

    Ja. Jag är jättebra på att flörta upp o ragga tjejer ute i det offentliga o på fester. Aldrig något problem att få mig sex om det nu var det jag var ute efter..


    Jag är ute efter en riktig relation. Inte massa trams med alkohol i bilden för att ens våga närma sig varandra osv. 


    Jag vill ha en fungerande relation och inte flyktigt, naivt och ytligt.


    Men va fan... Spelar det roll hur man träffar en tjej? Poängen är väl om hon är bra?

    Är det viktigt att ni träffas på Tinder som du skrev om tidigare för att det ska vara seriöst?
  • Core
    Anonym (Ensam kille) skrev 2023-01-12 13:07:07 följande:

    O du har missat hela grejen om att romans kan byggas upp under tid. Det måste inte vara en plötslig stark naiv förälskelse ifrån start. Du ser ju vad som sker med sådana relationer som du trots det ändå försvarar så starkt. 


    Det hela blir så omoget o naivt under dina förutsättningar du försvarar. Bättre att bygga upp en relation och finna romansen där igenom.


    Fast jag vill inte skriva vilket som är bättre egentligen. Men menar hellre att det inte måste vara antingen eller som du försöker påskina. 


    Bygga upp från vad? Tror du en man skulle fortsätta träffa en kvinna man varken känner attraktion eller får någon känsla för över huvud taget?

    Du tycker bara att kvinnor som känner likgiltighet för dig ska fortsätta träffas, för sen kommer romansen? Är det verkligen jag som är naiv nu?
  • Anonym
    Anonym (jaha) skrev 2023-01-12 11:51:16 följande:
    Hoppsan, gillade du inte att dina spekulationer ifrågasattes?

    Nej, jag menar att det är extremt korkat att be TS sluta "fjanta" sig när du inte har en jävla aning om vad snubben tänker och kommer göra.

    Nämen titta nu svår jag ju igen... ojsan Drömmer
    Jag bryr mig inte om ifall du ifrågasätter mig. Jag säger min åsikt, du behöver inte hålla med.

    Så du kan behålla ditt löjliga "hoppsan" och försöka trycka till någon annan istället.

    "Svår du? Ok. Kul. Ojsan. Flört
Svar på tråden Pojkvän sa att han ska hora runt i Thailand.