• Anonym (Sara)

    Är det för mycket begärt?

    ...att han inte ska glo på andra tjejer när vi är ute tillsammans? Vi har haft en lång och jobbig period då jag varit nära att länna honom pga detta. Vi skulle försöka igen och jag har nu vågat åka ut med honom bland tolk igen. Vad händer då? Han tittar på unga tjejer så fort han får chansen. Öhonen rör sig tvångsmässigt dit hela tiden. Samtidigt blånekar han. Det är sårande och ovärdigt. 

  • Svar på tråden Är det för mycket begärt?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (B) skrev 2023-01-27 10:07:28 följande:

    Andra slutar inte att vara attraktiva bara för att man är i en relation. Sen beror det på hur han tittar, att bara titta en snabbis är normalt men att stirra och följa med blicken är olämpligt.


    Ja, det är oförskämt av honom. Att kvinnor öppet kan kommentera hur snygga andra män är, det är ju inte samma sak.
  • Anonym (B)
    Anonym (Pelle) skrev 2023-01-27 10:13:20 följande:
    Ja, det är oförskämt av honom. Att kvinnor öppet kan kommentera hur snygga andra män är, det är ju inte samma sak.
    Ehm va? Det är inget jag har sagt heller så varför svarar du det till mig?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (B) skrev 2023-01-27 10:25:00 följande:
    Ehm va? Det är inget jag har sagt heller så varför svarar du det till mig?
    Andra kvinnor anser att det är en helt annan sak när dom kollar in andra män, och t o m säger hur snygga männen är.
    Det är en iakttagelse, en jämförelse där man kan se hur många kvinnor har dubbelmoral.
  • Anonym (lika bra)

    Antingen har du rätt i din iakttagelse och uppfattning.
    Han glor opassande, spanar in och är respektlös.
    Eller också har han rätt, du är skadad av tidigare erfarenhet, känslig och överreagerar. 

    Utan att höra hans version så är det omöjligt att avgöra.
    Du ser det naturligtvis subjektivt utifrån din upplevelse.

    Om du har rätt i din upplevelse så är det inget han kan styra och då kommer han inte kunna ändra på sitt beteende heller, oavsett hur sur du blir och tjatar.
    Om det är så att du är överdrivet känslig och ser saker som inte finns så blir det svårt för dig att ändra på och bli trygg.

    Oavsett vilket så ska ni nog inte vara ihop, ganska enkelt egentligen
    Det är nog lika bra att ni slipper varandra.

  • Anonym (Pelle)
    Anonym (lika bra) skrev 2023-01-27 10:31:22 följande:

    Antingen har du rätt i din iakttagelse och uppfattning.
    Han glor opassande, spanar in och är respektlös.


    Ja, det är mest sannolikt eftersom han är man.
  • Anonym (lika bra)

    För övrigt är det ett märkligt argument att det är ok att titta, spana in om man kan sköta det diskret.. Antingen är det väl ok att titta på andra eller också inte.

    Överfört till otrohet, är det också ok om man kan sköta det diskret?


    Personligen har jag inga problem med att min partner tittar och tittar också själv om det är något som drar blicken. Det kan finnas olika saker som drar blicken till en kille (eller tjej), inte nödvändigtvis att man spanar in och dreglar. Kan vara något bekant, någon detalj i klädseln, etc. 
    Eller att man tycker hen är snygg, och? so what..


    Gränsen går vid att aktivt söka ögonkontakt, flirta och agera

  • Anonym (Pelle)
    Anonym (lika bra) skrev 2023-01-27 10:35:30 följande:

     


    Gränsen går vid att aktivt söka ögonkontakt, flirta och agera


    Verkligen, så gör inte en riktig man. Att kvinnor kan flirta med andra, det är ingen stor grej. Det är så typiskt män att läsa in saker som inte finns där. Bara för att en kvinna är flirtig och social, så betyder det inget. Kvinnor har inte bara sex i huvudet som män har.
  • Zachariasmanta
    Anonym (lika bra) skrev 2023-01-27 10:35:30 följande:

    För övrigt är det ett märkligt argument att det är ok att titta, spana in om man kan sköta det diskret.. Antingen är det väl ok att titta på andra eller också inte.

    Överfört till otrohet, är det också ok om man kan sköta det diskret?


    Personligen har jag inga problem med att min partner tittar och tittar också själv om det är något som drar blicken. Det kan finnas olika saker som drar blicken till en kille (eller tjej), inte nödvändigtvis att man spanar in och dreglar. Kan vara något bekant, någon detalj i klädseln, etc. 
    Eller att man tycker hen är snygg, och? so what..


    Gränsen går vid att aktivt söka ögonkontakt, flirta och agera


    Du är hoppet för mänskligheten! Dock måste du ju hålla med om att det finns en gräns, dvs ifall du nu är okej med att din partner tittar, tänk om din partner håller blicken, den andra håller blicken tillbaka, båda lér mot varandra, det är obvious flört. Hade du funnit det okej? Eller att din partner råglor i 1 minut i sträck, utan att bryta fokuset, och du märker att det din partner egentligen suktar efter är inte bara att titta på någonting fint utan också söker sig till bekräftelse från den den tittar på, i form av någon ömsesidig sexuell spänning. 
  • Zachariasmanta
    Zachariasmanta skrev 2023-01-27 11:46:22 följande:
    Du är hoppet för mänskligheten! Dock måste du ju hålla med om att det finns en gräns, dvs ifall du nu är okej med att din partner tittar, tänk om din partner håller blicken, den andra håller blicken tillbaka, båda lér mot varandra, det är obvious flört. Hade du funnit det okej? Eller att din partner råglor i 1 minut i sträck, utan att bryta fokuset, och du märker att det din partner egentligen suktar efter är inte bara att titta på någonting fint utan också söker sig till bekräftelse från den den tittar på, i form av någon ömsesidig sexuell spänning. 
    Ojdå, läste ditt inlägg lite slarvigt. Ja okej, du har redan besvarat mitt inlägg :P Gillar din gränsdragning.
  • Anonym (kluven)

    Jag är kluven till detta. 

    Mitt ex förnekade alltid att han tittade, men jag märkte ju det och det kändes jättejobbigt. Han var rätt flirtig och jag kände mig bortglömd bredvid honom ibland. 

    Min nuvarande man säger: Självklart tittar jag på vackra kvinnor, det betyder inte att jag vill ha dem. Jag älskar dig och inte någon okänd person. Min nuvarande man är supercharmig mot personal osv, men på ett helt annat sätt än mitt ex och han flirtar inte med okända kvinnor. 

    Så beroende på hur TS man är utifrån de erfarenheter jag har har jag helt olika åsikter om situationen. 

  • Anonym (Pelle)
    Anonym (kluven) skrev 2023-01-27 11:59:49 följande:

    Jag är kluven till detta. 

    Mitt ex förnekade alltid att han tittade, men jag märkte ju det och det kändes jättejobbigt. Han var rätt flirtig och jag kände mig bortglömd bredvid honom ibland. 

    Min nuvarande man säger: Självklart tittar jag på vackra kvinnor, det betyder inte att jag vill ha dem. Jag älskar dig och inte någon okänd person. Min nuvarande man är supercharmig mot personal osv, men på ett helt annat sätt än mitt ex och han flirtar inte med okända kvinnor. 

    Så beroende på hur TS man är utifrån de erfarenheter jag har har jag helt olika åsikter om situationen. 


    Du har rätt i att det känns jobbigt för dig som kvinna att han var flirtig med andra. Ja, brukar vara helt olika åsikter, beroende på om det är en man eller kvinna som är med om det här.
Svar på tråden Är det för mycket begärt?