• Anonym (Honey­)
    Fri 27 Jan 2023 16:38
    22661 visningar
    175 svar
    -4 +2
    175
    22661

    Dumpade bittra män

    Upplever det i synnerhet här men även irl. Att många män blir väldigt bittra när de blir dumpade i dejtande eller i relationer. Jämfört med kvinnor även om det finns individer. 


    Verkar också finnas många män som misslyckas i relationer gång på gång men inte förstår att det är pga dem själva. Alltid kvinnans fel? det ser man inte minst i alla inceltrådar där män utan att vara en ren incel fått en starkt kvinnoförakt. Eller bitterheten över dejtingsiforna att kvinnor bara lyckas eller för all del att kvinnor borde anpassa sig och sänka kraven. Varför är det så?

  • Svar på tråden Dumpade bittra män
  • Anonym (K)
    Fri 27 Jan 2023 17:56
    #1
    -1 +2

    Ja, det är väl jobbigt för dem och det här blir sättet att hantera det. De kom till slutsatsen att om kvinnan inte hade haft kraven så hade de inte haft det jobbiga problemet.

  • Anonym (Honey­) Trådstartaren
    Fri 27 Jan 2023 18:00
    #2
    Anonym (K) skrev 2023-01-27 17:56:47 följande:

    Ja, det är väl jobbigt för dem och det här blir sättet att hantera det. De kom till slutsatsen att om kvinnan inte hade haft kraven så hade de inte haft det jobbiga problemet.


    Är det så enkelt?
    En gemensam nämnare jag kan se hos dessa personer är att de själva i relationer inte verka ge något alls ?jag och mina behov? alt ?jag ger upp precis allt?. Jag kan också se att det inte finns någon insikt till förändring.
  • Kockob­ello
    Fri 27 Jan 2023 18:02
    #3
    +3
    Anonym (Honey) skrev 2023-01-27 16:38:28 följande:
    Dumpade bittra män

    Upplever det i synnerhet här men även irl. Att många män blir väldigt bittra när de blir dumpade i dejtande eller i relationer. Jämfört med kvinnor även om det finns individer. 


    Verkar också finnas många män som misslyckas i relationer gång på gång men inte förstår att det är pga dem själva. Alltid kvinnans fel? det ser man inte minst i alla inceltrådar där män utan att vara en ren incel fått en starkt kvinnoförakt. Eller bitterheten över dejtingsiforna att kvinnor bara lyckas eller för all del att kvinnor borde anpassa sig och sänka kraven. Varför är det så?


    Finns nog lika många gamla bittra kvinnor.
  • Kockob­ello
    Fri 27 Jan 2023 18:03
    #4

    Känner ingen sådan man, utan de är gifta de flesta och  verkar nöjda. 

  • Anonym (Mx)
    Fri 27 Jan 2023 18:07
    #5

    Tror det blir fler bittra ju mer år man traskat på livets väg. Både kvinnor och män.

    Dock tror jag männen upplevs som mer bittra eftersom det oftast är kvinnan som väljer att dumpa och gå vidare.

  • Anonym (Honey­) Trådstartaren
    Fri 27 Jan 2023 18:10
    #6
    +1
    Kockobello skrev 2023-01-27 18:03:36 följande:

    Känner ingen sådan man, utan de är gifta de flesta och  verkar nöjda. 


    Är de gifta och verkar nöjda så är de ju inte dumpade vilket tråden handlar om
  • Anonym (K)
    Fri 27 Jan 2023 18:12
    #7
    Anonym (Honey) skrev 2023-01-27 18:00:59 följande:
    Är det så enkelt?
    En gemensam nämnare jag kan se hos dessa personer är att de själva i relationer inte verka ge något alls ?jag och mina behov? alt ?jag ger upp precis allt?. Jag kan också se att det inte finns någon insikt till förändring.
    Jag förstår inte ditt svar?
  • Anonym (Honey­) Trådstartaren
    Fri 27 Jan 2023 18:13
    #8
    Anonym (Mx) skrev 2023-01-27 18:07:59 följande:

    Tror det blir fler bittra ju mer år man traskat på livets väg. Både kvinnor och män.

    Dock tror jag männen upplevs som mer bittra eftersom det oftast är kvinnan som väljer att dumpa och gå vidare.


    Fast finns den någon statistik på det. Män är överepresenterade på otrohetssajter exempelvis. Väldigt många kvinnor bedras (även män), kvinnor utsätts i större grad för fysisk grov misshandel. Ändå ser jag aldrig trådar här av kvinnor som skriver att ?män är såhär ovh såhär?, ?män borde sänka sina krav?. Utan mestadels olyckliga kvinnor.
  • Anonym (Honey­) Trådstartaren
    Fri 27 Jan 2023 18:14
    #9
    Anonym (K) skrev 2023-01-27 18:12:40 följande:
    Jag förstår inte ditt svar?
    Att är mannen gift och lycklig så är han ju inte dumpad. Tråden handlar om dumpade män
  • Anonym (Bitte­rhet är lite sexigt­)
    Fri 27 Jan 2023 18:16
    #10

    Själv tycker jag att manlig bitterhet kan vara väldigt sexigt. Då får jag en lust att visa honom att livet är inte alls sådär kasst, han förtjänar att vara lycklig och att jag kan göra honom lycklig. Men det måste presenteras på rätt sätt.

    Föll enormt hårt för det där med han jag träffade senast. Innan jag fattade att han ljög.    

Svar på tråden Dumpade bittra män