• Anonym (M34)

    Min fru har slutat att raka sig helt

    Min fru har slutat att raka sig helt, hon är i 30 års åldern. Vi har varit tillsammans i 5år.

    Hon har vildvuxna buskar under armarna, relativt håriga ben och hår mellan benen. 


    Håret mellan benen gör väl iofs inget, men hår i armhålan och på benen är väl något mer kanske udda enligt mig. Benen kanske  man inte rakar frekvent på vintern, men hon låter det även vara orakat på sommaren på stranden tex.

    Om jag frågar henne varför så säger hon att hon har börjat att trivas bäst så. Vilket jag accepterar naturligtvis. Även om jag tycker det är mer udda, men jag dömer inte.

    Är det fler som varit med om något liknade? Finns det fler kvinnor som har och trivs med buskar under armarna och håriga ben?

  • Svar på tråden Min fru har slutat att raka sig helt
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (M34) skrev 2023-03-13 14:54:24 följande:
    Min fru har slutat att raka sig helt

    Min fru har slutat att raka sig helt, hon är i 30 års åldern. Vi har varit tillsammans i 5år.

    Hon har vildvuxna buskar under armarna, relativt håriga ben och hår mellan benen. 


    Håret mellan benen gör väl iofs inget, men hår i armhålan och på benen är väl något mer kanske udda enligt mig. Benen kanske  man inte rakar frekvent på vintern, men hon låter det även vara orakat på sommaren på stranden tex.

    Om jag frågar henne varför så säger hon att hon har börjat att trivas bäst så. Vilket jag accepterar naturligtvis. Även om jag tycker det är mer udda, men jag dömer inte.

    Är det fler som varit med om något liknade? Finns det fler kvinnor som har och trivs med buskar under armarna och håriga ben?


    Tycker det är helt rätt av din kvinna!


    Visst det uppfattas som ovanligt. Och man kanske reagerar på det först. Men det är i grunden fullt Naturligt! 


    Däremot så kan de ju åtminstone raka eller vaxa av mustaschen. I övrigt nej. Även ställen de ofta har kläder på så vad spelar det för någon roll egentligen då kläderna åker med av när man ändå är kåt. 

  • Anonym (Nils)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-03-15 12:09:03 följande:

    Tycker det är helt rätt av din kvinna!


    Visst det uppfattas som ovanligt. Och man kanske reagerar på det först. Men det är i grunden fullt Naturligt! 


    Däremot så kan de ju åtminstone raka eller vaxa av mustaschen. I övrigt nej. Även ställen de ofta har kläder på så vad spelar det för någon roll egentligen då kläderna åker med av när man ändå är kåt. 


    Vänta lite nu, varför ska man i en relation bry sig om vad den andra önskar och tycker överhuvudtaget?

    Nya tider nya friheter för alla!

    I fråga om hår är det väl långt viktigare att vara 'naturella'?

    Ojdå - attraktionen försvann visst. Ingen fara - nya människor finns på nätet, så mycket du bara vill 
  • Anonym (Japp)
    Anonym (min) skrev 2023-03-15 12:00:50 följande:
    Jag skulle ha mycket svårt att fortsätta träffa någon som anser och uttrycker att jag är äcklig för att min kropp är naturlig. Jag fattar att det är svårt att gå emot normen, men det som du beskriver låter snarare som att du låter män vara oförskämda mot dig för att du ska slippa vara ensam. 

    Om du vänder på det - hur kul är det att vara med någon som anser att du är äcklig i ditt naturliga tillstånd? Vill du verkligen vara med en sån person? Och dessutom på bekostnad av din tid, ditt eget välmående i din egen kropp.  

    Är män verkligen värda detta? 
    Nej jag fortsätter givetvis inte att träffa någon som säger så. Men hur mkt skinn man än må ha på näsan så gör det ont och händer det mer än en gång så gror tvivlet och skadar, både mig och min tilltro för "män".

    sen är det inte helt enkelt att säga ifrån där och då, man är i en sårbar situation och de rappa orden kommer oftast inte förrän efteråt.
  • Anonym (Nils)
    Anonym (Japp) skrev 2023-03-15 12:18:12 följande:
    Nej jag fortsätter givetvis inte att träffa någon som säger så. Men hur mkt skinn man än må ha på näsan så gör det ont och händer det mer än en gång så gror tvivlet och skadar, både mig och min tilltro för "män".

    sen är det inte helt enkelt att säga ifrån där och då, man är i en sårbar situation och de rappa orden kommer oftast inte förrän efteråt.
    Var tydlig i profilen/annonsen att du är hårig, så träffar du kanske mera rätt från början 
  • Anonym (Japp)
    Anonym (Nils) skrev 2023-03-15 12:21:25 följande:
    Var tydlig i profilen/annonsen att du är hårig, så träffar du kanske mera rätt från början 
    Tror inte det

    kan inte männen som har en krav istället vara tydliga med sina krav?
  • Anonym (Naturell)
    Anonym (Japp) skrev 2023-03-15 12:26:08 följande:
    Tror inte det

    kan inte männen som har en krav istället vara tydliga med sina krav?
    Ska jag göra om jag blir singel, ska skriva att hårigt är mumma och vi får mer tid ihop istället för att hon rakar sig i duschen 😂
  • Anonym (Nils)
    Anonym (Japp) skrev 2023-03-15 12:26:08 följande:
    Tror inte det

    kan inte männen som har en krav istället vara tydliga med sina krav?
    Kanske det, samtidigt tror jag att de flesta inte vill köpa grisen i säcken.

    Om en man du ska till att dejta var helt impotent, hur tidigt skulle du vilja veta det?
  • Anonym (Japp)
    Anonym (Nils) skrev 2023-03-15 12:31:09 följande:
    Kanske det, samtidigt tror jag att de flesta inte vill köpa grisen i säcken.

    Om en man du ska till att dejta var helt impotent, hur tidigt skulle du vilja veta det?

    Jag märker det väl när vi försöker ligga eller så antar jag att han tar upp det en bit in.

    att ha hår på snippan är naturligt, så varför ska jag behöva ha en "varningsskylt" om något som är normalt? Fattar du inte hur fel det är? Tänker mig att det är bättre mannen frågar isåfall om det nu är en dealbreaker.

    skulle jag ha information om min kup-storlek med? Vi dejtar väl för att finna kärlek och det kommer i alla olika former. 
    jag bryr mig inte ett skit om han har hår på könet, ansiktet, bröstet eller ryggen och om han väljer att behålla, trimma eller inte. Antingen finns attraktionen där eller inte. Jag skulle aldrig se honom som äcklig för något som är naturligt.


    Det är liksom inte en skog vi pratar om och jag ser precis likadan ut som 75% av vuxna kvinnor på badhuset.

  • Anonym (Nils)
    Anonym (Japp) skrev 2023-03-15 12:42:33 följande:

    Jag märker det väl när vi försöker ligga eller så antar jag att han tar upp det en bit in.

    att ha hår på snippan är naturligt, så varför ska jag behöva ha en "varningsskylt" om något som är normalt? Fattar du inte hur fel det är? Tänker mig att det är bättre mannen frågar isåfall om det nu är en dealbreaker.

    skulle jag ha information om min kup-storlek med? Vi dejtar väl för att finna kärlek och det kommer i alla olika former. 
    jag bryr mig inte ett skit om han har hår på könet, ansiktet, bröstet eller ryggen och om han väljer att behålla, trimma eller inte. Antingen finns attraktionen där eller inte. Jag skulle aldrig se honom som äcklig för något som är naturligt.


    Det är liksom inte en skog vi pratar om och jag ser precis likadan ut som 75% av vuxna kvinnor på badhuset.


    Gott - då har ju din uppfattning/inställning klar för dig 
  • Anonym (..)
    Anonym (Som magneter) skrev 2023-03-15 10:48:41 följande:
    Jag tycker ryamattor är otroligt sexigt.
    Anonym (..) skrev 2023-03-14 13:59:36 följande:
    Det intressanta är att vi inte är OLIKA på den här punkten. Både kvinnor och män är behårade. Vi är däremot OLIKA vad gäller kroppslängd, kroppsform, styrka, könsorgan etc etc. 

    Även om kvinnor inte rakar sig har de generellt mindre hår än män, men definitivt hår. Så nej, vi är inte OLIKA vad gäller att ha hår runt könet, benen, armhålorna. 
    Påstår du att kvinnor och män har exakt samma kroppsbehåring? Nä det har vi inte. De flesta karlar har mycket mer. För mig är det typiskt manliga mycket sexigt. Av samma orsak tar jag bort mitt hår för att framhäva olikheterna ytterligare. Olikheterna som redan finns.

    Jag attraheras inte av släta bringor på karlar. Men många kvinnor gör det. Har uppfattningen att fler kvinnor föredrar släta karlabröst. Det är fint att vi är olika och gillar olika.
    Fast det ÄR ju kvinnligt med hår. Vi har ju det av naturen. Menar du att naturen skulle gett kvinnor nåt som är manligt...? Hör du ens själv hur vrickat det låter?

    Det är ju samhällets ideal som lärt dig att det ena könet ska ta bort håret, och många gör lydigt det, utan att ifrågasätta varför. Detta är naturligtvis oerhört bekvämt för män, att kunna ställa krav på kvinnors yttre utan att behöva göra nåt själva. Det har ju "slumpat" sig så att utseendeideal för män knappt kräver en insats, medan för kvinnor kräver det både tid och pengar. 

    Det är också alltid extremt viktigt att låtsas att man gör det "för sin egen skull". Men problemet är att man aldrig någonsin är fri från påverkan, förväntningar etc. Ingen människa är en isolerad ö i samhället. 

    Om kvinnor slutade lägga så mycket tid och pengar på sitt yttre och levde som män, skulle män naturligtvis anpassa sig till det. De skulle ju inte ha nåt val 😄 

    Och för kvinnor skulle det innebära lite mer avslappning, lite mer pengar att investera i t ex pension eller aktier... Sånt som varar. För faktum är att ett yttre är en valuta som minskar med tiden. 

    En kvart om dagen i grooming...räkna ut vad det blir över tid. Lägg ihop pengasumman.

    Fundera över hur "avslappnat" det är att vara kvinna och inte kunna gå ut med håriga ben utan att kallas sunkig. 
Svar på tråden Min fru har slutat att raka sig helt