• Anonym (Bj)

    Kassapersonal som glor för att man inte köpt nåt

    Fattar inte varför man ska behöva känna sig som en tjuv för att man går in utan att handla. 


    i dag gick jag in i en butik för att kolla hur grönsakerna såg ut, pris osv jämfört med den andra butiken. När jag gick genom kassan utan att köpa nåt såg jag verkligen hur tjejen GLODDE. Så slängde jag en blick är hennes håll och hon satt och tuggade tuggummi med höjda ögonbryn och verkligen stirrade, som att man var en tjuv. 


    skulle jag sagt att deras grönsaker typ har ruttna därför ville jag inte handla nåt. Tror kassapersonal att man ALLTID hittar nåt? Det gör man definitivt inte. T.Ex. om Man letar nåt fint kött t.ex.  

    hade tänkt gå tillbaka och ifrågasatt vafan hon glodde så för. Men nu hittade jag det jag skulle i den andes butiken. 


    jag ser helt Svensson ut, om man nu kan se ?ärlig? eller tjuvaktig ut. 


    vad är det för grej personalen har mot folk som inte köper nåt?? 


    ska Dom döma alla för att det finns tjuvar???


    nu var detta ett invandrartätt område så hon kan ju ha flott för att jag var blond och såg annorlunda ut🤷?♀️

  • Svar på tråden Kassapersonal som glor för att man inte köpt nåt
  • Anonym (Bj)

    Att döma av folks inlägg är det alltså fel att gå in i en butik utan att handla nåt trots att man inte hittat det man sökt och har många butiker att välja i mellan. Det är helt ok för butikspersonal att stirra snett på människor som inte köper nåt. 


    Suck?

  • Anonym (R)
    Anonym (Bj) skrev 2023-03-13 20:16:45 följande:

    Att döma av folks inlägg är det alltså fel att gå in i en butik utan att handla nåt trots att man inte hittat det man sökt och har många butiker att välja i mellan. Det är helt ok för butikspersonal att stirra snett på människor som inte köper nåt.


    Ja
    Anonym (Bj) skrev 2023-03-13 20:16:45 följande:
    Suck?


  • Anonym (Bj)
    Anonym (R) skrev 2023-03-13 20:19:49 följande:
    Ja
    Anonym (Bj) skrev 2023-03-13 20:16:45 följande:
    Suck?


    🤷?♀️🤷?♀️
  • Anonym (R)
    Anonym (Bj) skrev 2023-03-13 20:20:56 följande:
    🤷?♀️🤷?♀️
    Blir ngt osäker på hur rosa feminist-tecken har med utebliven shopping att göra.
  • Anonym (Bj)
    Anonym (R) skrev 2023-03-13 20:24:17 följande:
    Blir ngt osäker på hur rosa feminist-tecken har med utebliven shopping att göra.

    inte mitt fel att familjeliv valt att göra det så?det var mer emojis för ?jaha? typ. 


    inget mer att diskutera, trots att jag är nyfiken på hur du tänker. frågeställningarna finns lägre upp

  • Anonym (Jobba)

    De gånger jag har gått ut genom en kassa utan att köpa har jag sökt ögonkontakt och sagt hej till personen i kassan, minst lett i alla fall. Att bara gå igenom utan att vare sig handla eller titta personen i ögonen är bristande sociala skills, tycker jag i alla fall.

  • Anonym (R)
    Anonym (Bj) skrev 2023-03-13 20:27:08 följande:

    inte mitt fel att familjeliv valt att göra det så?det var mer emojis för ?jaha? typ. 


    inget mer att diskutera, trots att jag är nyfiken på hur du tänker. frågeställningarna finns lägre upp


    Strax före svaren.
  • Anonym (Bj)
    Anonym (Jobba) skrev 2023-03-13 20:56:29 följande:

    De gånger jag har gått ut genom en kassa utan att köpa har jag sökt ögonkontakt och sagt hej till personen i kassan, minst lett i alla fall. Att bara gå igenom utan att vare sig handla eller titta personen i ögonen är bristande sociala skills, tycker jag i alla fall.


    Beror väl på hur liten butiken är. Är det en minilivs ja, men annars nej. Dessutom brukar dom ha fullt upp med övriga kunder än att ha ögonkontakt med alla. 
  • Anonym (Bj)
    Anonym (R) skrev 2023-03-13 20:59:58 följande:
    Strax före svaren.
    Vaddå. 
  • Anonym (Jobba)
    Anonym (Bj) skrev 2023-03-13 21:46:11 följande:
    Beror väl på hur liten butiken är. Är det en minilivs ja, men annars nej. Dessutom brukar dom ha fullt upp med övriga kunder än att ha ögonkontakt med alla. 
    Nej, det beror inte på storleken. Hon satt ju där och tittade. Då har man självklart ögonkontakt när man går igenom.
Svar på tråden Kassapersonal som glor för att man inte köpt nåt