• Anonym (fff)
    Thu 16 Mar 2023 19:10
    12704 visningar
    63 svar
    -2
    63
    12704

    Är det verkligen nödvändigt att som man stå för hela notan på en första dejt? Man splittar eller?

    Ska börja nätdejta tänkte jag. Snål och lite smyggirigGuld i mun som jag är så känner jag inte att det är värt att betala hela notan för två personer om vi tar en middag eller fika. Undantag kan kanske göras om hon verkligen är en 10a(i mina ögon), men inte annars. En random dejt liksom...Obestämd
    Och speciellt om man känner att man inte ens vill ta det vidare, varför ska man då lägga ut pengar? 

    Hur ser ni yngre kvinnor under 40 år på att man delar på notan? 
        

  • Svar på tråden Är det verkligen nödvändigt att som man stå för hela notan på en första dejt? Man splittar eller?
  • Anonym (K)
    Thu 16 Mar 2023 19:12
    #1

    Hur har du gjort på tidigare dejter?

  • Anonym (fff) Trådstartaren
    Thu 16 Mar 2023 19:14
    #2
    Anonym (K) skrev 2023-03-16 19:12:55 följande:

    Hur har du gjort på tidigare dejter?


    Har aldrig dejtat. Jag hade en brud från det att jag var 16 tills förra året då jag var 24. 
  • Anonym (Vad menas)
    Thu 16 Mar 2023 19:26
    #3

    Vad menar du med "verkligen nödvändigt"? Det är väl som med allt annat, en av flera faktorer man beaktar (jobb, utseende, charm, värderingar etc)

  • Anonym (fff) Trådstartaren
    Thu 16 Mar 2023 19:29
    #4
    -1
    Anonym (Vad menas) skrev 2023-03-16 19:26:59 följande:

    Vad menar du med "verkligen nödvändigt"? Det är väl som med allt annat, en av flera faktorer man beaktar (jobb, utseende, charm, värderingar etc)


    Varför inte bara splitta alla gånger liksom? Varför ska ena individen stå för hela kostnaderna? Jag ska göra det till en principsak att splitta. 
  • Anonym (fff) Trådstartaren
    Thu 16 Mar 2023 19:30
    #5
    +1
    Anonym (Vad menas) skrev 2023-03-16 19:26:59 följande:

    Vad menar du med "verkligen nödvändigt"? Det är väl som med allt annat, en av flera faktorer man beaktar (jobb, utseende, charm, värderingar etc)


    Känns så förlegat att ena parten ska betala hela. Varför liksom? 
  • Little­Sunshi­ne84
    Thu 16 Mar 2023 19:36
    #6
    +3

    Det enda som är förlegat är att du enbart vill betala om det är en tiopoängare och annars vill du dela. 


    Jag är kvinna, jag har inget emot att varken betala, splitta eller bli bjuden. Men den som bjuder ut betalar alt kanske den som väljer resturang. 

  • Anonym (*)
    Thu 16 Mar 2023 19:36
    #7

    Nödvändigt kan det väl kanske vara för de tjejer som inte är intresserade av killar som vill dela notan. D.v.s. de tjejerna kommer inte att vilja dejta dig igen. Men det kan ju vara ömsesidigt.

  • Anonym (kleo)
    Thu 16 Mar 2023 19:37
    #8

    Jag brukar vilja splittra, speciellt om det är första gången. Känner mig taskig annars eller att de förväntar sig något från mig. Dejterna har väl inte mer pengar än mig känner jag, vi är i samma sits. Det var ju bara förr som kvinnor inte jobbade..

  • Anonym (fff) Trådstartaren
    Thu 16 Mar 2023 19:37
    #9
    LittleSunshine84 skrev 2023-03-16 19:36:27 följande:

    Det enda som är förlegat är att du enbart vill betala om det är en tiopoängare och annars vill du dela. 


    Jag är kvinna, jag har inget emot att varken betala, splitta eller bli bjuden. Men den som bjuder ut betalar alt kanske den som väljer resturang. 


    Inte ens då kan jag tycka. Du har rätt. Jag drar tillbaks mitt anförande. Inte ens för en 10 poängare. 
  • Anonym (Vad menas)
    Thu 16 Mar 2023 19:38
    #10
    Anonym (fff) skrev 2023-03-16 19:30:50 följande:
    Känns så förlegat att ena parten ska betala hela. Varför liksom? 
    Du tror inte att det skulle ingå i en allmän bedömning av dig?
Svar på tråden Är det verkligen nödvändigt att som man stå för hela notan på en första dejt? Man splittar eller?