Kriterier för att få skaffa barn
Ibland undrar jag vilka låga kriterier folk har för att skaffa barn, i synnerhet unga människor. Mina kriterier för att skaffa barn är:- Man MÅSTE ha fyllt minst 30 år
- Man MÅSTE ha jobb (behöver inte vara fast jobb, bara det ger rätt till sgi)
- Körkort är ett MÅSTE
- Behöver inte vara gift, men man ska ha levt ihop under samma tak i MINST 3 år.
- Städade värderingar
- Bo tillräckligt stort vare sig det är hus, lägenhet, radhus eller what so ever. Bryr mig inte om formen på bostad, om man hyr eller äger, bara det täcker familjens behov.
- Man ska inte röka, lida av psykisk ohälsa eller ha problem med alkohol.
Dessa kriterier ser jag som måsten innan man skaffar barn, vilket de allra flesta unga par inte lever upp till. Alltför många unga föräldrar separerar där framförallt mamman råkar illa ut och klarar sig inte. Risken finns att dessa unga föräldrar (särskilt mamman) blir fast i bidragsberoende och byter killar lika ofta som man byter underkläder. Dessa unga mammor kan i regel inte heller tillgodose barnens behov i form av ex ny cykel som barnet vill ha eller andra roliga saker. Jag anser att nöjen faktiskt är en del av ett barns behov. Ja jag tycker det är oansvarigt att skaffa barn som ung då man inte är torr bakom öronen själv och blir försörjd av staten/pappa betalar.
Vilka kriterier har ni för att kunna skaffa barn?