• MHe86

    Bf Oktober 2024

    Hejsan!

    Såg att det inte fanns någon tråd för de med bf i Oktober.
    Tänkte att jag gör en så kan vi följas åt de som vill. Skrattande

    Nu är det 10 år sen sist jag var gravid och råkar visst fått samma bf datum som då också.

  • Svar på tråden Bf Oktober 2024
  • EnKatta

    Är egentligen lite för tidigt för att jag ska känna mig trygg att skriva här, men strunt samma! Jag plussade svagt och på ?testa tidigt? på BIM-4 för en dryg vecka sedan. Efter ett tidigt missfall i december så har jag varit otroligt orolig och fortsatt att testa för att se om hCG ökat (det gjorde knappt det alls efter förra gången jag plussade). 


    Idag fick jag äntligen ett starkt streck, nästan lika starkt som kontrollstrecket. Även om ingenting förstås går att ta för givet så kände jag ändå hur axlarna sjönk ner rejält 😊

    Om jag räknar rätt borde jag ha BF 4/10. Första barnet för både mig (34) och sambon (39) så vi är riktigt förväntansfulla!

    Har ni andra bokat inskrivning hos MVC eller väntar ni?

  • Höst2023

    MHe86, tack för bilden. Mina liknar dina test. Jobbigt att må så illa redan! Hoppas det blir lite bättre snart 


    EnKatta, tack för bilen vet inte varför men gör mig lite lugn att se andra med liknade stegring. Är också väldigt orolig då jag fick kemisk i oktober. Jag har inte bokat inskrivning tror jag väntar till v.7 

  • EnKatta
    Höst2023 skrev 2024-01-30 20:22:28 följande:

    MHe86, tack för bilden. Mina liknar dina test. Jobbigt att må så illa redan! Hoppas det blir lite bättre snart 


    EnKatta, tack för bilen vet inte varför men gör mig lite lugn att se andra med liknade stegring. Är också väldigt orolig då jag fick kemisk i oktober. Jag har inte bokat inskrivning tror jag väntar till v.7 


     


    jag förstår precis! Man letar efter alla tecken och trådar här på FL om andra som det gått bra för. Samtidigt hamnar ju automatiskt också i massor av trådar där det ändå gått dåligt, så jag vet inte om det egentligen är till någon fördel att man kan hitta så många att jämföra allt med 😅

    Mina symptom hittills är spända bröst som också känns större än vanligt. Inget egentligt illamående mer än någon lätt känsla enstaka gånger. Hoppas på att det är så även I fortsättningen men antar det är rent önsketänkande då jag bara är i v 5 (4+3) ännu.
    Möjligen något ökat sötsug/hunger, men det kanske mest sitter i huvudet. 


     

  • Jossolo

    Hej! 


    Jag plussade igår så jag hoppar gärna In i denna tråd ☺️ Var snart 10år sen jag var gravid för mig senast också 😅 

  • MHe86

    Välkommen in i gruppen alla som plussat. Glad
    Nu håller vi alla tummar och tår att det går bra hela vägen för alla! 
    Jag har vad jag vet inte fått ett missfall än men det gör ju lite att jag kanske oroar mig lite mer. Kan jag verkligen ha sån tur att det nu går bra den här gången också? Så oron finns men jag kan ju inte sätta mig in i riktigt hur det är för er som gått igenom det och allt jag kan göra är att önska er lycka till Hjärta

  • Nimet123

    Plussade för en timme sedan med 5e barnet bim-5. Har ömma bröst och molande värk ibland. Är så lycklig hoppas den väljer att stanna med oss. Beräknad förslossningsdatum är 15 oktober. 

  • Höst2023

    EnKatta: (fungerar inte att citera) 

    Men ja man greppar verkligen efter varje halmstrå! 
    Mitt enda symtom hittills är också bara ömma och större bröst. Annars mår jag precis som vanligt. 


    Här är min stegring, men oroar mig att den går för sakta? 

    Grattis till er andra som och har plussat❤️

  • EnKatta
    Höst2023 skrev 2024-02-01 07:41:20 följande:

    EnKatta: (fungerar inte att citera) 

    Men ja man greppar verkligen efter varje halmstrå! 
    Mitt enda symtom hittills är också bara ömma och större bröst. Annars mår jag precis som vanligt. 


    Här är min stegring, men oroar mig att den går för sakta? 

    Grattis till er andra som och har plussat❤️


    Tycker du har en jättetydlig och bra stegring, mitt enda råd är att dels (lite sent nu) hindra sig från att testa varje dag utan köra varannan istället, då hinner hCG i bästa fall dubblas mellan gångerna och strecket blir tydligt starkare. Jag var inte så noga som du och skrev vilka dagar mina är, men det starkaste är ÄL+19 och det innan är ÄL+17. 


    jag bestämde mig själv för att efter jag fick mitt starka streck i tisdags så ska jag inte ta fler tester. Det känns skönt och lite befriande. Planen är att ringa BM efter helgen och boka inskrivning, då har jag hunnit gå in i vecka 6 (på lördag). 

  • Rebul

    Hej allihopa plussade den 26/1 efter att alla ägglossningstest den månaden var negativa, jag måste ha missat det fönstret fullständigt. Vi har försökt sedan mars förra året så precis när jag  började ge upp och fundera på fertilitetsutredning plussade jag istället.

    Första gången för mig. Hade ett tidigt missfall i juli förra året och är väldigt nervös för att allt inte ska gå rätt denna gången heller. Men starka streck på stickan vilket det inte var förra gången. Enbart humörsvängningar samt ömmande bröst som symtom än så länge. Nästan som att jag önskar lite illamående bara för att känna mig mer säker. Enligt min nybörjar beräkning är jag planerad den 4 oktober. Bokat in onlinemöte den 16e. Ska bli roligt att följas åt!!

  • Jossolo

    Tjejer! en fråga. jag plussade med ?gravid 1-2veckor? i onsdags. 
    tror ni jag kan testa digitalt nu på onsdag igen och det förhoppningsvis står 2-3veckor? 
    Är så orolig över att detta inte skall gå vägen..

Svar på tråden Bf Oktober 2024