• Anonym (Hmm)

    Ångrar min otrohet

    Jag har varit otrogen mot min parter. det hände för några veckor sedan. Det var absolut inte planerat och nu i efterhand väldigt konstigt att det ens hände. Inte någon person jag känner attraktion till alls. Vi var ute och festade och jag följe med honom hem. Jag har nu sån fruktansvärd ångest över detta att jag inte vet vad jag ska ta mig till. jag har inte berättat detta för min parter och han verkar inte ha någon misstänkte om att detta hänt heller. Var väldigt berusad och har mycket minnesluckor från kvällen men jag förstod vad som hänt på morgonen när jag vaknade och jag var i chock. Känner mig otroligt äcklig. Någon som varit i liknade situation? Jag har bestämt mig för att inte berätta för övrigt. Det hade sårat alldeles för mycket?

  • Svar på tråden Ångrar min otrohet
  • Anonym (Jag vet, men ingen annan)

    TS, tiden läker alla såt.
    Detta är inte en myt, utan det stämmer nästan alltid.

    Om du på riktigt har känslor som är för svåra att bära så ta professionell hjälp. En kompetent terapeut kan garanterat hjälpa dig att på enkelt sätt komma över dessa svåra känslor och komma vidare.

    Ingenting, inget i livet, kan bli bättre för dig, för din partner, eller för någon i hela världen, av att du berättar.

    Ångra dig. Hantera dina känslor. Låt tiden läka dina sår. Ta hjälp om du behöver. Och gå vidare i livet, utan att riskera att rasera kärleken och allt för nära och kära bara för att du känner ett eget behov av att lätta ditt eget dåliga samvete.

    Att berätta är det värsta och mest egoistiska du kan göra.

  • Anonym (typ så)
    Anonym (Jag vet, men ingen annan) skrev 2024-03-07 14:12:43 följande:
    Det är väl ändå du som gör en tankevurpa av gigantiska mått.

    Det jag inte vet mår jag inte ont av.

    Att inte få veta att jag har cancer hjälper föga, jag kommer få väldigt ont av det, oavsett om jag får veta det eller inte.

    Men med det jag inte vet följer inga som helst konsekvenser och inga svåra känslor av något slag. 
    Att bli sjuk i cancer går ju inte på något enda sätt jämföra med detta.

    Nog klarar väl även du att förstå det, åtminstone nu när du fått dessa två tydliga skillnader förklarade för dig?

    Diskutera gärna ämnet men avstå från att hitta på dina som vanligt så extremt ogenomtänkta exempel, som oftast saknar all anknytning till ämnet.
    Förstår du inte att du gör så du alltid ställer dig själv i en mycket dålig dager?
    Nja, det får inga konsekvenser för DIG men det får absolut konsekvenser för den som bli manipulerad att vara kvar i en relation med en skithög. Att du sen vill låtsas som att det inte skulle vara en konsekvens är en helt annan sak.

    Exemplet har all relevans till ämnet eftersom ENDA sättet att kunna göra något åt sin situation är att man är medveten om vad som sker. Du kan inte göra något åt cancer om du inte vet om att du har det och du kan heller inte göra något åt din partners otrohet om du inte vet om att personen är otrogen, ganska självförklarande.

    Diskutera gärna ämnet utan att hitta på en massa BS och sura när det ifrågasätts.
    Om du inte klarar av att dina självlögner ifrågasätts eller kritiseras så säger det mer om dig än om de som ifrågasätter dina ofattbart löjliga argument. 
  • Anonym (typ så)
    Anonym (Jag vet, men ingen annan) skrev 2024-03-07 14:16:49 följande:

    Väldigt många otroheter förblir okända.

    Men flera i tråden verkar inte kunna ta till sig och förstå detta utan hittar på massor av svåra följder och massor av svåra tankar.

    Men självklart gäller det som fler i tråden mycket riktigt har påpekat.
    Det man inte vet mår man inte ont av.

    I de fall man väljer att inte berätta, alla de fall som förblir okända, så får det överhuvudtaget inga konsekvenser och det skapar inga svåra känslor hos någon.

    Detta bör man åtminstone försöka ta till sig, och den sanningen måste man klara av att acceptera, om man ens ska kunna föra en vettig diskussion i en sådan här tråd.


    Det är snarare du som hittar på och försöker låtsas som att manipuleras att vara kvar i en relation med en skithög inte är en konsekvens. Och ja vi har nog alla fattat varför Drömmer

    Att du skulle kunna ta till dig något annat än dina egna självlögner finns det nog inget hopp om, möjligen kommer polletten trilla när när din partner får reda på dina aktiviteter och du ska försöka få henne att svälja ditt BS men även det är ytterst tveksamt. Jag håller tummarna för att det sker så snart som möjligt. Vem vet det kanske leder till att till och med du lär dig nåt nytt om konsekvenser.
  • Anonym (Krkf)
    Anonym (Je) skrev 2024-03-07 13:27:40 följande:

    Jag har varit med om det du skriver om, fast jag var den som blev drabbad. Min partner berättade. Det blev en ganska stor kris i förhållandet (vi var unga då). Jag minns att jag sa att om det händer en gång till så vill jag inte höra om det, då är det bara att packa och dra. Min partner ville vara ärlig, men jag kände att ärligheten mest var för egen räkning, för att skuldkänslorna blev för jobbiga att hantera på egen hand. Personligen så hade jag inte velat veta. Alltså om det bara hade hänt en enda gång och aldrig mer. Och om det hade kommit fram senare, ja då hade det väl det då. Det är väl straffet man som otrogen får ta, att leva i ovisshet om det kommer en dag när det uppdagas.


    Fast hur menar du att det där ska gå till? Ska man säga tex att det är lugnt att han är otrogen En gång, bara att man inte vill veta det?


    Där har du ju automatiskt gett honom ett frikort i princip. Varsågod att ligg med någon annan, en gång! Sen, hur vet du att det bara blir en gång då?


    Det där tror jag är väldigt dumt. Sen, vad spelar det för roll om det baaaara är en gång? Det är en gång för mycket. Man ska aldrig vara otrogen. Då kan man dra. Det är väl bättre att ströva mot det istället. Att då lämna men inte säga varför, om det är att du inte vill få reda på det. 


    Problemet är att då står man där och lägger skuld på sig själv istället, att det är något fel på en och undrar sönder sig. För all framtid kanske. Tänk, så är man vän med detta otrogne snubbe istället kanske. Helt ovetandes. Det hade inte jag velat vara. 


    Nja jag håller inte med. Men det där är nog individuellt. Jag hade hellre velat veta än att vara i en lögn. 

  • Anonym (Krkf)
    Anonym (Jag vet, men ingen annan) skrev 2024-03-07 14:23:54 följande:

    TS, tiden läker alla såt.
    Detta är inte en myt, utan det stämmer nästan alltid.

    Om du på riktigt har känslor som är för svåra att bära så ta professionell hjälp. En kompetent terapeut kan garanterat hjälpa dig att på enkelt sätt komma över dessa svåra känslor och komma vidare.

    Ingenting, inget i livet, kan bli bättre för dig, för din partner, eller för någon i hela världen, av att du berättar.

    Ångra dig. Hantera dina känslor. Låt tiden läka dina sår. Ta hjälp om du behöver. Och gå vidare i livet, utan att riskera att rasera kärleken och allt för nära och kära bara för att du känner ett eget behov av att lätta ditt eget dåliga samvete.

    Att berätta är det värsta och mest egoistiska du kan göra.


    Nej, det blir kanske inte bättre för Dig. Men det blir bättre för den bedragna partnern. 

    Du vill alltså hellre att den bedragne stackarn ska leva i en lögn? Tro att allt är bra? Kasta bort flera år på en otrogen skit.
  • Anonym (Krkf)

    Man har redan valt att rasera allt när man väljer att stoppa in den i någon annan. Det är då man väljer det. Det kan man väl tänka på liiite tidigare än så.


     

  • Anonym (typ så)
    Anonym (Krkf) skrev 2024-03-07 16:03:23 följande:

    Man har redan valt att rasera allt när man väljer att stoppa in den i någon annan. Det är då man väljer det. Det kan man väl tänka på liiite tidigare än så.


     


    Ja det borde ju vara ganska självklart, men i kroniskt egoistiska/narcissistiska människors underbara värld så funkar det nog inte riktigt så utan ALLT är alltid andras fel. Det är helt magiskt... man kan göra precis som man vill oavsett vilka konsekvenser det får för andra, och det är alltid helt ok. Rätt och fel existerar inte utan det är vad man själv känner för stunden som är facit inte bara för en själv utan för alla andra med, jättepraktiskt ju Flört
  • 19mark82
    Anonym (Hmm) skrev 2024-02-28 22:46:45 följande:

    Nej det minns jag inte. Jag frågade honom på morgonen om vi hade haft sex och då svarade han ja men att jag hade viljat avbryta det vilket vi hade gjort. Känns inte som det spelar någon roll om jag gjorde ett aktivt val eller inte. Jag gjorde det ändå och jag är livrädd att min parter ska få reda på det för jag har ingen aning om vad jag ska säga till mitt försvar


    Hade ni även snalsex? Minns du det?
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Krkf) skrev 2024-03-07 16:02:19 följande:
    Nej, det blir kanske inte bättre för Dig. Men det blir bättre för den bedragna partnern. 

    Du vill alltså hellre att den bedragne stackarn ska leva i en lögn? Tro att allt är bra? Kasta bort flera år på en otrogen skit.

    Till den dag han smittar ner en med en könssjukdom eller berättar att han har ett eller fler barn på sidan om. Eller råkar ut för en galen stalker. 


    Trevligt uppvaknande.

  • Anonym (Glenn "Gökar'n" Göransson)

    Det där är sånt som händer. Alla par har nog hemligheter för varandra.

    Glöm och gå vidare. / "Gökarn"

Svar på tråden Ångrar min otrohet