• pippi12345

    BF december 2024 - liten grupp

    Plussade precis och har nu bf 3-4 december. Så spännande! 🤩

    är sedan tidigare med i en fb-grupp för specifikt bf-månad med syskonet med över 2000 medlemmar och en annan facebookgrupp som enbart har 50-70 medlemmar. Målet med denna grupp är att så småningom gå över till fb-grupp i en mindre skala på typ 50-70 pers och att inbjudan sker via meddelandeförfrågan här på familjeliv, detta För att länkarna till fb-gruppen  inte ska ligga öppna för allmänheten och därmed kan man skydda anonymiteten. 


    detta är ett önskemål från min sida och hoppas det kan upprätthållas :) annars finns ju allltid grupper som skapas på fb som är mindre anonyma och har ett högt  antal medlemmar 

  • Svar på tråden BF december 2024 - liten grupp
  • Anonym (Lätt som en plätt)
    nellys skrev 2024-04-25 15:17:19 följande:
    Inga tips tyvärr men samma här, måste äta konstant för att inte vara illamående. Eller ja illamåendet finns ju där men blir bättre om jag äter. Knäckebröd med smör är en hit. Min förra graviditet åt jag mycket morötter. Men alltså jag är sugen på allt möjligt. Så fort jag ätit det jag är sugen på så går det över typ haha. Häromdagen var det dammsugare. Men annars mest salt, vilket är väldigt olikt mig som är chokladälskare. Smörgåstårta har jag suktat efter i några dagar nu så kanske köper det i helgen. Gått upp 2kg och ser ut att vara i v.20 på kvällarna haha. 
    Härligt med all variation i dina cravings. Ska testa knäckebröd, kanske kan vara något. 
  • pippi12345

    Ja skriv till mig om ni vill ha länk den ?lilla? till fb-gruppen :) lite lättare att kommunicera där med bilder och filmer.  Inte så stor aktivitet där men tänker det drar igång mer ju fler vi blir och ju längre tid in i graviditeten man kommer. Gruppen går inte att söka efter. Vet inte hur det är med den stora bfgruppen. Jag själv går nog med i den stora när graviditeten är officiell efter RUL. 

  • Vinter89

    Hej! 

    Är det okej om jag är med i gruppen. Har beräknat den 31/12 med min fjärde, en liten överraskande sladdis. 😊

  • pippi12345
    Vinter89 skrev 2024-05-05 11:00:13 följande:

    Hej! 

    Är det okej om jag är med i gruppen. Har beräknat den 31/12 med min fjärde, en liten överraskande sladdis. 😊


    Självklart :) välkommen och grattis! Skriv till
    mkg privat om
    du önskar länk till fb-gruppen
  • DetLillaMolnet

    Off topic...Jag gick nästan med i den stora FB-gruppen för december med 260 medlemmar idag, men störde mig så mycket på "för alla LIVMODERBÄRARE som..." att jag ångrade mig haha. Hoppas ingen tar illa vid sig, är en rätt öppen person tycker jag själv, tycker bara det är ett så störigt och onödigt statement. Gravidhormoner :)

  • Anonym (Tvåbarnsmamma)

    Det var en diskussion i den gruppen gör några veckor sen om ifall pappor och partners skulle få vara med i gruppen eller inte, därav den skrivningen :D 

  • pippi12345

    Hjälp 🙈 gick diskussionerna så långt alltså att man var tvungen att specificera att enbart livmoderbärare var välkomna. 

  • Anonym (Mimmi)

    Hej o va roligt med en grupp för oss med bf i december 😊

    Går gärna med i fb gruppen sen när jag varit på kub o man vet säkert att något är där inne.

    Undrar om det är någon mer som är orolig över graviditeten, oroar mig så mycket och vill så gärna veta om det är något i magen. Jag studerar på distans så är väldigt mycket hemma, tur med tanke på illamåendet o har varit sängliggandes i snart 2 veckor. Men att bara vara hemma gör att tankarna far iväg. Har ett ma i bagaget som upptäcktes på kub förra gången så är riktigt rädd och orolig.
    Försökt få till ett tidigt ultraljud men icke. Finns inget privat heller. Önskar tips på vad jag kan göra för att lindra oron...

  • Bär
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-05-07 19:00:55 följande:

    Hej o va roligt med en grupp för oss med bf i december 😊

    Går gärna med i fb gruppen sen när jag varit på kub o man vet säkert att något är där inne.

    Undrar om det är någon mer som är orolig över graviditeten, oroar mig så mycket och vill så gärna veta om det är något i magen. Jag studerar på distans så är väldigt mycket hemma, tur med tanke på illamåendet o har varit sängliggandes i snart 2 veckor. Men att bara vara hemma gör att tankarna far iväg. Har ett ma i bagaget som upptäcktes på kub förra gången så är riktigt rädd och orolig.
    Försökt få till ett tidigt ultraljud men icke. Finns inget privat heller. Önskar tips på vad jag kan göra för att lindra oron...


    Har tyvärr inga tips, men känner igen mig i din oro!
    Jag fick missfall i vecka 14 förra året (tror dock att den hade dött ett par veckor innan) och det har verkligen förstört mitt huvud. Lilla minsta växtvärk tar jag som negativt, är så inställd att detta kommer skita sig igen. 

    Tråkigt att du inte fått något tidigt ultraljud, jag har haft 2 ultraljud hittills, är i vecka 10 nu. Har inte varit några problem för mig att få. Sett hjärtat slå båda gångerna. 
    Sedan får vi ett ultraljud I vecka 13 som dom numera erbjuder alla. Så har nedräkning till dess. Kanske jag kan slappna av efter det.
  • skopunkt123
    pippi12345 skrev 2024-04-20 17:24:26 följande:

    välkomna alla nya! Om någon här vill vara med i facebookgruppen som finns så skriv ett meddelande här i tråden och skicka sedan ett meddelande till mig :)


    Hej! Jag vill gärna vara med i fb-gruppen, hur skickar jag ett meddelande till dig via familjeliv?Glad
  • Bär
    pippi12345 skrev 2024-04-20 17:24:26 följande:

    välkomna alla nya! Om någon här vill vara med i facebookgruppen som finns så skriv ett meddelande här i tråden och skicka sedan ett meddelande till mig :)


    Är gärna med i fb gruppen!
Svar på tråden BF december 2024 - liten grupp