• Nany

    Shape Up

    Ökat 0, 5kg i vikt denna vecka men minskat 0.3cm i midjan. Måste skärpa mig

  • Nany

    Nu har jag endast 700gram av graviditetkilorna från barn nr 2 jag fick för 4 månader sen. Så delmål 2 är nästan avklarat. Men känns underbart att jag har gått ner från 84kg (BMI fetma ) till 76.7kg just nu fortfarande överviktig. Men jag satsar på 69-70kg som jag vägde innan barn nr 1 när jag har uppnått detta så ska jag se om jag har orken kvar vill jag ner till 64kg som jag vägde när jag var 19år men har annars alltid legat mellan 68-70kg vilket är fortfarande mulligt men trivdes med det fast jag är bara 163cm

  • Nany
    Tildalainen skrev 2013-11-11 14:42:05 följande:
    Härligt Nany!

    Hellre en vikt man trivs med, än en som är rätt siffra på vågen, eller hur? 



    Absolut håller med
  • Nany
    Frutess skrev 2013-11-21 20:45:13 följande:
    Hej! Jag hoppar in här! I augusti i år tröttnade jag på att väga 3 siffrigt efter graviditeten. 103 kg stannade vågen på och de är de mesta jag vägt! Men drog ner på kcal och gick ner till 98kg sen tog de tvärstopp! Så nu (för 3 veckor se ) började jag med shape up. Idag stannade vågen på 95.2kg! Jag hoppas de fortsätter så här bra! Nackdelen är att jag fortfarande petar i mig lite kakor och godis. De försöker jag vara så ärlig jag kan i appen. Men men jag går fortfarande ner;) Men någon som vill ge lite andra bra kcal snåla måltider? Just nu är de yoghurt till frukost varje morgon:) tar tacksamt emot alla tips!



    Havregrynsgröt med socker fri äppelmos o kanel är en bra frukost eller skinksmörgås med fullkornsbröd o massa grönsaker
  • Nany
    Frutess skrev 2013-11-22 11:38:03 följande:
    Tildalainen: jgrönsaker r sant! Som sagt har ätit lite godis och sånt men endå gått ner så de har väl varit i måttliga mängder;)

    Nany: nja jag var en riktig mackmarodör förut;) ÄÄÄLSKAR mackor:) så för enkelhetens skull har jg skippat de helt. Dela för de är mycket kcal i smöret och så hittar jag aldrig bröd med lite kcal i:) men vad är det för bröd du äter? Och vad för pålägg?



    Jag kör lingongrova 94 kcal skiva så brukar jag ha lite lätt philadelphia typ 1/2 msk rökskinka o grönsaker brukar varjera. Är jag extra hungrig då tar jag en knäcke bröd med endast skinka till o kaffe/the Till
  • Nany
    mikkau skrev 2013-11-22 12:43:03 följande:
    Vad duktiga ni alla är, känner att jag behöver lite push när motivationen tryter! Jag var uppe på 98 kg i slutet av graviditeten (är 182 cm lång). Idag, två månader efter förlossningen, väger jag 75 kg och har 5 kg kvar till min målvikt som jag vill nå till nyår. Men nu börjar det bli jobbigt, dom där sista kilona är svåra att bli av med! Men Shape Up appen är verkligen en jättebra hjälp :)

    Så heja alla, ni kommer fixa målvikten!



    Heja heja
  • Nany
    Tildalainen skrev 2013-11-22 14:44:24 följande:
    Vissa dagar är verkligen jobbigare än andra. Just nu är jag sedan några dagar fruktansvärt sugen på godis och det är bara ren järnvilja som styr. Puh... Sedan tycker jag att när jag äter något sött så upplever jag det som JÄTTEsött - nå

    gon annan som upplever det?



    Jag har ej problem med sötsuget men tycker att det är jätte jobbigt ni när jag bara få äta 1165 kcal. Det är jätte svårt o hålla
  • Nany

    Jag har fastnat... behöver motivation.. har sista 6kg kvar men dem sitter ordentligt och jag börjar tappa motivationen

  • Nany

    Tack alla har misskött mig nu stressäter mycket dålig vana. Måste komma på spåret igen.

  • Nany

    Okej inte mycket förändring denna veckan men -0.3 kg och -1,5cm i midjan tycks ha fastnat på att gå ner 0,3kg i veckan

  • Nany
    Frutess skrev 2013-12-01 19:01:14 följande:
    Nany: alla bäckar små! de går kanske sakta men i alla fall neråt!

    Jag bävar inför morgondagens vägning. Blev både en och tvåtlussebullar men trots de så ligger jag på grönt i appen, så får väl se. Imorgon blir de träning så jag laddar redan nu:)



    Hur gick det?
  • Nany

    till min glädje upptäckte jag idag att jag har fått ner yttligare 0,4kg och -1 cm i midjan. nu har jag ca 5 kg kvar till slutmålet och är klar med 2 delmål härligt

  • Nany
    Zezzan skrev 2013-12-04 14:39:12 följande:
    Hur går det för er?
    Idag är en bra dag för mig. Jag tvingade i mig själv frukost imorse så nu är jag i fas och har mått så som man ska göra hela dagen Trodde på + imorse eftergårdagen men hade gått ner 0.4kg till. Så det var ju en fin start på dagen.

    Brukar ni ta er fridagar då ni inte räknar kalorier?
    Hmm var något annat jag skulle fråga er oxå men det har jag glömt bort nu

    Full fart mot målvikten 6.4kg kvar
    jag brukar ta fridag oftast på helgen. Bara o kämpa på kul att du är med här
  • Nany
    Zezzan skrev 2013-12-04 19:16:31 följande:
    Heja heja super bra jobbat

    Jag tog och sprang hemifrån till barnens hckeyskola idag så som jag brukar göra. Det blir en springtur på ca 6.5km. Fick 565 kalorier för det. Hmm jag brukar inte äta upp alla kalorier jag tränar ihop men endel om det är så att jag är hungrig. Just nu står min shape up att jag har 1092kalorier kvar idag  

    Jag ska ta mig knäckebröd med ägg och ett stort glas mjölk när barnen somnat  

    Jag är inne i ett så skönt flow med löpningen just nu. Det är lixom inte jobbigt. Jo självklart är det jobbigt, jag svettas och pulsen höjs men det är så himla skönt just nu. Benen känns lätta och jag flyger fram. Love it. Bara hoppas att känslan håller i sig. Vet allt för väl att det kan vända på några minuter



    Vad bra själv är jag jätte dålig med träningen just nu. Tränade oftast första månaderna men nu har stressen tagit över. Har 2 barn under 3 år hehe
  • Nany

    Till min förvåning upptäckte jag att jag har gått ner 0,9kg o minskat 0,3 cm runt midjan fast jag har ätit massa smörgås tårta o fikat. Yeeey

  • Nany
    Tildalainen skrev 2013-12-12 08:47:05 följande:
    Grattis Nany!! Bra jobbat!



    Tack känns kul. Nu väger jag mindre än innan jag blev gravid med barn nr 2 nu har jag 4.8kg kvar till min vikt från innan jag blev gravid med barn nr 1
  • Nany

    God jul till er alla. Njut av julen och nyår och så kör vi stenhårt efter nyår fram till sommaren så ska vi vara beach klara hehe

  • Nany

    Hej! Idag tänkte jag börja med shape up igen nu är det stenhårt det gäller. Men efter jag har uppgraderat appen så funkar ej sökmotor är det någon mer som har samma problem

Svar på tråden Shape Up