• Svar på tråden Hehe, hm... Kommentarer på detta?
  • Tom Araya
    Anonym (Klutt) skrev 2014-08-01 18:08:56 följande:

    Jag ringde och talade med kvinnan som skrivit artikeln. Hon menade på att familjen hade hunnit se några få djur innan, ätit mat (mött upp någon?) för att sedan gå till poolen - vilket var självaste huvudmålet med hela vistelsen där. Deras barn hade tydligen sett fram emot den där resan väldigt mycket, just pga äventyrsbadet.

    Dock kan man ju tycka att de isf borde ha valt att göra en heldag på äventyrsbadet - från öppning till stängning.

    Så lite grann får de ju skylla sig själva, kan man ju tycka.


    Du menar att detta inte hade hänt då?

    Är det något de visste och kunde planera efter?
  • Tom Araya
    Anonym (poop) skrev 2014-08-01 20:08:56 följande:

    Att kräva ersättning för entréavgiften när man nyttjat hela parken i ett antal timmar bara för att man inte kunde ta sig ett dopp i poolen några få timmar innan stängning är som att få ett hårstrå i drinken man tar klockan 02.55 och kräva pengar tillbaka för hela jävla 5-rättersmiddagen man åt tidigare under kvällen på samma ställe.


    Då kan man erbjuda att få tillbaka en del av beloppet.
  • Tom Araya
    EnAnonumius skrev 2014-08-01 18:26:03 följande:
    Så det är bara patetiskt av familjen att snyfta om bli arg på Furuvik för att deras ungar inte fick bedträda äventyrsbadet. Det är knappast Furuviks fel att det finna vuxna och/barn som använder poolerna som toalett.  Eller föräldrar som inte håller efter sina barn.
    Nej, det är inte Furuviks fel att någon bajsar i poolen, men heller inte denna familjs fel, som har betalat för detta.

    Furuviks anläggning= deras ansvar och de har ju dessutom fått betalt för detta som de inte kan leverera.

    Kan du nämna några andra fall där affärsidkare kan ta fullt betalt för en undermålig/ej levererad produkt eller tjänst?
  • cirkusmusen
    Anonym (Klutt) skrev 2014-08-01 18:08:56 följande:

    Jag ringde och talade med kvinnan som skrivit artikeln. Hon menade på att familjen hade hunnit se några få djur innan, ätit mat (mött upp någon?) för att sedan gå till poolen - vilket var självaste huvudmålet med hela vistelsen där. Deras barn hade tydligen sett fram emot den där resan väldigt mycket, just pga äventyrsbadet.

    Dock kan man ju tycka att de isf borde ha valt att göra en heldag på äventyrsbadet - från öppning till stängning.

    Så lite grann får de ju skylla sig själva, kan man ju tycka.


    Haha, så du menar att du faktiskt sökte upp familjen och RINGDE dem för att höra hur det var. Hahhahha... Älskar det.
  • Tom Araya
    cirkusmusen skrev 2014-08-01 21:06:40 följande:
    Haha, så du menar att du faktiskt sökte upp familjen och RINGDE dem för att höra hur det var. Hahhahha... Älskar det.
    Det står faktiskt att det var artikelförfattaren hon ringde.
  • cirkusmusen
    Tom Araya skrev 2014-08-01 21:10:33 följande:
    Det står faktiskt att det var artikelförfattaren hon ringde.
    ooooh.. My bad! :(
  • Anonym (Klutt)
    cirkusmusen skrev 2014-08-01 21:06:40 följande:

    Haha, så du menar att du faktiskt sökte upp familjen och RINGDE dem för att höra hur det var. Hahhahha... Älskar det.


    Nä, nog för att jag kan anses gränslös i vissa sammanhang - men SÅ gränslös är inte ens jag. ;) Det var journalisten jag kontaktade.
  • EnAnonumius
    Tom Araya skrev 2014-08-01 21:04:44 följande:
    Nej, det är inte Furuviks fel att någon bajsar i poolen, men heller inte denna familjs fel, som har betalat för detta.

    Furuviks anläggning= deras ansvar och de har ju dessutom fått betalt för detta som de inte kan leverera.

    Kan du nämna några andra fall där affärsidkare kan ta fullt betalt för en undermålig/ej levererad produkt eller tjänst?
    Kan du förklara närmare hur det blir en undermålig produkt bara för att det är något som ligger utanför Furuviks kontroll?

    Kan ju jämföra.. (Och ja det är en adekvat jämförelse)

    Om du väljer att ta en hammare på din nyköpta mobil och slå den sönder och samman är det då är det då en undermålig produkt och har då tillverkaren ansvar för vad du pysslar med?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Mupp)
    EnAnonumius skrev 2014-08-01 22:16:00 följande:
    Kan du förklara närmare hur det blir en undermålig produkt bara för att det är något som ligger utanför Furuviks kontroll?

    Kan ju jämföra.. (Och ja det är en adekvat jämförelse)

    Om du väljer att ta en hammare på din nyköpta mobil och slå den sönder och samman är det då är det då en undermålig produkt och har då tillverkaren ansvar för vad du pysslar med?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
    JA!! Enligt en annan tråd ska man gå ersättning för allt, om man bara mår dåligt.
  • EnGladPingvin

    Dessa AB-artiklar där familjer står och ser ut som de tappat sålt smöret och tappat pengarna. Jag kan verkligen se fotografen framför mig som manar dem att se mer sura ut. Kommer aldrig förstå mig på folk som ställer upp på det och framför allt inte när de utsätter sina barn för det, men de kanske får några hundra för besväret.

Svar på tråden Hehe, hm... Kommentarer på detta?