Fråga experten forum

Familjelivs expertforum. Här kan du ställa frågor och få svar av våra experter. Du kan välja att vara anonym.
Rubrik Kategori Senaste svar Visningar Svar
10 dagar av 2mamm­a­2 Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 3 Oct 10:56
637 1 Hej. Har min man rätt att ta ut de 10 dagar vid barns födelse om han jobbar bara som tima... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 3 Oct 10:56
1
637
Vad får jag för ersättning (studerar)? av SANOJ Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 3 Oct 10:03
526 3 Jag fick gå från min arbetsplats den 28 april 2013 och jag stämplade och var inskriven hos... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 3 Oct 10:03
3
526
Min rätt till ersättning av Anony­m (Anne­l­ie) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 2 Oct 13:56
558 1 Hej, Jag har via mejl till fk försökt att få kontakt med en handläggare. Jag behöver nämli... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 2 Oct 13:56
1
558
Viktigt med testamente när sambos får barn? av Wikki Inaktiva­: Fråga juristen 3,6k 0 Hej. Jag och min sambo väntar barn som föds när som helst nu (är i v38). Vi är förlovade o... Inaktiva­: Fråga juristen Obesvarade
0
3,6k
Sjukskriven fram till BF, gå över tiden av oktob­e­rbebi­s­mamma Inaktiva­: Fråga om sjukförs­äkringen Försäkringskassan
Äldre 2 Oct 13:31
2,3k 1 Hej!Jag är gravid och sjukskriven (på grund av svåra graviditetsbesvär) fram till det berä... Inaktiva­: Fråga om sjukförs­äkringen Försä­k­rings­k­assan Äldre 2 Oct 13:31
1
2,3k
Sjuk partner, vab? av Anony­m (Fund­e­rsam) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 2 Oct 11:18
1,4k 1 Hej! Det är så att min man börjar bli sjuk här hemma och det är planerat att han ska vara... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 2 Oct 11:18
1
1,4k
Fråga om föräldrapenning av Anony­m (Hjäl­p­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Anonym (Hjälp)
Äldre 1 Oct 19:41
470 4 Min sambo kommer bli arbetslös och jag undrar då följande: Kan jag vara fortsatt hemma med... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Anonym (Hjälp) Äldre 1 Oct 19:41
4
470
Föräldraledig som vill studera. av Anony­m (Bell­a­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 1 Oct 17:31
664 1 Jag har planer på att börja studera våren 2015 och studera distans. Just nu är jag föräldr... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 1 Oct 17:31
1
664
Läkning av foglossning av Wikki Barnmors­kan 447 0 Hej! Jag är nu gravid i v 38 och har sedan v 20 haft ordentliga foglossningssmärtor. Jag h... Barnmors­kan Obesvarade
0
447
När måste mannen ta sina 10 dagar? av Didel­i­ana Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Dideliana
Äldre 1 Oct 12:10
743 2 Hejsan. Pga vissa anledningar kommer jag att behöva vara inlagd minst 1 vecka efter min fö... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Didel­i­ana Äldre 1 Oct 12:10
2
743
anmält mig sjuk av femsm­a­hjart­a­n Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 1 Oct 11:50
506 1 Hej. Jag sjukanmälde mig idag på försäkringskassans hemsida, är egentligen föräldraledig m... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 1 Oct 11:50
1
506
Utan utbildning? av Anony­m (Sara­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 1 Oct 11:45
346 1 Hej,Jag har endast grundskoleutbildning (gick inget gymnasium pga kronisk sjukdom, var i m... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 1 Oct 11:45
1
346
Två frågor av Anony­m (Undr­a­nde) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 1 Oct 08:56
438 1 Hej!Jag har två frågor om föräldraförsäkringen. Först och främst vill jag dubbelkolla ett... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 1 Oct 08:56
1
438
Hur länge är SGI skyddat vid arbetslöshet? av annie­h­897 Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 1 Oct 08:18
4,8k 3 HejJag har en fråga om det här stycket på försäkringskassans hemsida.Om du arbetade innan... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 1 Oct 08:18
3
4,8k
Minskad föräldrapenning pga sjukskrivning? av Anony­m (Undr­a­n) Inaktiva­: Fråga om sjukförs­äkringen Anonym (Undran)
Äldre 30 Sep 22:21
1,2k 2 Hej! Jag är gravid i v. 28! Pga av besvär, har nu läkare sjukskrivit mig halvtid eftersom... Inaktiva­: Fråga om sjukförs­äkringen Anonym (Undran) Äldre 30 Sep 22:21
2
1,2k
Mamman Försvårar Umgängesrätten av Pappa­D­under Inaktiva­: Fråga juristen 2,1k 0 Jaa som rubriken lyder så har jag fått ett problem med Mamman. Jag har bara min 8åriga dot... Inaktiva­: Fråga juristen Obesvarade
0
2,1k
familjen sjuk av Schnu­f­fie Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 29 Sep 19:09
743 3 Hej, Har en 2-veckors bebis jag är föräldraledig för. Min son på 1,5 är sjuk och var hemma... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 29 Sep 19:09
3
743
Nytt jobb - ändrad tjänstegrad av Anony­m (M) Inaktiva­: Fråga om sjukförs­äkringen Försäkringskassan
Äldre 29 Sep 16:31
1,4k 3 Jag undrar om ens tjänstegrad påverkar hur mycket man får i sjukpenning när man är halvtid... Inaktiva­: Fråga om sjukförs­äkringen Försä­k­rings­k­assan Äldre 29 Sep 16:31
3
1,4k
Anställd 1 år med samma kollektivavtal. Ersättning? av Anony­m (f.p.­t­) Inaktiva­: Fråga juristen 1,3k 0 Om en tjänsteman anställd inom en kommun i ett vikariat, säger upp sig två månader innan d... Inaktiva­: Fråga juristen Obesvarade
0
1,3k
sgi -baserad föräldrapenning senare? av fmail Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 29 Sep 14:54
1,3k 7 Om man fått en SGI fastställd innan bebisens ankomst och ett vikariat går ut när den lille... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 29 Sep 14:54
7
1,3k