• Anonym

Jag är så lättirriterad!

Tös, tack för att du delar med dig! Du får säga till om jag frågar för mycket... Har du varit sjukskriven hela tiden eller jobbar du?

• Anonym

Minxy, nej klart vi inte blir!

• Anonym

Tös, okej. Men skönt att du mår lite bättre nu i alla fall!

Och jag lovar, jag SKA kontakta läkare jag också... Jag kanske väntar till semestern, för jag VILL inte behöva ta ledigt från jobbet... Jag VILL inte att de ska få veta där! Men jag SKA ringa!

• Anonym

Tös, jag jobbar dagtid, men vissa dagar börjar jag lite senare. Man skulle kunna boka en tid en sån dag, så märks det inte på jobbet...

Nej, jag kan tänka mig att det är jättejobbigt!

• Anonym

Anonym (en till...), det gör absolut inget att du skriver om dina problem! Det verkar som att vi har det precis likadant ju!

För mig är det exakt så som du beskrev, att jag är glad och positiv i grunden och är sådan på jobbet. Men hemma blir jag irriterad SUPERLÄTT! Och då speciellt på min man. Ibland är det barnen eller mina föräldrar som också råkar illa ut. ;-(

Skönt att det finns fler som har det likadant... Men vad ska vi göra åt det???

• Anonym

Tös, du undrade vad det grundar sig på, och jag vet inte riktigt? Men det är nog så att jag tar ALLT ansvar vad gäller planering av både dagis, fritids och aktiviteter som har med barnen att göra. Och hela familjens aktiviteter också... Men egentligen så vill jag ha det så, jag vill gärna ha koll på allt. Men jag tror ändå att det är det som blir för mycket ibland...

• Anonym

Tös, du har rätt... Det är inte värt att gå in i väggen... Men jag tror jag måste jobba med mig själv också, jag har nog ett ganska stort kontrollbehov. Det är nog mycket jag som måste lära mig att släppa saker också...

• Anonym

Tös, du har rätt, det kan ju inte hända så mycket, ändå har jag så SVÅRT att släppa saker! Jag har ändå jobbat med mig själv för att bli bättre på det... Men sen faller jag tillbaka, som nu när inte rosenroten funkade längre, och då är jag likadan igen...

• Anonym

Tös, tack! Det är ju säkert ett steg i rätt riktning i alla fall!

Det är väl bara att jobba vidare, men jag börjar känna nu att jag nog inte klarar det ensam. Jag kommer närmre och närmre det där steget att ringa till en läkare....

• Anonym

Tös, du är så klok! Tack!

Igår och idag har jag haft ont i tänderna/käken på vänster sida, undrar om det kan vara stresssymtom? Jag känner nästan alltid så när det är för mycket runt omkring mig...

Svar på tråden Jag är så lättirriterad!